اخبار خودرو

غربیلک فرمان ZF با نمایشگر مرکزی معرفی شد

غربیلک فرمان ZF با نمایشگر مرکزی معرفی شد

شرکت آلمانی ZF که بیش از همه به تولید گیربکس های پیشرفته معروف است، اخیراً فرمانی را معرفی کرده است که قسمت مرکزی آن خالی است و نمایشگر دیجیتالی آن نصب شده است. این چرخ پیشرفته توسط شعبه Lifetec شرکت ZF ساخته شده است.

بر اساس آخرین گزارش خودرو، ممکن است فکر کنید که نصب صفحه نمایش در مرکز باعث حذف ایربگ یا اختلال در عملکرد آن می شود. اما لایف تک تدابیری اندیشیده است که مشکلی در عملکرد ایربگ ایجاد نکند. مهندسان آلمانی برای نصب صفحه نمایش در قسمت مرکزی فرمان، ایربگ را به بالای فرمان منتقل کرده اند. به لطف این جابجایی می توان از یک صفحه نمایش مرکزی یا چند صفحه نمایش لمسی در مرکز فرمان استفاده کرد. البته به گفته لایف تک خودروسازان با آزادسازی فضای موجود می توانند کاربردهای دیگری برای قسمت میانی فرمان تعریف کنند. برای مثال مهندسان این دپارتمان نصب قطعات و سنسورهای مربوط به سیستم رانندگی خودکار را پیشنهاد داده اند.

بد نیست اشاره کنیم که پونتیاک سال ها پیش از ایده مشابهی استفاده کرد. مدل Bonneville این برند آمریکایی مجهز به فرمانی بود که در مرکز آن چندین دکمه وجود داشت. با استفاده از این دکمه ها می توانید عملکردهای مختلف خودرو را کنترل کنید.

فرمان ZF با نمایشگر مرکزی ارائه شد
غربیلک فرمان ZF با نمایشگر مرکزی معرفی شد

نمونه اولیه فرمان مجهز به نمایشگر مرکزی دارای لبه های صاف در بالا و پایین است. از آنجایی که ایربگ به سمت بالا حرکت کرده است، این سوال پیش می آید که اگر دست راننده درست وسط فرمان باشد و تصادفی رخ دهد، باز شدن ایربگ باعث آسیب نمی شود؟

هنوز مشخص نیست که چرخ جدید Lifetec مشتری پیدا کرده است یا خیر. با توجه به شهرت بالای ZF و همکاری آن با خودروسازان مطرح دنیا، در صورت کسب تاییدیه های لازم این چرخ، امکان تولید انبوه و استفاده در خودرو بالا خواهد بود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا