اخبار روز

بیش از ۷۷ درصد ناوگان عمومی حمل و نقل چهارمحال و بختیاری فرسود هستند!

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که ۷۷ درصد از ناوگان حمل‌ونقل سواری برون‌شهری در این استان فرسوده هستند.

تعداد ۹۴۴ دستگاه سواری در ناوگان عمومی حمل‌ونقل برون‌شهری چهارمحال و بختیاری در حال حاضر فعالیت می‌کنند، اما ۷۳۲ دستگاه از آنها با عمر بالای ۱۰ سال نیازمند نوسازی هستند. متوسط عمر سواری‌های در حال استفاده در ناوگان عمومی حمل‌ونقل برون‌شهری چهارمحال و بختیاری ۱۲ سال است.

حسین مالکی، اعضای اتحادیه سواری‌های کرایه کشور را به ۳۰ دستگاه سهمیه اسقاط و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سواری در این استان تخصیص داد که او معتقد است این مقدار به تنهایی کافی نیست.

ملکی تصریح کرد: هم اکنون 308 دستگاه اتوبوس در چهارمحال و بختیاری دارای کارت هوشمند هستند که از این تعداد 162 دستگاه اتوبوس به 52.59 درصد بالای 15 سال عمر دارند و نیاز به نوسازی دارند.

وی با اشاره به وجود 850 مینی بوس دارای کارت هوشمند در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: از این تعداد 647 دستگاه که 76.11 درصد هستند، بالای 15 سال عمر دارند و نیاز به نوسازی دارند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، اعلام کرد که برای بازسازی ۳۳ دستگاه اتوبوس و ۳۵ دستگاه مینی‌بوس، وام مورد نیاز به ازای هر دستگاه اتوبوس تا سقف پنج میلیارد ریال و به ازای هر دستگاه مینی‌بوس تا سقف ۲ میلیارد ریال، از محل تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

این تسهیلات با سود ۹ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه ارائه شده است.

همچنین، بیش از پنج هزار و ۵۰۰ راننده در ناوگان عمومی حمل‌ونقل چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا