اخبار روز

فروش آپارتمان در تهران به بهانه مهاجرت

فروش آپارتمان در قالب مشکلات مالی و مهاجرتی یکی از ترفندهای قدیمی بازار مسکن است.

به گزارش فردا؛ گروهی از فروشندگان از این تاکتیک برای جلب توجه و یافتن مشتری استفاده می کنند. وقتی آگهی می نویسند یا به خریدار مراجعه می کنند، قیمت خود را زیر قیمت منطقه تعیین می کنند. اما در عمل همه چیز می تواند برعکس باشد.

همین الان در محدوده سعادت آباد تهران که میانگین قیمت ملک به متری 124 میلیون تومان رسیده است، یک خانه کلنگی 10 درصد بالاتر از قیمت داخلی عرضه شد که فروشنده به دلیل مهاجرت اصرار به فروش آن دارد. و مشکلات مالی برای فروش زیر قیمت داخلی.

آپارتمان 150 متری حوالی میدان ولیعصر تهران دقیقا 10 میلیارد تومان آگهی شد. فروشنده در آگهی از عبارت فروش به دلیل مهاجرت استفاده کرده و برای هر متر خانه مبلغ 66666000 تومان تعیین کرده که عمر آن 30 سال است. از طرفی میانگین قیمت ملک در میدان ولیعصر (عج) تقریباً متری 4 میلیون تومان کمتر از قیمت پیشنهادی فروشنده است و از سوی دیگر، نبود آسانسور و انبار ممکن است منجر به افت قیمت شود. قیمت واحد مورد نظر از همه مهمتر ارزش واقعی این خانه به هفت میلیارد تومان هم نمی رسد.

میانگین قیمت آپارتمان در سعادت آباد تهران، یکی از گران ترین محله های دو پایتخت، متری 124 میلیون تومان است. هر چه مدت ساخت واحد کوتاهتر باشد، احتمال پرداخت قیمت بیشتر از سوی فروشنده وجود دارد و البته خانه های قدیمی باید متری کمتر از 124 میلیون تومان داشته باشند. اما یکی از واحدهایی که به دلیل مهاجرت به فروش می رسد و کمی بیش از 20 سال عمر دارد متری 136 میلیون تومان به فروش می رسد. فروشنده برای خانه 169 متری خود ارزشی معادل 23 میلیارد برآورد کرده است.

از جمله تبلیغات آپارتمان 118 متری دهکده المپیک با همین موضوع است. این 15 سال پیش ساخته شده و 7.5 میلیارد تومان یعنی متری 63.500.000 تومان به فروش می رسد. متوسط ​​قیمت مسکن در منطقه دهکده المپیک تهران که متعلق به منطقه ۲۲ پایتخت است، متری ۵۳ میلیون تومان و ارزش یک آپارتمان مسکونی در کل منطقه ۲۲ تهران، متری ۵۸ میلیون تومان است. به طور خلاصه، فروشنده قیمت پیشنهادی خود برای واحد طبقه سوم بدون آسانسور را بالاتر از میانگین سایر فروشندگان دانست.

فروش آپارتمان به دلیل مشکل مالی

فروش آپارتمان به دلیل مشکلات مالی یکی از رایج ترین تبلیغات در بازار املاک است. یکی از این فروشنده ها واحد 200 متری خود را در منطقه قیطریه تهران به قیمت 28 میلیارد تومان برای فروش گذاشته است و انتظار دارد اگر متری 140 میلیون تومان بپردازد خریداری شود. طول عمر یک ساختمان 12 سال است و آخرین بررسی ها از بازار مسکن تهران نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در قیطریه تقریبا 20 میلیون تومان کمتر از رقم ارائه شده توسط فروشنده است.

یک آپارتمان 200 متری دیگر با شرایط تقریباً مشابه بالا در منطقه دوروس به فروش می رسد. این با قیمت 32 میلیارد تومان به فروش می رسد و می توان ارزش هر متر مربع را 160 میلیون تومان فرض کرد. نکته مهم اما این است که میانگین قیمت مسکن در منطقه دروس حدود متری 125 میلیون تومان است و قیمت پیشنهادی به دلیل کمبود پارکینگ و هفت سال ساخت واحد مورد نظر غیر منطقی به نظر می رسد.

یافت آباد واقع در منطقه 22 تهران، یکی از ارزان ترین مکان ها در بازار مسکن پایتخت است. در همین منطقه به دلیل مشکلات مالی یک آپارتمان 96 متری سه میلیارد و 460 میلیون تومان به فروش می رسد. این در حالی است که برآورد فروشنده برای هر مترمربع کمی بیش از 36 میلیون تومان است، در حالی که آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که ارزش یک آپارتمان مسکونی در منطقه 18 حتی به متری 33 میلیون تومان هم نمی رسد.در تعدادی از محله های این منطقه، می توان آن را با قیمت ارزان تر خریداری کرد. رفت خانه

در محدوده تهران-پارس که طبق بررسی های اخیر هر مترمربع آپارتمان مسکونی 60 میلیون تومان فروخته می شود، واحدهای 83 متری متری 80 میلیون تومان به فروش می رسد. 10 سال از ساخت این واحد می گذرد، اما فروشنده اصرار دارد که پیشنهادش کمتر از قیمت فضا است و فقط به دلیل مسائل مالی حاضر به عقد قرارداد است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا