اخبار روز

فلسطینی ها جهنم ناب را تجربه کرده اند

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد که تلفات غیرنظامیان “دلخراش” است زیرا کشورش اسرائیل را با انواع سلاح های کشتار جمعی مسلح می کند، پس از اینکه تعداد شهدای جنگ غزه به بیش از 40000 نفر رسید. و فلسطینی ها “جهنم خالص” را تحمل کرده اند.

به گزارش ایرنا، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری به وقت محلی گفت: هر عددی بالای صفر از نظر تعداد غیرنظامیانی که در جریان این درگیری جان خود را از دست داده اند ناراحت کننده است و نگران کننده است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد: همانطور که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اوایل این ماه گفت، مردم فلسطین از 7 اکتبر در جهنم بوده اند، مردان، زنان، کودکان و غیرنظامیان زیادی وجود داشته اند که بازی نمی کنند یک نقش [در خشونت] نداشتند، تحت تأثیر قرار گرفتند.»

پاتل گفت: «ما همچنان از اسرائیلی ها می خواهیم که عملیات نظامی خود را به گونه ای انجام دهند که تلفات غیرنظامیان را محدود کند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود که “سریع ترین مسیر” برای بهبود شرایط، توافقی است که منجر به “آتش بس فوری، آزادی گروگان ها، افزایش کمک های بشردوستانه و بازگشت امن غیرنظامیان” شود.

وی گفت: “امیدواریم با شروع مجدد روند امروز، انتظار این نتیجه را داشته باشیم.”

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه (15 مهر 1402) تاکنون تعداد شهدای غزه به 40500 نفر و مجروحان به 92401 نفر رسیده است که از این تعداد 33 درصد کودک، 8.6 درصد سالمند و 18.4 درصد زن هستند.

به گزارش ایرنا، گروه های مقاومت فلسطین در 15 اکتبر 1402 و 24 نوامبر 2023 عملیات غافلگیرانه ای به نام “طوفان الاقصی” را از غزه (جنوب فلسطین) آغاز کردند. آتش بس موقت چهار روزه بین اسرائیل و حماس و توقف تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل برقرار شد. این نقض یا آتش بس موقت هفت روز و در نهایت ده روز به طول انجامید آذر در 1 دسامبر 2023 پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت.

طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین رخ داد، منجر به کشته شدن 1139 اسرائیلی شد. وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه (15 مهر 1402) تاکنون تعداد شهدای نوار غزه به 40500 نفر و مجروحان به 92401 نفر رسیده است.

بیش از 10 ماه از حمله رژیم صهیونیستی می گذرد و بسیاری از نوار غزه در میان محاصره فلج کننده و مسدود شدن جریان غذا، آب سالم و دارو ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) به نسل کشی متهم شد. دادگاه به رژیم اسرائیل دستور داد تا به سرعت به حملات خود به شهر جنوبی رفح پایان دهد، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله در 6 می (17 مه) در آن زندگی می کردند. اردیبهشت ماه) برای توقف به آنجا پناه برده بود.

علیرغم درخواست میانجیگران از جمله مصر، آمریکا و قطر برای پایان دادن به خصومت ها و دستیابی به توافق در مورد آتش بس و تبادل اسرا، تل آویو به حملات مرگبار خود به غزه ادامه می دهد. آتش بس در غزه و تبادل اسرا بین دو طرف هیچ نتیجه ای نداشته است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده جنبش برای توافق آتش بس، صبح چهارشنبه این مطلب را گفت. مرداد برای شرکت در مراسم معارفه دکتر مسعود برای حضور پزشکیان به تهران آمد و شهید شد. یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات 7 (15) مهر) پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران به ریاست دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

این مرد 62 ساله رهبر جنبش حماس در نوار غزه بود. در سال 1989، دادگاه اسرائیل السنور را به چهار حبس ابد به اضافه 25 سال حبس محکوم کرد، اما پس از 22 سال زندان، سرانجام در سال 2011 به عنوان بخشی از مبادله زندانیان آزاد شد. او یکی از رهبران حماس است که نامش در فهرست تحت تعقیب آمریکا قرار دارد.

نشست دوحه امروز پنجشنبه برای از سرگیری مذاکرات درباره توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد. این اولین دور مذاکرات پس از ترور اسماعیل هنیه است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا