اخبار روز

غول دفاعی آمریکایی اولین پهپاد هیبریدی خود را معرفی کرد (+عکس)

غول دفاعی آمریکا نورتروپ گرومن اولین تصویر واضح از پهپاد نمایشی هیبریدی-الکتریک سری SHEPARD خود را منتشر کرد که با نام XRQ-73 نیز شناخته می شود. تصویری که در راس تمام اخبار نظامی جهان قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازتاب آنلاین، این سامانه هوایی بدون سرنشین توسعه یافته برای دارپا (آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) اخیراً عنوان رسمی X-Plane با کد XRQ-73 را به خود اختصاص داده است.

پهپاد XRQ-73; اولین پهپاد هیبریدی جهان

پهپاد XRQ-73 SHEPARD یک سرمایه گذاری مشترک بین Northrop Grumman و شرکت تابعه آن Escalade Composites است. این پروژه بخشی از برنامه «X-prime» دارپا است و از معماری هیبریدی الکتریکی و فناوری‌های اجزا برای تسریع در توسعه یک هواپیمای جدید با قابلیت‌های خاص برای وزارت دفاع ایالات متحده استفاده می‌کند. این هواپیما از نظر معماری موتور و رده عملکردی در سطح پیشرفته ای خواهد بود.

استیو کومادینا، مدیر برنامه SHEPARD، می گوید:

ایده پشت برنامه X-prime دارپا، استفاده از فناوری های جدید و کاهش خطرات یکپارچه سازی در سطح سیستم برای توسعه سریع یک هواپیمای بدون سرنشین است که قادر به انجام ماموریت های طولانی مدت و عملیاتی سازی سریع است. برنامه SHEPARD یک معماری پیشرانه و کلاس عملکرد خاص را به عنوان نمونه ای از مزایای بالقوه برای وزارت دفاع ترویج می کند.

پیمانکار اصلی پروژه SHEPARD، سیستم های هوافضای نورثروپ گرومن در ردوندو بیچ، کالیفرنیا است.

پهپاد XRQ-73 در گروه 3 قرار می گیرد و حدود 1250 پوند وزن دارد. اولین پرواز XRQ-73 برای پایان سال 2024 برنامه ریزی شده است.

SHEPARD یک برنامه X-Prime است که از معماری الکتریکی سریال هیبریدی و برخی از فناوری‌های اجزای آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده و پروژه IARPA GHO استفاده می‌کند.

پیشرانه الکتریکی هیبریدی با هدف ارائه قابلیت های پروازی با راندمان بالاتر و استقامت بیشتر توسعه یافته است. ادغام قابلیت های مخفی کاری و سیستم های ناوبری پیشرفته XRQ-73 را به ابزاری همه کاره برای انواع کاربردهای دفاعی تبدیل کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا