اخبار فناوری و تکنولوژیعمومی

فروش انواع ردیاب شخصی و ردیاب مگنتی و ردیاب ماشین

امروزه ردیاب‌ها کاربردهای بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و از یک وسیله نظامی فراتر رفته‌اند. عموم جامعه برای حفظ امنیت و پیگیری موقعیت افراد، اشیا یا حیوانات از این ردیاب‌ها استفاده می‌کنند. البته انواع متفاوتی ردیاب در بازار عرضه می‌شود که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی دارد. از انواع آن‌ها می‌توانیم به ردیاب ماشین، جی پی اس مگنتی و ردیاب شخصی اشاره کنیم. برای خرید یک ردیاب مناسب و منطبق با خواسته‌ها و نیازهایتان بهتر است با این دستگاه‌ها آشنا باشید و بیشتر درمورد آن‌ها بدانید. در این مقاله به انواع ردیاب‌ها، ویژگی‌ها و کارکردهایی که دارند می‌پردازیم.

فروش انواع ردیاب شخصی و ردیاب مگنتی و ردیاب ماشین

ردیاب چیست و چگونه کار می‌کند؟

به یک دستگاه الکترونیکی که قابلیت تعیین موقعیت مکانی اشیا، افراد، حیوانات یا وسایل نقلیه را دارد، ردیاب می‌گویند. از این دستگاه‌ها معمولا برای حفظ ایمنی افراد و جلوگیری از سرقت یا گم‌ شدن وسایل استفاده می‌شود. اکنون ردیاب‌ها چگونه کار می‌کنند؟ ماهواره‌های موجود در جو کره زمین سیگنال‌های رادیویی‌ای ارسال می‌کنند که شامل زمان دقیق ارسال و موقعیت ماهواره می‌شود؛ این سیگنال‌ها توسط ردیاب‌های GPS دریافت می‌شود و ردیاب به کمک سیگنال دریافتی از چند ماهواره و انجام فرایند مثلث‌سازی موقعیت خود را محاسبه می‌کند.

پس از محاسبه دقیق موقعیت، ردیاب اطلاعات مکانی را توسط شبکه‌های مخابراتی (مانند GSM، GPRS، 3G و 4G) به سرور مرکزی یا دستگاه شما ارسال می‌کند. اطلاعات ارسال‌شده شامل نقشه، تاریخچه مسیرها، هشدارها و تنظیمات دستگاه می‌شوند. برای پیگیری ردیاب‌ها معمولا اپلیکیشن موبایل وجود دارد؛ پس از نصب این اپلیکیشن می‌توانید از طریق آن موقعیت مکانی اشیا یا افراد را ببینید. البته برای برخی دیگر از دریاب‌ها نیز باید به یک وب‌سایت مراجعه کنید. باید بدانید انواع متفاوتی ردیاب در بازار موجود هستند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فردی دارند. به‌صورت کلی از ردیاب‌ها برای نظارت و پیگیری بر موقعیت افراد، ماشین‌ها، حیوانات، اشیا قیمتی و امور نظامی استفاده می‌شود. کاربرد هر نوع ردیاب باتوجه‌به ویژگی‌های آن می‌تواند متفاوت باشد.

انواع ردیاب

برای کاربردهای مختلف، ردیاب‌های متنوعی در بازار موجود هستند. اکنون که با ردیاب و نحوه کارکرد آن آشنا شدیم، به سراغ آشنایی با انواع آن می‌رویم. ازجمله انواع ردیاب‌ها می‌توانیم به ردیاب شخصی، ردیاب مگنتی و ردیاب ماشین اشاره کنیم که در ادامه، توضیحاتی درباره هر یک ارائه می‌کنیم. در حین خرید، یکی از نکات قابل‌توجه درباره ردیاب‌ها این است که کیفیت ردیاب بیشترین تاثیر را در میزان دقت آن می‌گذارد. به‌عنوان مثال، شما اگر یک ردیاب مگنتی نظامی که به دقیق بودن معروف هستند، را بخرید که کیفیت بالایی ندارد، احتمالا خیلی دقیق نخواهد بود. البته عوامل دیگری مانند شرایط محیطی و تعداد ماهواره‌های GPS نیز می‌توانند در دقت ردیاب تاثیرگذار باشند.

ردیاب شخصی

ردیاب‌های شخصی دستگاه‌های کوچکی هستند که امکان نظارت بر موقعیت و فعالیت‌های افراد، حیوانات یا وسایل را فراهم می‌کنند. این ردیاب‌ها نیازی به نصب ندارند و توسط یک سیم‌کارت که داخل آن‌ها قرار می‌گیرد، اطلاعات موقعیت را ارسال می‌کنند. همچنین، برای تامین انرژی از باتری داخلی استفاده می‌کنند که می‌تواند حداقل تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کارایی داشته باشد.

برای راه‌اندازی ردیاب شخصی فقط باید اطلاعات مالک و شماره سریال دستگاه ردیاب را در سامانه ردیابی ثبت کنید؛ سپس، با استفاده از موبایل یا کامپیوتر شخصی می‌توانید اطلاعات را دریافت کنید. ردیاب‌های شخصی امکان جاسازی بدون اطلاع فرد را به شما می‌دهند؛ به این منظور که امنیت را برای فرد تامین کنید، اما خصومتی میان شما پیش نیاید. از این ردیاب‌ها معمولا برای آگاهی از موقعیت کودکان، سالمندان یا افراد با بیماری‌های ذهنی استفاده می‌شود؛ به این ترتیب، علاوه‌بر آگاهی از موقعیت مکانی آن‌ها می‌توانید هر زمان که نیاز داشتند به کمک آن‌ها بروید. اگر هم به سفرهای آفرود و ماجراجویی علاقه دارید، این ردیاب‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند.

دو نوع ردیاب شخصی به نام‌های GPS و متنی وجود دارند. این دو نوع متفاوت عمل می‌کنند؛ به این صورت که با ردیاب زنده (GPS) شما می‌توانید موقعیت فرد را در لحظه دنبال کنید و این ردیاب هر ۵ ثانیه یک بار آپدیت می‌شود؛ اما در ردیاب‌های متنی، تنها زمانی که شما درخواست اطلاع از موقعیت را بدهید، با گرفتن پولی اندک اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل، ردیاب‌های متنی هزینه کمتر و ردیاب جی پی اس امنیت بیشتری دارد. ممکن است برخی بر این عقیده باشند که ردیاب‌های شخصی آزادی عمل و حقوق یک فرد را نقص می‌کنند؛ اما می‌توانیم از زاویه دیگری هم به این مسئله نگاه کنیم. با کمک ردیاب‌ها امنیت بیشتری برای افراد مهیا می‌شود. با وجود این امنیت اتفاقا آن‌ها می‌توانند از آزادی عمل بیشتری برخوردار شوند و کمتر نگران خطرات باشند. دیگر آن‌که ما تعیین می‌کنیم از یک وسیله به‌ درستی یا نادرستی استفاده کنیم.

فروش انواع ردیاب شخصی و ردیاب مگنتی و ردیاب ماشین

ردیاب مگنتی

ردیاب مغناطیسی (مگنتی یا آهن‌ربایی) از انواع ردیاب GPS محسوب می‌شود که به‌جای استفاده از چسب برای اتصال آن از مغناطیس استفاده می‌شود؛ این‌ مدل به‌راحتی به وسایل فلزی متصل می‌شود و نصب و حذف آن بسیار آسان است. ردیاب‌های مگنتی بیشتر برای خودروها و موتورسیکلت‌ها کاربرد دارند. این ردیاب‌ها قابلیت نصب مخفیانه روی اشیا را نیز دارند و بدون جلب‌توجه روی وسایل شما قرار می‌گیرند.

ردیاب مگنتی از استانداردهای ضد آب و مقاوم در برابر شرایط سخت بهره می‌برد؛ این ویژگی‌ها به شما امکان استفاده از این ردیاب در شرایط سخت را بدون نگرانی از خراب شدن آن می‌دهد. این ردیاب‌ها به باتری‌های بسیار قوی نیز مجهز هستند و می‌توانند مدت‌زمان زیادی را بدون شارژر دوام بیاورند. امکان آگاهی از موقعیت در زمان واقعی و لحظه‌به‌لحظه از بهترین قابلیت‌های این دستگاه به‌شمار می‌رود. از دیگر کاربردهای ردیاب مگنتی می‌توانیم به ایمن‌سازی خودرو و موتورسیکلت، مدیریت ناوگان (برای بهبود بهره‌وری و ایمنی) و نظارت بر کودکان اشاره کنیم.

البته ردیاب‌های آهن‌ربایی (مگنتی) تنوع بسیار زیادی دارند. یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، ردیاب‌های جی پی اس مگنتی نظامی هستند که برای کاربردهای خاص نظامی طراحی شده‌اند. این ردیاب‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌تری هستند تا بتوانند در عملیات‌های نظامی به‌خوبی عمل کنند. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به بدنه بسیار مقاوم آن‌ها اشاره کنیم که تحمل شرایط سخت محیطی، ضربه و ارتعاشات شدید را دارد. معمولا باتری یک ردیاب مگنتی نظامی ظرفیت بسیار بالایی دارد و تا روزها بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند. این ردیاب‌ها ضد آب و ضد غبار نیز هستند. همچنین، برای کاهش امکان درز اطلاعات به بیرون، از فناوری‌های پیشرفته رمزگذاری در آن‌ها استفاده می‌شود. ردیاب‌های نظامی دقت بالاتری در تعیین موقعیت جغرافیایی نیز دارند. ازجمله کاربردهای این ردیاب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • نظارت و مدیریت تجهیزات و وسایل نقلیه نظامی در میدان نبرد یا مناطق عملیاتی

  • شناسایی و نظارت بر حرکات دشمن

  • کمک به تیم‌های امداد و نجات برای یافتن و نجات سربازان یا تجهیزات گم‌شده

  • نظارت بر موقعیت‌های حساس بدون جلب‌توجه در عملیات مخفی

ردیاب آهنربایی خودرو از دیگر مدل‌های ردیاب مگنتی است که در بخش ردیاب ماشین توضیحات کاملی درباره آن می‌دهیم. البته، ردیاب مغناطیسی (آهنربایی) شخصی نیز در بازار موجود است که ترکیب ویژگی‌های ردیاب شخصی و مگنتی را دارد.

ردیاب ماشین

یکی از محبوب‌ترین ردیاب‌ها در دنیای امروز ردیاب ماشین است که معمولا برای ایمنی خودرو و نظارت بر ناوگان‌ها از آن استفاده می‌شود. به کمک این ردیاب‌ها می‌توانید به نظارت و پیگیری موقعیت جغرافیایی یک وسیله نقلیه بپردازید و ایمنی آن را تامین کنید. در ساخت ردیاب‌های خودرو از فناوری GPS استفاده می‌شود که به شما امکان دریافت موقعیت لحظه‌ای خودرو یا موتورسیکلتتان را می‌دهد. همچنین، امکان ثبت و مشاهده مسیرهای گذشته خودرو نیز در این ردیاب‌ها وجود دارد. از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های این ردیاب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • ارسال هشدار درصورت خروج از محدوده جغرافیایی تعیین‌شده

  • امکان ثبت و نظارت بر سرعت خودرو و هشدار درصورت حرکت با سرعت غیرمجاز

  • امکان نصب سریع و آسان به خودرو

  • استفاده از باتری داخلی (با قدرت و کیفیت بالا) در برخی مدل‌ها

  • هشدار برای توقف در مکان‌های غیرمجاز

  • قابلیت مخفی‌سازی ردیاب در برخی مدل‌ها

البته به دلیل ویژگی‌های متنوع در انواع ردیاب ماشین، این دستگاه‌ها کاربردهای مختلفی نیز دارند. به‌غیر از حفظ ایمنی ماشین، شما می‌توانید برای اطلاع از وضعیت رانندگی فرزندتان نیز از این ردیاب‌ها استفاده کنید؛ این‌گونه متوجه خواهید شد که آن‌ها در امنیت یا عدم امنیت رانندگی می‌کند. همچنین می‌توانید برای ردیابی موقعیت مکانی خود و یافتن مسیری برای رسیدن به مقصد انتخابی از جی پی اس خودرو استفاده کنید.

ردیاب آهنربایی خودرو

جی پی اس آهنربایی خودرو از بهترین و محبوب‌ترین ردیاب‌های ماشین به‌شمار می‌رود که نصب بسیار آسانی دارد. این دستگاه‌ها برخلاف دیگر ردیاب‌های خودرو، نیازی به اتصال سیمی به باتری ماشین یا جاسازی در ماشین ندارند. می‌توانید ردیاب آهنی را بدون استفاده از ابزار خاصی به ماشین متصل کنید و لازم نیست که حتما این اتصال دائمی باشد. این ردیاب‌ها معمولا باتری بسیار قوی‌ای دارند و ساعت‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد به‌خوبی کار می‌کنند.

ردیاب‌های آهنربایی خودرو در برابر آب و شرایط سخت آب‌وهوایی مقاوم هستند و دوام خوبی دارند؛ بنابراین می‌توانید در هر مکانی که خواستید از آن‌ها استفاده کنید و نگران آسیب دیدن یا خراب شدن آن نباشید. از دیگر مزیت‌های این ردیاب‌ها این است که می‌توانید به‌صورت موقت از آن‌ها استفاده کنید؛ درصورتی‌که دیگر نیازی به آن‌ها نداشتید، می‌توانید به‌آسانی آن را از وسیله نقلیه‌تان جدا کنید. از ردیاب آهنربایی ماشین برای نظارت بر وسایل نقلیه اجاره‌ای نیز استفاده می‌شود. این ردیاب‌ها قابلیت مخفی بودن نیز دارند و لازم نیست همه از وجود ردیاب در ماشین شما مطلع شوند.

ردیاب قابل نصب ماشین

یکی دیگر از ردیاب‌های کاربردی برای ماشین، ردیاب قابل‌نصب است که برتری‌ها و البته ضعف‌هایی نسبت‌به ردیاب آهنربایی خودرو دارد. همان‌طور که احتمالا حدس زدید، برای نصب ردیاب قابل‌نصب ماشین شما باید این ردیاب را به ساختار درونی ماشین متصل کنید؛ اما به دلیل همین اتصال، کاربردهایی پیدا می‌کند که ردیاب‌های آهنربایی ندارند. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید با ردیاب‌های قابل‌نصب، از راه دور نیز ماشین خود را کنترل کنید؛ به این منظور که اگر ماشینتان به سرقت رفته بود، یا به هر دلیل دیگری نیاز به متوقف کردن ماشین داشتید، تنها با زدن یک دکمه ماشین توقف می‌کند؛ این‌گونه سارقان را از حرکت منع می‌کنید و امنیت ماشین را بالا می‌برید.

البته، از دیگر مزیت‌های این ردیاب می‌توانیم به امکان نصب سنسور دما، سنسور سوخت، میکروفون و دوربین در ماشین اشاره کنیم. درصورت نصب این وسایل، ماشین شما کاملا به تمامی تجهیزات امنیتی مجهز می‌شود و ایمنی بسیار بالایی پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که هنگام خرید ردیاب به نکاتی مانند هدف و کاربرد مدنظرتان، ویژگی‌ها و قابلیت‌های ردیاب، سهولت در استفاده و نصب و هزینه‌های آن دقت کنید. باید بدانید برخی ردیاب‌ها به‌غیر از هزینه خرید، نیاز به هزینه‌ای برای نصب و اشتراک نیز دارند؛ پیش از خرید این هزینه‌ها را در نظر داشته باشید.

فروش انواع ردیاب شخصی و ردیاب مگنتی و ردیاب ماشین

چرا باید پیام جی پی اس را انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید یک دستگاه مناسب و باکیفیت باید رعایت کنید، انتخاب مغازه‌ درست است. درصورتی‌که به فروشگاه مناسبی مراجعه کنید، می‌توانید تمامی راهنمایی‌های درست را از فروشنده بگیرید و از کیفیت بالای محصول نیز اطمینان داشته باشید. پیام جی پی اس یکی از بهترین فروشگاه‌های ایران برای خرید ردیاب محسوب می‌شود؛ این مغازه، با سابقه طولانی فعالیت در زمینه ردیاب‌ها و محصولات مشابه توانسته است تجارب زیادی کسب کند؛ به همین دلیل می‌توانید جواب تمامی سوالات خود را به کمک پیام جی پی اس بیابید. مقالات مفیدی نیز روی وب‌سایت این فروشگاه وجود دارند که درباره انواع ردیاب‌ها توضیحات کاملی ارائه می‌کنند.

نکته قابل‌توجه درباره این فروشگاه این است که امکان خرید محصولات را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند. شما می‌توانید تنها با مراجعه به وب‌سایت این فروشگاه از محصولات آن دیدن کنید و اطلاعات موردنیازتان برای هر دستگاه را مشاهده کنید. پس از بررسی ردیاب‌ها و انتخاب دستگاه موردنظر نیز می‌توانید به‌راحتی آن را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

سخن پایانی

یکی از دغدغه‌های مهم در حین خرید انواع ردیاب‌ها، تشخیص ردیاب مناسب برای رفع نیازهایمان است. در این مقاله به انواع ردیاب و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم تا با یادگیری درباره‌ این محصولات بتوانیم انتخاب درستی در حین خرید داشته باشیم. از انواع ردیاب‌های موجود در بازار به ردیاب شخصی، ردیاب ماشین و ردیاب مگنتی اشاره کردیم و توضیحاتی کامل درباره هر یک دادیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که روی کارایی ردیاب می‌تواند اثرگذار باشد کیفیت آن است؛ بنابراین هنگام خرید در انتخاب فروشنده و فروشگاه موردنظر دقت کافی داشته باشید تا محصولی باکیفیت تهیه کنید.

برای تماس با واحد فروش می‌توانید با شماره تلفن‌های 02126760023  و 02126760035 و 02188563258 تماس بگیرید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا