پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ایرنا: رائد فریدزاده ششمین رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور شد.

مراسم تجلیل و معارفه رئیسان جدید و سابق سازمان سینمایی امروز شنبه 30 مهرماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. . مدیر کل حوزه وزارتی و مدیران سازمان سینمایی.

در این مراسم از زحمات محمد خزایی تقدیر و رائد فریدزاده به عنوان مدیرعامل جدید سازمان سینمایی معرفی شد.

سال 1369 بود که معاونت سینمایی ایران به سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری تغییر نام داد و اولین فردی که سکان آن را بر عهده گرفت جواد شمقدری بود. پس از وی حجت الله ایوبی، محمدمهدی حیدریان، حسین نظامی و محمد خزایی تاکنون سرپرستی این سازمان را بر عهده داشته اند و با آغاز به کار دولت چهاردهم، رائد فریدزاده به عنوان ششمین رئیس سازمان سینمایی معرفی شد.

فریدزاده متولد 1357 و فارغ التحصیل رشته ادبیات تطبیقی ​​و فلسفه از دانشگاه های تهران، وین و برلین در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی است.

وی در سال ۱۳۹۶ به عنوان دبیر شورای عالی بین المللی سازمان امور سینمایی و معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست.

عضویت در کارگروه تخصصی سینمایی حوزه های هنری، شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای تدوین سیاست های جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصادی و فرهنگی اتاق بازرگانی، شورای پژوهشی و شورای انتشارات. از دانشگاه شهید بهشتی و همچنین همکاری با جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره جهانی کودک. تنش به عنوان کارگردان بین المللی از دیگر سوابق اجرایی رئیس جدید سازمان سینمایی است.

فریدزاده به عنوان داور با جشنواره های بین المللی زردآلو طلایی ارمنستان، صفر پلاس، پرسکوف روسیه، لبخند هند، سینما حقیقت و … همکاری داشته است.

او آثار مختلفی را در قالب کتاب و مقاله به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی در زمینه فلسفه، ادبیات، هنر و سینما در داخل و خارج از ایران تألیف و منتشر کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما