بعدی- تحقیقات اخیر نشان می دهد که نسل شدید خطر ابتلا به انواع مختلف زگیل را دارد. آیا کلید پیشگیری از سرطان در برنامه های صبحگاهی نهفته است؟

بر اساس گزارش نیویورک پست، یک مطالعه جدید نشان می دهد که انجام حداقل مراقبت های روزانه از دهان، مانند مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن، می تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان سر و گردن را کاهش دهد. این سرطان ها شامل سرطان های اوروفارنکس، حلق، حنجره، غدد بزاقی و تیروئید هستند و تقریباً 3 درصد از تشخیص های سرطان و بیش از 1.5 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده را تشکیل می دهند.

تحقیقات قبلی ثابت کرده است که باکتری های مرتبط با بیماری لثه خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهد. بیماری لثه که پریودنتیت نیز نامیده می شود، زمانی رخ می دهد که پلاک، یک ماده چسبنده حاوی باکتری، روی دندان ها جمع شود.

دکتر، دندانپزشک در نیویورک. تاد راس گفت: “دهان اطلاعات زیادی در مورد سلامتی افراد می دهد.” اما تا به حال، کارشناسان مطمئن نبودند کدام باکتری خاص دهان ممکن است با سرطان مرتبط باشد. محققان اکنون بیش از دوازده نوع باکتری را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی را که شایع‌ترین آن است، تا 50 درصد افزایش دهند.

D.، نویسنده اصلی مطالعه و محقق فوق دکتری در بخش بهداشت جمعیت نیویورک. کواک افزود: «یافته‌های ما بینش جدیدی از رابطه بین میکروبیوم دهان و سرطان‌های سر و گردن ارائه می‌کند. کواک و تیمش رژیم غذایی، سبک زندگی و تاریخچه پزشکی نزدیک به 16000 آمریکایی را تجزیه و تحلیل کردند.

نمونه های بزاق ارائه شده توسط شرکت کنندگان برای میکروب ها مورد آزمایش قرار گرفت و ذخیره شد. طی یک دوره 15 ساله، 236 نفر از این شرکت کنندگان به سرطان سلول سنگفرشی سر و گردن تشخیص داده شدند. محققان میکروب های دهان افراد مبتلا به سرطان را با 458 شرکت کننده بدون سرطان مقایسه کردند. این تیم دریافتند که 13 نوع از صدها باکتری که معمولاً در دهان یافت می شوند، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. این گروه بدون سرطان 30 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی سر و گردن بودند و هنگامی که با پنج نوع میکروب دیگر که معمولاً در بیماری لثه دیده می شوند ترکیب شوند، خطر کلی ابتلا به سرطان در این گروه ظاهر می شود. گروه 50 درصد افزایش یافته است.

محققان اظهار داشتند که یافته‌های آنها به جای ارتباط مستقیم بین باکتری‌ها و سرطان، همبستگی را نشان می‌دهد. گروه تحقیقاتی دریافتند: ما اکنون باکتری‌های کلیدی را شناسایی کرده‌ایم که در افزایش خطر ابتلا به سرطان نقش دارند و قدم بعدی بررسی مکانیسم‌هایی است که توسط آن‌ها بر سلامت بدن تأثیر می‌گذارند و راه‌هایی برای متوقف کردن آنها.

در حال حاضر، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بهترین دفاع در برابر این باکتری های مزاحم هستند. پروفسور ریچارد هیز یکی یکی از نویسندگان این مطالعه و کارشناس بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک گفت: نتایج ما دلیل دیگری برای حفظ عادات بهداشت دهان و دندان ارائه می دهد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نه تنها از بیماری های دهان پیشگیری می کند، بلکه می تواند از سرطان سر و گردن نیز جلوگیری کند.

انجمن سرطان آمریکا اخیراً اعلام کرده است که 40 درصد موارد سرطان و تقریباً نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در بزرگسالان آمریکایی 30 ساله و بالاتر با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما