مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس از فوت سه کودک زیر پنج سال ساکن در این شهرستان مرزی از ابتدای سال جاری بر اثر مسمومیت با مواد مخدر و برخی داروها و مشتقات آن مانند متادون و ترامادول خبر داد و از خانواده ها خواست: بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

به گزارش ایسنا، فرهاد بدیعی روز چهارشنبه به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت گنبدکاووس در کمیته بررسی علل مرگ و میر کودکان در این شهرستان، افزود: در سال های اخیر نیز مرگ و میر ناشی از مسمومیت دارویی و ناشی از آن وجود داشته است. عوارض

وی افزود: این سه کودک به دلیل مصرف مشتقات دارویی از جمله متادون و ترامادول بودند که در اختیار والدینشان بود.

بدیعی اسهال یا بی قراری کودک، اختلال در تکلم، راه رفتن ناپایدار، خواب آلودگی، کندی حرکات بدن و کما (کاهش هوشیاری) را از عوامل اصلی مصرف مواد مخدر یا مشتقات آن در این گروه سنی دانست و ادامه داد: متادون در بطری های آب پر کردن و نوشابه. در یخچال و همچنین مصرف این مواد توسط کودکان (اشتباه به جای آب) از دیگر عوامل مسمومیت و مرگ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از خانواده ها خواست از قرار دادن متادون در بطری آب، نوشابه، شربت و سایر داروها اکیداً خودداری کنند.

بدیعی همچنین بر پرهیز خانواده ها از باور غلط درمان کودکان بیمار با دارو تاکید کرد و گفت: خانواده ها به هیچ عنوان دارو و مشتقات آن را در اختیار کودکان قرار ندهند.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 400 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما