اخبار روز

فروش اقساطی ایران خودرو برای تابستان

ایران خودرو در مرداد 1403 شرایط فروش بنزین ویژه سورن برای خودروهای منتخب داخلی با سیستم یکپارچه اعلام شد.

متقاضیان خودروهای بنزینی سورن اولویت فروش تابستان 1403 برای موعد تحویل 90 روزه باید 469 میلیون تومان بپردازند.

فروش اقساطی با تحویل بهمن متقاضیان باید ماهیانه 234 میلیون تومان پرداخت کنند.

متقاضی بنزین سورن، اولویت سیستم یکپارچه در پاییز 1403

بر اساس جدول زمانبندی منتشر شده از سوی شرکت ایران خودرو، متقاضیان خودروهای بنزینی سورن با اولویت فصل پاییز شرایط یکسانی را دریافت خواهند کرد. یعنی در صورت فروش فوق العاده باید 90 روز 469 میلیون تومان واریز کنند. خرید اقساطی با تحویل نیز امکان پذیر است اسفند 1403 باید 234 میلیون تومان پیش پرداخت داشته باشد./کاماپرس

12

کاهش اخیر قیمت خودرو بازگشته است

یک کارشناس بازار خودرو گفت: شرایط در بازارها به گونه ای است که ما روی لبه چاقو هستیم و اگر درگیری ها و درگیری های سیاسی وجود نداشته باشد، باید بازار خودروی ما به سمت ارزانی و رکود پیش برود، چرا که در هنگام انتخاب همین است. مجلس دیده شد.»

یک کارشناس بازار خودرو در خصوص وضعیت کنونی بازار خودرو به خبرنگار اختاز آنلاین گفت: بازار خودرو تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفت که منجر به افزایش قیمت دلار شد و قیمت ها افزایش یافت. 50 درصد از قیمت ها اخیرا کاهش یافته است بازگشت.

وی افزود: در بازار خودرو خرید و فروش زیادی وجود ندارد، بازار در رکود است و نقدینگی مردم کم است، تعدادی خودرو ارزان ایرانی در حال معامله است، اما خودروهای گران قیمت همچنان در شوک و رکود هستند.

نادری ادامه داد: انتخاب رئیس جمهور شوک خوبی به بازار خودرو وارد کرد و قیمت ها کاهش یافت، اما ترور اخیر باعث آشفتگی در بازار شد و اکنون بازار منتظر واکنش ایران و شوک های بعدی سیاسی است حرکات سیاسی ایران مشخص است، احتمالاً بازار آرام آرام به سمت صلح می رود.

این کارشناس بازار خودرو توضیح داد: پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری طرفدار واردات خودروهای فرسوده بود. اگر این اتفاق بیفتد و واردات خودروهای فرسوده آزاد و موثر شود، اتفاق بسیار خوبی در بازار خودرو رخ خواهد داد. در واقع با وضع مقررات خودروهای فرسوده، بازار به شدت سقوط کرد، اما کمی بعد بحث عرضه ارز توسط بانک مرکزی مطرح شد و با تاخیر، روند نزولی بازار ادامه پیدا نکرد.

به گفته نادری، واردات خودروهای فرسوده می تواند تاثیر زیادی بر بازار خودرو داشته باشد و باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان و تنظیم قیمت ها شود.

وی در خصوص وضعیت بازار خودرو تا پایان فصل تابستان نیز گفت: در بازار خودرو تقاضای چندانی وجود ندارد، خودروهای موجود در کشور ما بسیار زیاد است، تولید خودرو بسیار بالاست و رها می شوند. جاده های بازار، و جایی برای رانندگی در جاده ها وجود ندارد.

نادری در پاسخ به این سوال که به افرادی که قصد خرید خودرو را دارند چه توصیه ای می کنید، پاسخ داد: وضعیت بازار به گونه ای است که در آستانه سقوط هستیم. اگر درگیری و تقابل سیاسی وجود نداشته باشد، بازار خودروی ما باید این کار را انجام دهد، ما به سمت ارزانی و رکود پیش می رویم، زیرا با انتخاب رئیس جمهور این را دیدیم.

بازار خودرو 25 مردادماه با نوسانات قیمتی مختلفی همراه بود. در حالی که بیشتر خودروها روند نزولی را تجربه کردند، برخی از مدل ها در برابر کاهش قیمت مقاومت کردند.

به گزارش اگزتان نیوز؛ بازار خودرو همچنان دستخوش نوسانات شدید قیمتی است که این امر باعث سردرگمی بسیاری از خریداران و فروشندگان شده است. ثبات نسبی قیمت دلار در مقایسه با نوسانات سایر بازارها. یکی این یکی از عوامل موثر بر توسعه قیمت خودرو در بازار امروز است. به گفته فعالان بازار، این ثبات نرخ ارز به آرامش نسبی در بازار خودرو کمک کرده است.

فعالان بازار خودرو معتقدند قیمت این روزها در بازار خودرو تا حد زیادی روانی است و این نوسان تا نهایی شدن برنامه های دولت چهاردهم ادامه خواهد داشت.

تحلیل بازار نشان می دهد که بیشترین کاهش قیمت امروز روی «هایما اس ۷ پلاس» بوده و این خودرو ۱۰ میلیون تومان کاهش را به ثبت رساند. “پژو 207 iAutomatic TU5P” برخلاف روند حرکت کرد و با رشد 5 میلیون تومانی در بازار قیمت گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

گزارش سایت کارنامه و باما حاکی از آن است که در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت «دنا پلاس 6 دنده ای توربو»، «پژو 207 iAutomatic TU5P»، «هایما S7Plus»، «تارا اتومات V2» و «پژو پارس LX» وجود دارد. مدل 1402 و رانا پلاس مورد ارزیابی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اختاز نیوز، قیمت “دنا پلاس ۶ دنده ای توربو” در بازار امروز ۹۱۹ میلیون تومان بود و ۶ میلیون تومان کاهش را به ثبت رساند. از سوی دیگر با نگاهی به بازار می توان گفت که «پژو 207 اتوماتیک TU5P» با قیمت 890 میلیون تومان نسبت به مسیر بازار 5 میلیون تومان رشد را به ثبت رساند. به گزارش اختاز نیوز، «هایما اس ۷ پلاس» ۱۰ میلیون افت بازار را به ثبت رساند و یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان قیمت داشت. همچنین ارزیابی ها نشان می دهد که تارا وی 2 اتوماتیک امروز در بازار 915 میلیون تومان قیمت داشت و 3 میلیون تومان افت را به ثبت رساند. «رانا پلاس» نیز با قیمت 622 میلیون تومان رشد 2 میلیونی را به ثبت رساند و «پژو پارس ال ایکس» مدل 1402 حتی امروز نیز با قیمت 845 میلیون تومان تغییر قیمتی نداشته است.

قیمت محصولات سایپا

از جمله محصولات سایپا امروز قیمت شاهین جی، تیبا هاچ بک EX،کوییک دنده R مدل 1402 کوییک S-gearkoyik AutomataR، اطلس و Saina Gear S مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بر اساس ارزیابی امروز بازار، قیمت «شاهین جی» در بازار ۷۱۶ میلیون تومان بود و یک میلیون تومان افزایش را تجربه کرد. در خانواده کوییک امروز نیزکوییک “Geared R” مدل 1402 در بازار 424 میلیون تومان قیمت داشت که تغییری نکرد.کوییکAutomatic R بدون تغییر در قیمت 555 میلیون تومان باقی ماند. ولی “کوییک قیمت «گیر اس» در بازار با 3 میلیون کاهش 412 میلیون تومان بود. به گزارش اختاز نیوز، تحلیل بازار نیز نشان می دهد که “ساینا گیر اس” در بازار ۴۱۹ میلیون تومان قیمت داشت و ۵ میلیون تومان افت را به ثبت رساند. اطلس نیز در بازار امروز با 5 میلیون کاهش 535 میلیون تومان قیمت خورد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا