دانستنی هاعمومی

فواید باورنکردنی این ماده رنگی برای موی سر!

غالباً ما وقتی نام حنا را می‌شنویم، به یاد رنگ آمیزی موها، نقش انداختن بر روی دست و مراسم حنابندان می‌افتیم. اما واقعاً خواص منحصر به فرد این گیاه باعث شده است که به آن به عنوان “گیاه هزار و یک خاصیت” اشاره شود.

این گیاه شگفت‌انگیز علاوه بر رنگ دهی، خواص دارویی بسیاری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به درمان سنگ کلیه، یرقان، التیام زخم، جلوگیری از التهاب پوست و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اما آیا رنگ کردن مو با حنا مفید است یا مضر است؟

فواید حنا برای مو
1- رشد مو

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از راهنماتو، حنا سرشار از آنتی اکسیدان است و به پرپشت تر و ضخیم شدن موهای شما کمک می کند. خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده از موهای شما در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند و از ریزش مو به خصوص در گیاهخواران جلوگیری می کند.

2- درمان موهای آسیب دیده
استفاده از حنا یک راه حل ایده آل برای درمان موهای وز، خشک و نامنظم است. حنا توانایی زیادی در مبارزه با استرس اکسیداتیو یا عدم تعادل رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن ما دارد و می تواند به درمان موهای آسیب دیده کمک کند.

3- پاکسازی پوست سر
حنا پوست سر را از چربی و کثیفی پاک می کند و از ریزش مو به دلیل چربی روی پوست سر جلوگیری می کند.

راحت و سریع وام 75 میلیونی بدون ضامن بگیر!!!

4- درمان شوره سر
دهنه یکی این یکی از شایع ترین عوارضی است که در صورت عدم درمان عوارضی مانند ریزش مو به همراه دارد. استفاده از حنا یک راه حل عالی برای درمان شوره سر چرب است. با استفاده از این ماده در ماسک های مختلف تنها با یک کاربرد می توانید تاثیر آنی آن را تجربه کنید. حنا نیز یک ماده موثر در درمان خانگی شوره سر قارچی است.

5- ایده آل برای مبتلایان به آلرژی
حنا علاوه بر داشتن تمام پروتئین‌های ضروری برای جوان‌سازی مو، حاوی مواد شیمیایی مضر مانند PPD، آمونیاک و سولفات نیست و آن را جایگزینی عالی برای رنگ‌های شیمیایی به‌ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی می‌کند.

6- سطح PH را متعادل کنید
حنا به دلیل خواص دارویی بسیاری که دارد، pH مو و پوست سر شما را متعادل می کند و به حفظ باکتری های مفید پوست سر کمک می کند. وجود باکتری های مفید برای پوست سر ضروری است و با از بین رفتن آنها التهاب و تحریک پوست ایجاد می شود.

7- قدرت گیاهی
هیچ چیز وقت گیرتر از تحقیق در مورد مواد تشکیل دهنده یک محصول مراقبت از پوست و تحقیق در مورد مزایا و معایب آن نیست. استفاده از حنا شما را از این مشکل نجات می دهد. زیرا حنا یک ماده کاملا گیاهی، طبیعی و بدون افزودنی است و اثرات مضر مواد شیمیایی را ندارد.

آسیب حنا به مو
1- چالش تغییر رنگ مو بعد از استفاده از حنا

هر حنای موجود در بازار کاملا طبیعی نیست. بسیاری از آنها حاوی مواد افزودنی خشن یا نمک های فلزی هستند و در صورت عدم رضایت از رنگ حذف آنها را دشوار می کنند. حنا یک رنگ موی بسیار قوی است که هر تار مو را تا کوتیکول اشباع می کند. در چنین شرایطی استفاده از رنگ های غیر طبیعی بر روی موهای حنای رنگ کارساز نخواهد بود.

2- خشکی مو
برخی از موها پس از استفاده از حنا خشک می شوند. خبر خوب این است که این خشکی معمولا پس از مدتی از بین می رود. کافی است پس از استفاده از حنا، موها را کاملا بشویید تا حنای اضافی چسبیده به فولیکول های مو از بین برود. علاوه بر این می توانید با ماسک و سرم مو خشکی موهای خود را از بین ببرید.

3- عملکرد ضعیف روی موهای روشن
حنا فقط روی موهای تیره خوب عمل می کند و با تقویت ته رنگ قهوه ای و گرم، موهای تیره را به بهترین شکل رنگ می کند. اما اگر از حنا روی موهای روشن و دکلره شده استفاده کنید، به رنگ دلخواه نخواهید رسید و در نهایت به جای قهوه ای، رنگ نارنجی خواهید داشت!

4- آسیب مو
برای رنگ کردن موهایتان با حنا، حتما پودر حنای مرغوب خریداری کنید. در غیر این صورت، موهای شما ممکن است روغن طبیعی خود را از دست بدهند، که می تواند منجر به خشکی، آسیب مو و تحریک پوست سر شود. سعی کنید حنایی خریداری کنید که حداقل دو ماه از تاریخ تولید آن گذشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که استفاده مکرر از حنا می تواند منجر به تارهای مختلف و موهای چند رنگ شود.

5- واکنش های آلرژیک
برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک به حنا داشته باشند. بیشتر اوقات، این واکنش های آلرژیک منجر به تحریک خفیف می شود. با این حال، برخی از افراد ممکن است تاول و زخم را نیز تجربه کنند. علاوه بر این، برخی از واکنش های شدید حنا سیاه می تواند بسیار خطرناک باشد. حنای سیاه حاوی پارافنیلن است دی آمین است؛ یک ماده شیمیایی خطرناک که می تواند باعث سوختگی شیمیایی و واکنش های آلرژیک کشنده شود. قبل از زدن حنا به پوست و مو، مقدار کمی از آن را به پوست دست خود بمالید تا خدای ناکرده چنین حوادثی برایتان پیش نیاید.

6- واکنش با فلزات
برخی از انواع حنا می توانند فلزات را اکسید کرده و آنها را کدر یا لکه دار کنند. این امر به ویژه در مورد آهن و آلومینیوم صادق است. بنابراین توصیه می شود حنا را در یک ظرف غیر فلزی مانند شیشه، پلاستیک یا سرامیک مخلوط کنید.

7- رنگ لباس را تغییر دهید
حنا به سرعت پوست، لباس و هر چیز دیگری را لکه دار می کند. بنابراین توصیه می شود هنگام استفاده از حنا از تی شرت و دستکش کهنه استفاده کنید.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا