اخبار روز

فشار خون طبیعی چیست؟

به گزارش بازتاب آنلاین، فشار خون نرمال زیر 120/80 است و اگر فشار خون در اندازه گیری های مطب 140/90 یا حتی بیشتر و در اندازه گیری های خانگی 135/85 یا بیشتر باشد، فشار خون نامیده می شود و فرد باید فشار وارد کند. تحت نظارت تیم مراقبت پزشکی، پرستار یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و پزشک.

فشار خون بالا چیست؟

فارس در پیامی نوشت: قلب مانند یک پمپ کار می کند فشار خون نیروی جریان خون در برابر دیواره رگ است. وجود فشار خون طبیعی، یعنی کمتر از 80/120 میلی متر جیوه، برای جریان یافتن خون در تمام رگ های بدن و تامین مواد مغذی و اکسیژن اعضای بدن ضروری است.

فشار خون به صورت کسری از دو عدد نمایش داده می شود. عدد روی صورت عدد بزرگتر است و مربوط به فشار بیشتر (سیستولیک یا حداکثر) و زمانی است که قلب منقبض می شود و خون به داخل سرخرگ یا سرخرگ جریان می یابد و عدد مخرج آن فشار کوچکتر (دیاستولیک یا حداقل) است و مربوط به استراحت یا انبساط قلب واحد اندازه گیری فشار خون میلی متر جیوه است، همانطور که فشار خون 120/80 میلی متر جیوه است و وقتی در واحد متر جیوه بیان شود، 8/12 خوانده می شود.

فشار خون باید در فواصل منظم اندازه گیری شود زیرا فشار خون بالا هیچ علامتی ایجاد نمی کند و اندازه گیری دقیق می تواند وجود این بیماری را مشخص کند.

احتمال ابتلا به فشار خون در هر فردی وجود دارد، اما این احتمال در افراد دیابتی، چاق یا اضافه وزن، رژیم غذایی پر نمک و کم میوه و سبزیجات، بالای 65 سال، کم تحرک، مصرف وجود دارد. الکل بیشتر

علاوه بر این، افرادی که سابقه فشار خون بالا در اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر و برادر)، افراد مبتلا به آپنه خواب و افرادی که از استرس زیاد و طولانی مدت رنج می برند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. . تجربه می کنند.

فشار خون بالا عامل اصلی قلب و سکته است

فشار خون بالا یک بیماری شایع است و منجر به عوارض جدی می شود یکی یک مشکل مهم بهداشتی است. این بیماری ممکن است تا زمانی که عوارض ایجاد نشود هیچ علامتی نشان ندهد. فشار خون بالا اثرات مضری بر مغز، قلب، کلیه ها و چشم دارد. در بسیاری از موارد خونریزی علت اصلی سکته مغزی است. 50 درصد نارسایی کلیه، نارسایی قلبی و حملات قلبی مربوط به فشار خون بالا است. به این دلایل واضح است که فشار خون باید به طور منظم و دوره ای اندازه گیری شود و در مواقعی که فشار خون بالا است باید به موقع کنترل و کنترل شود.

چگونه از فشار خون بالا جلوگیری کنیم

کنترل عوامل خطر قابل تعدیل مانند کنترل اضافه وزن و چاقی، دیابت، کاهش مصرف نمک، افزایش مصرف میوه و سبزیجات، پرهیز از الکل و مدیریت استرس نقش مهمی در پیشگیری و کنترل فشار خون دارند.

بر اساس اعلام اداره کل بیماری های واگیر وزارت بهداشت، افراد مبتلا به فشار خون در صورت درمان به موقع و کنترل فشار خون، کمتر دچار عوارض این بیماری خطرناک می شوند. افراد مبتلا به فشار خون باید علاوه بر تغییر شیوه زندگی، دارو نیز دریافت کنند و معمولاً برای کنترل فشار خون به بیش از یک دارو نیاز دارند.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا