اخبار روز

فروش قبر 18 میلیاردی در بهشت ​​زهرا!


به گزارش مانیبان، مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا(س) درباره قیمت مقبره های خانوادگی و مکان های تعیین شده برای زیارتگاه های جدید در تهران توضیحاتی ارائه کرد. «محمد جواد تاجیک» مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا(س) درباره مکان‌های انتخاب شده برای مساجد جدید شهر تهران گفت: در این مکان‌ها مطالعه‌ای انجام شده و از همه جنبه‌ها و نکاتی که دارند بررسی شده‌اند. . شرایط. انتخاب شده است. در صورت تصویب شورا، شهرداری برای تملک این زمین ها اقداماتی انجام می دهد و انشاءالله سعی می کنیم در مدت زمان کوتاهی در هر قبرستان قطعه ای آماده کنیم و پراکندگی جغرافیایی که مد نظر ما بود این نبود که همه آنها را در یک واحد متمرکز کنیم. مکان نیز مانند بهشت ​​زهرا در آینده انجام خواهد شد و انشالله تا 50 سال آینده مشکل آن مرحوم حل خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون 5 نقطه شناسایی شده است. یکی از این نقاط بحران زده و حفظ شده است و 4 نقطه دیگر فعال شده است که در شمال غرب، جنوب غرب، شمال شرق و جنوب شرق هستند. با این توزیع مشکل ترافیک حل می شود و مشکل ترافیک بهشت ​​زهرا کم کم حل می شود.

مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا (س) بیان کرد: تا 50 سال آینده به 6 میلیون و 700 هزار قبر نیاز داریم. در 50 سال گذشته که بهشت ​​زهرا تأسیس شده است، دو میلیون نفر در بهشت ​​زهرا دفن شده اند. طبق جامعه آماری و تحلیل هایی که انجام شده، با توجه به جمعیتی که در حال حاضر وجود دارد و میزان مرگ و میر، تا 50 سال آینده 6 میلیون و 700 هزار نفر در تهران جان خود را از دست خواهند داد و آن هم در صورت عدم بحران. در شرایط عادی تا 50 سال آینده 6 میلیون و 700 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

تاجیک در پاسخ به این سوال که آیا بهشت ​​زهرا در سال های آینده ظرفیت خواهد داشت؟ وی گفت: بهشت ​​زهرا به دو قسمت تقسیم می شود که یک قسمت آن دفن های روز است که به صورت رایگان انجام می شود و روزانه 40 متوفی داریم و مابقی متوفی ها نیز در قطعه زمین دفن می شوند. گذشته، یعنی ممکن است قبری از قبل خریداری شده باشد و یک فرد متوفی و ​​دو طبقه داشته باشد. 30 سال از عمر قبر باقی مانده یا می گذرد و آن را زنده می کنیم و دوباره دفن می کنیم. البته اختیار این قبرها دست ما نیست، دست مردم است. هر وقت مرده ای دارند می توانند بروند و در آنجا دفن کنند. باید برای 40 مرده ای که روز به روز در حال افزایش هستند و در نقاط مختلف دنیا دفن می شوند برنامه ریزی کنیم و به همین دلیل در تهران 4 نقطه را شناسایی کرده ایم.

وی ادامه داد: در آیین نامه جدیدی که برای ایتام ابلاغ شده است، تمامی آیین نامه های قبلی تدوین، به روز و ابلاغ شده است. ما نیز در تدوین آن مشارکت داشته ایم. این قاعده در انتخاب نقاطی که برای مقبره های جدید در نظر گرفته ایم رعایت شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا(س) خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقبره های بهشت ​​زهرا سه طبقه است اما ممکن است در صدقه جدید با توجه به تجربه ای که در بهشت ​​زهرا داریم، همه قبور سه طبقه نباشد. پر هستند. ، ممکن است در مکان های جدید برخی مقبره ها دو طبقه باشند. به طور معمول حدود 70-65 درصد قبرهای سه طبقه پر و 30 تا 35 درصد قبرهای سه طبقه کاملاً پر نیستند.

با توجه به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش مقبره های خانوادگی بدون اجازه صاحبان آنها با قیمت های گزاف تا سقف 18 میلیارد تومان: بهشت ​​زهرا بر اساس مصوبات شورای شهر و رسما قبور ما را ارزش گذاری و به فروش می رساند. قیمت مشخصی داشته باشد طبق مصوبه شورا فروخته می شوند و این خبر کذب است و بهشت ​​زهرا هرگز این کار را نکرده است، چون رسید صادر می شود و مردم مبلغ قبر را بر اساس قبض می پردازند و آن. طبیعی است که بهشت ​​زهرا نمی تواند به ارزشی بالاتر از قیمت واقعی قبر، رسید صادر کند. مقبره های خانوادگی بسته به تعداد مقبره های داخل، قیمت متفاوتی دارند.

مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا ادامه داد: به طور کلی بین 15 تا 30 قبر در بقعه های خانوادگی وجود دارد و بیش از 3 میلیارد قبر خانوادگی نداریم. قیمت بر اساس تعداد قبر در قبرستان بر اساس مصوبه شورای شهر می باشد. ما در قبرهایی که صاحب دارند، چه صاحب آن در ایران باشد و چه در خارج از کشور، دخالتی نداریم.

تاجیک در پاسخ به ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برای خرید قبرهایی که در قطعات خوب و مناسب هستند، گاهی سکه به عنوان رشوه دریافت می شود، گفت: این امر به صورت رسمی صورت نمی گیرد و اگر شخصی به صورت غیررسمی سند ارسال کند یا شما می خواهید. گزارشی را به بازرسی بهشت ​​زهرا ارائه کنید و در صورت ارائه مستندات حتما رسیدگی می کنیم.

وی گفت: گران ترین قبر یک طبقه منطقه یک 50 میلیون تومان قیمت دارد. یعنی در بهشت ​​زهرا از یک طبقه قبر رایگان در منطقه سه تا یک طبقه قبر به قیمت 50 میلیون تومان در منطقه یک که بافت قدیمی بهشت ​​زهرا است داریم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا