اخبار روز

غول خفته تکان نمی خورد/ سرمایه گذاران از ورود به بازار ارزهای دیجیتال پشیمان هستند

نگار علی_ نوسانات قیمت بیت کوین، عاملی حیاتی برای سرمایه گذاری، اخیراً به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. علیرغم هیجان بازار ارزهای دیجیتال نسبت به ETF بیت کوین و حتی 75 درصد احتمال تایید آن، بیت کوین به طرز شگفت انگیزی پایدار مانده است. این ثبات زمانی که سایر بازارها، به ویژه سهام های بزرگ فناوری، شاهد فعالیت قابل توجهی بوده اند، غافلگیرکننده است.

تحرکات ضعیف و نوسانات کم بسیاری از سرمایه گذاران را ناامید کرده است. بیت کوین، معمای فضای ارزهای دیجیتال، اخیراً آرامش عجیبی را از خود نشان داده است. آرامشی که این رهبر ارزهای دیجیتال از ابتدای سال تا به امروز شاهد آن نبوده است.

جو غیرعادی در بازار ارزهای دیجیتال حاکم است

رکود اخیر در بیت کوین باعث سردرگمی سرمایه گذاران شده است. کریپتوکارنسی در نیمه اول سال جاری 80 درصد رشد داشته است و کاهش ناامیدکننده 64 درصدی در سال 2022 را جبران کرده است. این آرامش گیج کننده با کاهش محسوس حجم معاملات همراه شد و فضایی را ایجاد کرد که ناظران کهنه کار بازار آن را “کاملاً غیرعادی” توصیف کردند.

از سوی دیگر، جستجوی عبارت «بیت کوین» در گوگل نیز شاهدی بر کاهش علاقه سرمایه گذاران به چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال است.

باید گفت که بازار بیت کوین به شدت یخ زده به نظر می رسد و به طور نامطمئنی در کانال 20000 دلاری معلق است. محدوده نوسان روزانه بیت کوین به 7.8 درصد رسیده است، تنگ ترین محدوده ماهانه آن از بهار 2016. لازم به ذکر است که از نوامبر 2013 تا به امروز، بیت کوین تنها هشت محدوده نوسان چهار هفته ای زیر 10 درصد داشته است.

غول خفته تکان نمی خورد

چنین حرکات بی‌صدا توسط یک رهبر بازار ارزهای دیجیتال در شرایطی که مستعد تحولات احتمالی است، بسیار غیرعادی است. هیاهوی راه اندازی ETF بیت کوین از ایالات متحده نیز بیت کوین را وادار به واکنش نشان نداده است و عجله ناشران ETF برای سرمایه گذاری در معاملات آتی اتر برای برانگیختن غول خفته کافی به نظر نمی رسد.

از آنجایی که سقوط بیت کوین روز به روز عمیق تر می شود، فرصت های سرمایه گذاری دیگری نیز در حال افزایش است. سهام غول های فناوری در حال صعود به صدر جدول ها هستند و نزدک 100 نسبت به اوایل جولای 2 درصد افزایش یافته است.

با توجه به این شتاب، شاخص نوسانات بلندمدت بیت کوین تصویری آرام را به تصویر می کشد و پایین ترین نرخ های چند ساله را در نوسانات بلندمدت همراه با شاخص خواهرش، اتر، نشان می دهد. به نظر می رسد ریسک پذیری بازار در بخش های فناوری، نیمه هادی ها و نوآوری در کنار بخش های نسل بعدی افزایش یافته است.

افزایش بی‌سابقه بیت کوین در سال 2023 ردپایی از سرمایه‌گذاران سرخورده را بر جای گذاشت. به نظر می رسد بیت کوین خود را به عنوان رهبر ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است و پیروان آن در حسرت روزهای خوب گذشته هستند.

سرمایه گذاران باید به قایقرانی بسنده کنند

باید گفت که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال که رویای قایق های تفریحی لوکس را در سر می پرورانند، ممکن است مجبور باشند به قایق های پارویی بسنده کنند، زیرا نیمی از سرمایه گذاران در این فضا معتقدند که بزرگترین اشتباه زندگی خود را مرتکب شده اند.

این تخمین بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو از 6000 نفر است که نشان می‌دهد تنها 16 درصد از پاسخ‌دهندگان در سال گذشته ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین را خریده یا معامله کرده‌اند. از این 16 درصد، نظرسنجی گفت که تقریباً نیمی (46 درصد) گفتند که سرمایه‌گذاری‌هایشان آنطور که انتظار می‌رفت عمل نمی‌کند. در مقابل، تنها 15 درصد گفتند که سرمایه‌گذاری‌شان بهتر از حد انتظار عمل کرد و 31 درصد گفتند که به همان خوبی که انتظار می‌رفت، عمل کرد.

در زمان نگارش این مقاله، رهبر ارزهای دیجیتال به 25982 دلار رسیده است که 4.63 درصد کاهش قیمت داشته است.

غول خفته تکان نمی خورد/ سرمایه گذاران از ورود به بازار ارزهای دیجیتال پشیمان هستند

در خاتمه باید گفت که ارزهای رمزنگاری شده با هدف جایگزینی پول رایجی که در دست مردم است ایجاد شده اند، اما به تدریج از هدف اصلی خود که تمرکززدایی است فاصله گرفته و به طور فزاینده ای در مرکز قرار داده شده اند. در بازار کارگزاری؛ آنها همچنین به ابزاری برای دور زدن تحریم ها یا مقررات مالی تبدیل شده اند.

بیشتر بخوانید:

قیمت های نجومی و باورنکردنی خودروهای قدیمی/ چرا پیکان سه میلیارد تومان شد؟

قیمت طلا، سکه و ارز امروز 18 شهریور ماه یک کانال کاهش یافت

افت شدید قیمت در بازار خودرو/ پژو به 465 میلیون تومان رسید

۲۲۷۲۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا