اخبار روز

فردا شنبه 6 مرداد بسته است یا نه؟ / ساعت کاری جدید


با افزایش دما، ادارات در برخی استان ها بسته شدند.

به گزارش مانیبان، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور روز پنجشنبه گفت: استانداران بر اساس آب و هوا و شرایط حاکم در هر استان تصمیم می گیرند ادارات و کارخانجات را تعطیل و یا ساعات اداری را کاهش دهند. از این رو به استان ها این اختیار داده شده است که با توجه به شرایط محیطی، اقلیم و گرمای استان در ستادهای استانی تصمیم گیری کنند و پیشنهادات خود را بر اساس آن گزارش دهند تا کارخانه های پرمصرف استان را تعطیل یا در همان روز تعطیل کنند. بنابراین استان ها این اختیار را دارند که بر اساس وضعیت حرارتی خود تصمیم بگیرند. این تصمیمات ممکن است از استانی به استان دیگر متفاوت باشد.

تغییر ساعت کار ادارات آذربایجان غربی از شنبه

طبق اعلام معاون مدیریت منابع و توسعه استاندار آذربایجان غربی، بنا به مصوبه و دستور مقام عالی استان در راستای مدیریت مصرف برق و با هدف کمک به پایداری برق خانگی و برق رسانی به بخش های تولیدی، صنعتی و کشاورزی با در نظر گرفتن افزایش دما در روزهای آینده و پیش بینی گرمای هفته آینده، برنامه کاری دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و نهادهای عمومی غیردولتی. ، شهرداری ها، بانک ها، بیمه ها و دانشگاه های سراسر استان در روزهای ششم، هفتم و هشتم مرداد ماه از ساعت 6 صبح تا 11 شب خواهد بود. بنابراین بر این اساس دستگاه های اجرایی باید اقدامات لازم را برای صرفه جویی در مصرف انرژی انجام دهند.

تاکید بر روشن و خاموش شدن سیستم های سرمایشی یک ساعت پس از ورود و یک ساعت قبل از خروج از ادارات می باشد. برای رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات عمومی، مدیران باید با دورکاری و برنامه ریزی و رعایت دقیق مقررات کمبود ساعت را جبران کنند. خدمات رسان، نیروهای شیفتی، مراکز درمانی و بیمارستان ها مشمول کاهش ساعت اداری نمی باشند و فعالیت این مراکز عادی است.

تغییر ساعت کار ادارات همدان / تعطیلی ادارات همدان

استانداری همدان در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان از ابتدای هفته آینده به مدت ۲ ساعت تعطیل است.

در این اطلاعیه که امروز پنجشنبه صادر شد، آمده است: پیرو مصوبه کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق استان و همچنین موافقت استاندار همدان، با توجه به پیش بینی افزایش مستمر مقرر شد. دمای هوا و به منظور مدیریت مصرف بهینه برق؛ کلیه دستگاه های اجرایی، ادارات و بانک های استان از شنبه ششم مرداد تا روز پنجشنبه 20 مرداد 1403 از ساعت 6 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند و پس از دو ساعت در ساعت 11 صبح تعطیل می شوند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: این دستورالعمل شامل مراکز خدماتی، مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای دارای شیفت کاری نمی شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است طبق ماده 87 قانون مدیریت خدمات عمومی، کسری ساعات کار باید با دورکاری جبران شود.

تغییر ساعت کار ادارات فارس / تعطیلی ادارات فارس

محسن نعمتی گفت: به دلیل تداوم گرما ساعت کاری دستگاه های اجرایی و بانک های استان از شنبه ششم کاهش می یابد. مرداد در پایان هفته تغییر کرد.

نعمتی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان و مصوبه استاندار فارس، برنامه کاری تمامی دستگاه های اجرایی استان (موسسات عمومی دولتی و غیردولتی و بانک ها) از روز شنبه آغاز می شود. 6 مرداد تا آخر هفته از ساعت 6 الی 11 تعیین شده و کسری در ساعات اجباری با دورکاری و با برنامه ریزی دستگاه های اجرایی مطابق مقررات جبران می شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه تمامی نهادهای دولتی به جز بانک ها و موسسات خدماتی روز یکشنبه هفتم مرداد تعطیل هستند و مدیران دستگاه های اجرایی موظف به برنامه ریزی، نظارت و کنترل دورکاری کارکنان هستند.

نعمتی افزود: بیمارستان ها، مراکز اورژانس و اورژانس، خدمات امداد جاده ای، مراکز خدمات درمانی و بهداشتی، اورژانس، بخش های عملیاتی دارای نوبت کاری، آتش نشانی و مراکز انتظامی طبق قانون، ادارات عملیاتی خدمات پستی و تامین کالاهای ضروری باید تامین کنند. خدمات. بر اساس روال قبلی

تعطیلی ادارات سیستان / تغییر ساعت کاری ادارات سیستان

محمد کرمی با اشاره به تداوم گرمای هوا و به منظور حفظ پایداری شبکه برق، تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی، بانک ها و سازمان های استان در روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403 تعطیل می شود، اظهار داشت: بر این اساس; ساعت کار کلیه دستگاه های اجرایی، موسسات، دانشگاه ها و بانک های استان در روز چهارشنبه سوم مرداد ماه نیز دو ساعت کاهش می یابد.

وی افزود: ساعات کاری اداری فردا چهارشنبه 12 مردادماه با احتساب 2 ساعت پیک خروج از ساعت 6 صبح الی 23 خواهد بود و امور اداری از راه دور انجام می شود.

تغییر ساعت کاری ادارات استان مرکزی فردا و پس فردا

دولت مرکزی: ساعت تعطیلی کلیه دستگاه های اجرایی، بانک ها و بیمه های استان به استثنای خدمات رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و نگهبانی هستند، در روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 11 صبح خواهد بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا