اخبار روز

غزه نمی تواند توسط اسرائیل یا حماس اداره شود!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست دو روزه گروه هفت در توکیو با تکرار موضع کاخ سفید گفت: پس از پایان درگیری، غزه نمی تواند توسط اسرائیل یا حماس اداره شود.

به گزارش ایرنا از الجزیره، بلینکن در گفت و گو با خبرنگاران پس از مذاکرات وزرای خارجه گروه 7 در ژاپن، “عناصر کلیدی” مورد نیاز برای ایجاد “صلح و امنیت پایدار” را فهرست کرد و به نظر می رسد ایالات متحده آماده گفت وگوی باز است. این در مورد سناریوهای پس از جنگ است.

وی گفت: نباید هیچ جابجایی اجباری فلسطینی ها از غزه چه در حال حاضر و چه پس از جنگ صورت گیرد، بلکه باید اطمینان حاصل شود که غزه به عنوان سکوی تروریسم یا سایر حملات خشونت آمیز حتی پس از پایان درگیری، غزه مورد استفاده قرار نگیرد. دیگر اشغال نخواهد شد

این مقام آمریکایی همچنین نسبت به هرگونه تلاش برای مسدود کردن یا تحریم غزه یا کاهش قلمرو غزه هشدار داد.

به گزارش این رسانه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پیشنهاد کرد که اسرائیل پس از جنگ، کنترل امنیتی غزه را در اختیار بگیرد.

با این حال، مقامات آمریکایی روز بعد گفتند: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از “اشغال مجدد نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی” حمایت نمی کند.

بلینکن دیدگاه واشنگتن را تکرار کرد که غزه نمی تواند توسط حماس اداره شود، گروهی که در حال حاضر منطقه را اداره می کند.

وی با اشاره به حمله این گروه به اسرائیل که منجر به حمله تلافی جویانه به غزه شد که منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر در خاک فلسطین شد، گفت: حضور حماس در غزه تنها منجر به تکرار 7 اکتبر (15) می شود. .) مهر) که کار می کند. واقعیت اکنون این است که ممکن است در پایان جنگ یک دوره گذار ضروری باشد، اما ما شاهد اشغال مجدد نیستیم و آنچه من از رهبران اسرائیل شنیده ام این است که آنها قصدی برای اشغال مجدد غزه ندارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا