اخبار روز سینما

فصل دوم سریال.زخم کاری بعد از سیزده قسمت به پایان راه رسید. سرانجام؛ بازگشت مالک

فصل دوم سریال.زخم کاری بالاخره بعد از سیزده قسمت به پایان رسید; فصلی که برخلاف انتظار، نه تنها انتظارات مخاطبان از فصل اول را برآورده نکرد، بلکه اعتراضات بسیاری را در پی داشت. حضور ضعیف جواد عزتی، کم زندگی بودن سوژه ها و باورنکردنی بودن برخی اتفاقات از جمله مواردی بود که باعث شدزخم کاری«بازگشت» نمی تواند موفقیت فصل قبل را تکرار کند. اما نحوه ورود مالک در سکانس پایانی قسمت آخر به قدری تاثیرگذار بود که بسیاری از بینندگان نوشتند این سکانس ارزش تمام اتفاقات فصل دوم را دارد.

به گزارش بازتاب آنلاین، پس از پایان فصل اول.زخم کاری”اعلان ساخت فصل دوم محمدحسین مهدویان با استقبال خوبی روبرو شد. به هر حال”زخم کاری«در فصل اول توانست به عنوان یکی از بهترین سریال های خوش ساخت، پرمخاطب و جذاب شبکه نمایش خانگی مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و حالا طبیعی بود که مخاطبان منتظر فصلی قدرتمند مثل قبل باشند.

یکی از دلایل موفقیت فصل اول حضور پررنگ شخصیت موفق ملک با بازی جواد عزتی بود. بازیگری که خود را محور اصلی سریال تعریف می کرد و همه چیز حول محور حضور او شکل می گرفت. در فصل دوم با حضور حداقلی این شخصیت، قسمت مهمی از جذابیت سریال کاسته شد. با حذف مالک و نداشتن جایگزینی قدرتمند برای او، تمرکز داستان به سمت شخصیت میشم معطوف شد. شخصیتی که حتی در کنار سمیرا و طلوعی هم نتوانست جای خالی مالک را پر کند. در بیشتر کامنت هایی که هر هفته از سریال منتشر می شد، قسمت ثابتی به شکایت از غیبت مالک اختصاص داشت. به طوری که وقتی در قسمت آخر، زمانی که مالک تنها در یک سکانس ظاهر شد، بسیاری نوشتند که حضور او بدون دیالوگ در نقطه پایانی به اندازه کل فصل دوم ارزش دارد.

جواد عزتی در نقش ملک مالکی در نمایی از سریالزخم کاری ۲» عکس: فتاح زینوری

نکته مهم بعدی این بود که در فصل اول “زخم کاری”همه چیز بر اساس روابط علت و معلولی شکل گرفت و منطق خوب بر همه رویدادها و روابط حاکم بود. هر رویداد دلیل خاصی داشت و به ندرت با موقعیتی مواجه بودیم که با دلایل منطقی نتوانیم آن را باور کنیم. اما در فصل دوم، کارگردان حساسیت قبلی در تلاش برای باورپذیر بودن به اندازه قبل نبود.از انتخاب بازیگران و گریم و ویژگی های شخصیتی آنها گرفته تا ماجرای یافتن صاحب خانه با ارسال لوکیشن از داخل تابوت و باز شدن ناگهانی و بدون زمینه مشخص برخی گره ها و … همه اینها باعث شد مخاطب از جایی به بعد ارتباطش را با سریال از دست بدهد و من نتوانم از آن لذت کافی را ببرم.

فصل دوم “زخم کاری پس از سیزده قسمت، با پیشرفت حوادث تا حدی طبق تراژدی هملت به پایان رسید و مرگ ها طبق پیش بینی اتفاق افتاد، اما در پایان این قسمت، بازگشت مالک و صلح ظاهری با طلوعی وعده داده شد. که فصل 3 قرار است نمایشی باشد.این دو شخصیت شاهد اتفاقات بزرگتری خواهند بود.نکته مهم این است که در اکثر نظرات ارسال شده درباره این قسمت، مخاطبان ابراز امیدواری کرده اند که پس از یک فصل متوسط، اکنون بتوانند نگاه کنند. پیش به سوی یک فصل قوی دیگر حتی برخی نوشتند که در حال حاضر منتظر فصل سوم هستند و می خواهند هر چه زودتر پخش شود.

فصل دوم “زخم کاری” با نام “زخم کاری: بازگشت» به کارگردانی محمدحسین مهدویان توسط پلتفرم فیلمو منتشر شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا