عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک شرارتی رژیم صهیونیستی می‌کند ولی فرماندهی کار دست آمریکا است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه « گفت وگوی ویژه خبری» گفت: یک دیوانه هم خودش را می‌تواند به هلاکت بیندازد هم برای دیگران مزاحمت ایجاد کند. به همین دلیل که است که به نظر من رهبری معظم انقلاب در نمازجمعه گفتند همه باید کمربندهایشان را ببندند چون شرایط تعیین تکلیف است. ازهرجهت به نظرم مهم است. 

وی ادامه داد: حالا اگر این شرایط تعیین تکلیف است. باید یک تشخیصی بدیم که با چه کسی طرف هستیم آیا با رژیم صهیونیستی طرف هستیم.این خودش به نظر نماید. آقای بایدن گفته ما ۱۲ ساعت مرتب در روز با اسرائیل ارتباط داریم و معاون وزیر خارجه‌شان گفته بود که ما با هم تصمیم می‌گیریم چه کنند. 

لاریجانی بیان کرد: روشن هم است یعنی به‌محض اینکه اتفاقی رخ می‌دهد فوری پنتاگون می آید نیرو اضافه می‌کند فعال شوند حالا با یک بازی سیاسی که دارند به نظر می‌رسد که فرماندهی کار دست امریکاست و رژیم صهیونیستی خط‌شکن است.

وی گفت: به همین دلیل مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که کل منطقه با یک همچنین وضعیتی مواجهه است. یک شرارتی رژیم صهیونیستی می‌کند ولی فرماندهی کار دست امریکا است.

لاریجانی اظهار کرد:  اینکه رهبری فرمودند اتاق فرماندهی یکی است اتاق فرماندهی دست رژیم صهیونیستی نیست او خط شکنی می کند. باید دقت کافی  داشت در کار یعنی وضعیت منطقه وضعیتی نیست که به این سادگی حل شود.

 وی ادامه داد: چرا چون امریکایی‌ها در این قضیه از یه طرف این خط شکن انداختن جلو و خودشان هزینه‌ای نمی‌دهند سلاح می دهند کمک مالی می کنند ولی بحران او ایجاد می‌کند سربازان خودشان هم کشته نمی شود حداکثر این است که سربازان یهودی رژیم صهیونیستی کشته می شود.

لاریجانی افزود: دیگر  برای  آنها که نزدیک انتخابات است مشکلی ایجاد نمی کند نکته دوم این است که رفتار احمقانه‌ای را با ایجاد نصایح مسخره‌ای شروع کردند یعنی از این طرف آشوب در منطقه و بحران ایجاد می‌کنند و از طرف دیگر نصیحت می کنند آرامش حفظ کنید شرایط منطقه بحرانی نشود. خودشان بحران را به وجود می آورند.

لاریجانی گفت: رهبری فرمودند شما نزول اجلال نکنید در این منطقه باشید بروید اوضاع درست می‌شود. این کاملاً حرف صحیحی‌ است. چون از ابتدای انقلاب اینها بحران ایجاد کردند. این صدام را انداخت جلو اینها بودند. بعضی از این کتاب‌هایی که الان چاپ شده از سرنوشت جنگ ۸ساله و بعضی از مسئولین عراقی خاطراتشان را نوشتن نشان می‌دهد امریکایی‌ها آدم فرستادن صدام را  تحریک کردند.

وی بیان کرد: اصلاً بحران در منطقه را اینها به وجود میارند جمهوری اسلامی استراتژی‌اش این است که نه‌تنها خودش در منطقه استقلال داشته باشد و قوی باشد بلکه کل منطقه از قدرت برخوردار باشد.
 

لاریجانی ادامه داد: برای ما اگر مصر قوی باشد یک مزیت است. برای ما اگر عربستان قوی باشد مزیت است. من فکر می‌کنم علت اینکه مردم منطقه خوشحال شدن از عملیاتی که ایران انجام داد به‌خاطر این است که خودشان احساس می‌کنند که این قدرت ایران قدرت آن‌ها هم است که ما داریم.

وی افزود: از نظر جمهوری اسلامی جنایات فقط کار رژیم صهیونیستی نیست این خود امریکایی‌ها هستند که دارند این کارها را می‌کنند. نمی توانند دیگران را به جان هم بیاندازید و خودشان فقط از دور نگاه کنند و در واقع معماری جنگ کنند. آنها دستشان به این جنایات آغشته شده و دستشان رو شده است.

لاریجانی تصریح کرد: ترجیح هم جمهوری اسلامی هم عقلای منطقه این است که منطقه را چار بحران نکنند و‌ موضوع از راه دیپلماسی حل شود، یعنی آتش بس شود ولی اگر این راه را نروند تا یک مدتی این ماجرا ادامه پیدا خواهد کرد تا بفهمند از این طریق ماجرا قابل حل نیست.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما