اخبار خودرو

فهرست پرفروش ترین خودروهای اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ منتشر شد

فهرست پرفروش ترین خودروهای اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ منتشر شد

با انتشار آمار فروش چند مدل در نیمه اول سال جاری مشخص می شود که در پایان ژوئن داچیا ساندرو پرفروش ترین خودروی اروپا بوده است. این هاچ بک مقرون به صرفه و مقرون به صرفه توانسته با حذف تمامی رقبای خود از جمله تسلا مدل Y به این عنوان دست یابد.

بر اساس آخرین گزارش خودرویی، بر اساس آمارهای موجود، داچیا ساندرو در شش ماهه نخست سال جاری موفق به جذب ۱۴۳ هزار و ۵۹۶ مشتری اروپایی شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد نشان می دهد. این خودرو را می توان با پرداخت ۱۳ هزار و ۷۹۵ پوند (معادل حدود یک میلیارد تومان) در انگلستان خریداری کرد.

پس از داچیا ساندرو، فولکس واگن گلف با فروش 125993 دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. چنین رکوردی به معنای افزایش 43 درصدی فروش هاچ بک جذاب آلمانی است. عرضه نسخه جلویی این خودرو با امکانات بیشتر و طراحی به روز را می توان یکی از دلایل اصلی افزایش قابل توجه فروش دانست.

رتبه سوم نیز به رنو کلیو با فروش 114623 دستگاهی تعلق گرفت. این هاچ بک محبوب فرانسوی در نیمه اول سال جاری 15 درصد رشد داشته است. کراس اوور T-Roc، یکی دیگر از نمایندگان شرکت فولکس واگن، پرفروش ترین مدل اروپا در نیمه اول سال جاری محسوب می شود. این خودرو با فروش 111 هزار و 381 دستگاهی توانست رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد.

پژو 208 هاچ بک فرانسوی توانسته نظر مثبت 107097 مشتری اروپایی را به خود جلب کند. با این رقم فروش، پژو 208 پنجمین مدل پرفروش اروپا در نیمه اول سال 2024 است.

نکته عجیب اینجاست که امسال تسلا مدل Y از نظر فروش بسیار ضعیف تر از سال گذشته عمل کرد و با افت 26 درصدی از بالای جدول به رتبه هشتم سقوط کرد. شاید بدانید که این کراس اوور برقی پرفروش ترین خودروی جهان در سال گذشته بوده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا