اخبار روز

فقط با افتتاح حساب ۱۵۰ میلیون تومان وام بگیرید

وام برای خوداشتغالی | افرادی که برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز به تسهیلات دارند می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه و دریافت معرفی نامه از موسسه خیریه، بنیاد شهید، امور ایثارگران و کمیته امداد امام خمینی(ره) از بانک سپه وام خوداشتغالی دریافت کنند. برای این طرح وام هیچ کارمزد سود بانکی وجود ندارد. البته برای این کار چهار درصد کارمزد در نظر گرفته شده است. یکی از نکات مثبت این طرح عدم نیاز به پیش پرداخت برای اخذ تسهیلات است.

جزئیات وام خوداشتغالی بانک سپه چیست؟

مهمترین نکته این طرح تخصیص توصیه نامه سازمان بهزیستی، بنیاد شهید، امور ایثارگران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به دارندگان آن است که برای تسهیل اشتغال آنها پیشنهاد می شود.

برای این طرح وام کف 20 میلیون تومان، سقف 150 میلیون تومان و کارمزد 4 درصد تعیین شده است. مدت بازپرداخت این وام 84 ماهه است. برای تضمین توانایی بازپرداخت وام، وام گیرنده باید ضامن رسمی نیز ارائه کند.

از دیگر شرایط این طرح می توان به وجود حداقل 100 هزار تومان در حساب قرض الحسنه و ارائه توصیه نامه های مذکور اشاره کرد.

علاوه بر این، وام گیرنده نباید هیچ گونه چک نقدی گذشته یا بدهی به بانک داشته باشد.

شرایط پرداخت اقساط و بازپرداخت وام برای خوداشتغالان

وام گیرنده با اخذ وام 150 میلیون تومانی با احتساب نرخ کارمزد چهار درصد و بازپرداخت اقساط 84 ماهه، موظف است در هر قسط مبلغ 2 میلیون و 50 هزار تومان به بانک سپه پرداخت کند. در پایان سررسید، مجموع مبالغ پرداختی به 172 میلیون خواهد رسید.

ضمناً وام گیرنده باید 100 هزار تومان بابت هزینه درخواست به بانک سپه پرداخت کند.

وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد با حقوق و دستمزد

بانک سرمایه در قالب تسهیلات نسیم، وام قرض الحسنه تا سقف 300 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و حداکثر مدت بازپرداخت 48 ماهه را پرداخت می کند.

بانک سرمایه تسهیلات بدون بهره در نظر گرفته است که سپرده گذاران این بانک که سپرده قرض الحسنه نزد این بانک دارند می توانند از آن استفاده کنند. حداکثر مبلغ این وام 300 میلیون تومان است که میزان آن بستگی به مدت سپرده گذاری هر متقاضی دارد. نرخ سود آن نیز صفر است و برای این وام فقط چهار درصد کارمزد وجود دارد.

واجد شرایط نگهداری تسهیلات بانک نسیم

مشمولان طرح قرض الحسنه نسیم بانک نسیم، سپرده گذارانی هستند که حداقل به مدت حداقل سه ماه در بانک سرمایه حساب باز کرده باشند و به شبکه بانکی بدهی یا چک نقدی نداشته باشند. البته سپرده های وام گیرندگان در این طرح وام بلوکه نشده است. این وام با ضمانت ضامن رسمی یا وام تجاری می باشد و هزینه اضافی اخذ این وام 100000 تومان با احتساب هزینه تسلیم و اعتبار می باشد.

سقف مبلغ وام قرض الحسنه بانک سرمایه

حداکثر مبلغ این وام 300 میلیون تومان است و میزان این تسهیلات برای هر وام گیرنده بر اساس مدت سپرده گذاری نزد بانک سرمایه تعیین می شود. جدول زیر ضریب برابری تسهیلات را بر اساس میانگین مدت حساب وام گیرنده نشان می دهد.






عنوان مدت پرداخت وام (ماه)
۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ 10 11 12.
عامل برابری تسهیلات 2.1 2240 2,333 2.4 2.45 2,489 2.52 2,545 2,567 2,585

شرایط بازپرداخت وام بدون بهره

حداکثر مدت بازپرداخت این وام 48 ماه است. در صورتی که وام گیرنده ۳۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۴۸ ماهه و کارمزد ۴ درصد دریافت کند، موظف است هر ماه ۶ میلیون و ۸۱۸ هزار تومان به بانک بازپرداخت کند. کل مبلغ بازپرداخت این وام نیز 330 میلیون تومان است.

وام 200 میلیون تومانی

وام اربعین 1403 به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام اربعین 1403 به زائرانی تعلق می گیرد که مایل به حضور در مراسم اربعین حسینی باشند و از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده باشند. هدف از این وام تامین هزینه های سفر و تسهیل در شرکت زائران در این مراسم مقدس است. شرایط دریافت این وام را معمولا بانک های عامل و سازمان حج و زیارت تعیین می کنند.

چگونه وام اربعین بگیرم؟

حرم شهدای امام حسین (ع) در بین ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد به طوری که همه ساله در ایام محرم و صفر و نزدیک اربعین امام حسین (ع) عده زیادی از کشورمان به زیارت مرقد مطهر آن می روند. دلیل این امر این است که دولت و بسیاری از سازمان ها تسهیلاتی را برای زیارت کربلا و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین برای افراد فقیر و کم درآمد در نظر گرفته اند. در این قسمت از نمناک به سوالات وام اربعین 1403 پاسخ داده ایم.

مبلغ وام اربعین 1403

صرف نظر از تعداد زائران یک خانواده، به هر متقاضی 10 میلیون تومان وام تعلق می گیرد. مبلغ این وام برخلاف سال گذشته هیچ ارتباطی با تعداد زائران یک خانواده ندارد. وام اربعین 1402 بسته به تعداد اعضای خانواده بین 3 تا 5 میلیون متغیر بود.

نحوه ثبت نام وام اربعین سماح

آدرس my.haj.ir را در مرورگر خود وارد کرده و جستجو کنید.

عنوان «سامانه سماح – سازمان حج و زیارت» را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

دو روش مختلف برای ورود تعریف شده است، روش پیش فرض “ورود از طریق رمز عبور یک بار” است. برای ورود به سیستم با استفاده از این روش، شماره تلفن همراه خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و پس از تایید کد امنیتی، وارد مرحله بعدی شوید.

یک کد احراز هویت به تلفن همراه شما ارسال می شود. کد را در فضای مشخص شده وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

کد کشور و تاریخ تولد خود را وارد کرده و تأیید کنید.

کد پستی و آدرس را تایید کنید.

زمانی که با حساب کاربری خود وارد سامانه جدید حج و زیارت می شوید، می توانید از خدمات مختلف آن از جمله وام استفاده کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا