با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که فشار خون بالا بیشتر زنان را نسبت به مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از هر سه بزرگسال یک نفر از فشار خون بالا رنج می برد، بیماری شایع و کشنده ای که منجر به سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی، آسیب کلیوی و غیره می شود. این یکی دیگر از مشکلات سلامتی است. همچنین بیان شده است که از هر پنج نفر مبتلا به فشار خون، چهار نفر تحت درمان قرار نمی گیرند.

مصرف سدیم، استعمال دخانیات، عدم فعالیت بدنی و آلودگی هوا از مهمترین عوامل خطر فشار خون بالا هستند، در حالی که علائم شایع مرتبط با فشار خون شامل سردرد شدید، درد قفسه سینه، سرگیجه، مشکلات تنفسی، تهوع، استفراغ، تاری دید یا سایر مشکلات بینایی و اضطراب؛ پیروی از یک رژیم غذایی سالم یکی از راه های پیشگیری از فشار خون بالا است.

به گفته متخصصان، افراد باید با کاهش مصرف سدیم و مصرف غذاهای غنی از پتاسیم مانند میوه ها، سبزیجات و حبوبات، خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهند. علاوه بر این، داشتن سبک زندگی سالم در کاهش فشار خون نیز موثر است، بنابراین توصیه می شود فشار خون خود را به طور منظم چک کنید، خواب کافی داشته باشید، مصرف کافئین را کاهش دهید، آب کافی بنوشید و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.

فشار خون بالا به طور قابل توجهی بر زنان تأثیر می گذارد و اغلب باعث ایجاد چالش های منحصر به فرد می شود. زنان ممکن است با عوامل خطر خاصی مانند تغییرات هورمونی در دوران بارداری و یائسگی یا استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی مواجه شوند که می تواند بر فشار خون بالا تأثیر بگذارد. علاوه بر این، استرس، سوء تغذیه، عدم فعالیت بدنی و استعمال دخانیات نیز می تواند فشار خون را در زنان افزایش دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *