اخبار خودرواخبار روز

فروش ۸ محصول ایران‌خودرو در نوبت بعدی سامانه یکپارچه!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از فارس، وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون چندین مرحله عرضه یکپارچه خودرو از طریق سامانه نوبت دهی را اجرا کرده است که در دو نوبت اول یک بار در اسفند 1401 و دوباره در اردیبهشت ماه در سال جاری انجام شد که تقریبا اکثر خودروسازان از جمله دو خودروساز بزرگ یعنی سایپا و ایران خودرو خودرو در اختیار متقاضیان قرار دادند و متقاضیان طبق روند نوبت دهی در صف تحویل خودرو قرار گرفتند.

در دور دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه، 3 درصد از متقاضیان خودرو دریافت نکردند که پس از آن مهدی تقدی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو به فارس گفت: سامانه یکپارچه خودرو در شهریور این ماه در قالب «طرح جایگزینی» برای 3 درصدی که در مرحله دوم ثبت نام خودرو تعیین نشده بودند، افتتاح می شود.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو افزود: با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و همچنین محصولات جدید، در شهریور ماه برای 3 درصد باقیمانده (متقاضیان مرحله دوم) که برای آنها خودرو تعیین نشده است، با حفظ اولویت، فرصت انتخاب خودرو جدید داده خواهد شد.

بنابراین سیستم یکپارچه خودرو برای این دسته از متقاضیان در 7 شهریور ماه افتتاح شد، اما اگرچه قرار بود در بازگشایی سامانه یکپارچه در شهریورماه «محصولات جدید» و «ظرفیت جذب نشده از خودروساز» عرضه شود، اما این وعده محقق نشد و سامانه با عرضه 2 دستگاه مونتاژکننده افتتاح شد. و معرفی چندین میلیارد مدل خودرو در حالی که مونتاژکاران در نمایندگی های خود خودرو را به صورت فروش فوری و سه ماهه عرضه می کردند و هنوز هم عرضه می کنند.

علاوه بر این، یک مرحله عرضه خودرو در سیستم یکپارچه در 24 مهر آنچه می توان سومین مرحله عرضه یکپارچه خودرو نامید افتتاح شد. اما در این دوره عرضه تنها چهار خودروساز مونتاژی (ایلیا، کرمان موتور، سانیار موتور و موتور پارسیان ) با عرضه یک میلیارد خودرو حضور داشتند. در اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو همچنین اشاره شده است که این عرضه از محل بیشترین تولید و ظرفیت مازاد برای ثبت نام کنندگان مرحله اول و دوم و همچنین افرادی که هنوز در سامانه ثبت نام نکرده اند بازگشایی شده است. . و این عرضه محدود در حالی صورت گرفت که خریداران خودرو ماه ها منتظر عرضه خودروسازان بزرگ داخلی بودند.

در تاریخ 5 مهرماه، رقابت قیمت جدید 8 خودرو از محصولات ایران خودرو را اعلام کرد که به گفته سپهر دادجوی توکلی، مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت، این 8 خودرو توسط معاونت حمل و نقل وزارت حمل و نقل مشخص شده است. ایمنی خودروهای جدید و بنابراین شورای رقابت قیمت این خودروها را تعیین می کند.

‌هشت خودرو جدید ایران‌خودرو که توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شد، شامل دنا پلاس دستی با موتور EF7P با گیربکس MT6، دنا پلاس توربو اتوماتیک آبشنال، سورن پلاس با موتور P7CU، پژو 207 دستی سقف شیشه ای ارتقا یافته، پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته، رانا پلاس ارتقا یافته، تارا دستی P1V با گیربکس 6MT و تارا اتوماتیک V4LX است.

بنابراین با توجه به اینکه مدیرعامل سامانه یکپارچه پیش از این اعلام کرده بود که محصولات جدید خودروسازان در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد و همچنین به دلیل اینکه ایران خودرو و معاونت حمل و نقل 8 محصول جدید از وزارت حراست نیز تولید کردند. این خودروها را فروخت و محصولات جدید را شناخت و عنوان کرد که با تلاش سازمان حمایت و شورای رقابت ارزش گذاری شده است، بنابراین‌ باید در نوبت بعدی عرضه‌ سامانه یکپارچه، تحت هر عنوان‌، این 8 محصول جدید به مشتریان و متقاضیانی که ماه‌ها در انتظار عرضه خودروسازان هستند، ارائه شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا