اخبار روز

فروش نوزاد با شناسنامه 200 میلیون تومان

با اعلام این خبر، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد شناسنامه نوزاد جعلی بوده است.
با مشخص شدن این موضوع با بازپرس دادسرای ناحیه 26 تهران توافقات قانونی صورت گرفت و جوانی به نام هاشم دستگیر شد. هاشم در پرس و جو گفت: با اینکه چندین سال از ازدواجم می گذرد اما در مورد همسرم اینطور نیست، بچه دارم و درمان ها بی فایده بود. یکی از اقوام که از این مشکل مطلع بود به ما پیشنهاد خرید نوزاد را داد. او خانمی به نام شهناز را به ما معرفی کرد که در گذشته نوزاد فروخته بود.
وی ادامه داد: شهناز به ما گفت که نوزاد را با اوراق معتبر به ما می دهد تا مشخصات پدر و مادر نوزاد، من و همسرم در شناسنامه باشد و هیچکس از آن مطلع نشود. همسرم 9 ماه نقش یک زن باردار را بازی کرد و بعد از 9 ماه سه زن ناشناس بچه را در منطقه شهریار به ما دادند و در ازای این کار 7 سکه آزادی دریافت کردند و شهناز شناسنامه را به ما داد. اداره ثبت . . او به ما اطمینان داد که جعلی بودن این گواهی مشخص نخواهد شد.
مرد جوان پس از آموزش توسط کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت با شهناز قرار ملاقات رسمی گذاشت و در نهایت زن جوان چهار روز بعد دستگیر شد. شهناز در بازجویی گفت: «با همدستی مرد دیگری واسطه شدم.» قصدم کمک به افرادی بود که نمی توانستند بچه دار شوند. به همین دلیل و با نیت خیر 200 میلیون تومان بابت فروش نوزاد به خانواده هایی که نمی توانستند بچه دار شوند، دریافت کردم. همدستان من نیز مسئول ساخت شناسنامه جعلی بودند.
سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی کلانشهر تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: سایر متهمان در حین انتقال دو نوزاد در مرکز تهران با اقدامات اطلاعاتی دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل و با تشکیل پرونده روانه زندان شدند. دستور صادر شده از سوی مراجع قضایی منتقل شدند

21302

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا