اخبار روز سینما

فرهاد نظری درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، فرهاد نظری روز چهارشنبه ۹ خرداد بر اثر بیماری شدید سرطان درگذشت. دکتر. فرهاد نظری فارغ التحصیل رشته مرمت دارایی های فرهنگی تاریخی از دانشگاه هنر اصفهان و در رشته مرمت آثار و بناهای تاریخی تخصص دارد. وی علاوه بر پژوهش و تدریس، مدیر اجرایی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث فکری و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیر و عضویت در کمیته فرهنگی است. برای ثبت میراث فرهنگی ناملموس، عضویت در ایکوموس ایران و عضویت در کمیته فنی موسسه ملی منابع آب وزارت نیرو، رئیس دبیرخانه کمیته ملی حافظه جهانی ایران بود.

از اقدامات دوره او می توان به ثبت جهانی میراث طبیعی ایران (کویر لوت و جنگل های هیرکانی) و همچنین ثبت «چوگان، بازی سواره بر اسب با روایت موسیقی» در فهرست میراث ناملموس یونسکو، کتیبه «کالیات» اشاره کرد. سعدی و جامع التواریخ خواجه رشید الدین فضل الله همدانی در فهرست حافظه جهانی یونسکو و ثبت تنبور اهل حق در فهرست آثار ملی.

نظری همچنین چندین مقاله و کتاب در حوزه میراث فرهنگی منتشر کرده است که جدیدترین مقاله وی در مورد آتش سوزی بازار تبریز در کتاب مدیریت بحران در میراث فرهنگی که با همکاری محمد امینیان نوشته شده است.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا