به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تغییر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تغییر دولت این توقع را در بین کارگران و مستمری بگیران افزایش داده است که به گفته برخی فعالان این حوزه، تغییرات در راستای برآورده کردن این انتظارات خواهد بود. کند و انتظار، برای اصلاح روندها و تغییرات در برخی زمینه ها. این کمک ها به طور فزاینده ای به عنوان بهبود عملکرد این وزارتخانه و بخش تامین اجتماعی تلقی می شود.

ایلنا نوشت: نصرالله دریابیگی (نایب رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) در این خصوص گفت: اولین مشکلی که ما مستمری بگیران در خصوص این دولت (چهاردهم) داریم اجرای قانون است. تناسب حقوق بازنشستگی مستمری بگیران تامین اجتماعی. وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که بین 4 تا 5 میلیون نفر هستند بدترین وضعیت را دارد. میانگین حقوق آنها زیر 8 میلیون تومان است. در عین حال تبعیض آشکاری را در خانواده تامین اجتماعی مشاهده می کنند. کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی همواره مورد حمایت سازمان هستند اما برای سایر مستمری بگیران هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی افزود: سازمان بیمه اجتماعی در چند ماه گذشته قبل از انتخابات 3 میلیون تومان در چارچوب تناسب و پیش پرداخت به مستمری بگیران پرداخت کرد. اما پنج ماه است که بازنشستگان کشوری و لشکری ​​مشمول غرامت هستند. بارها گفته اند که تبعیض حرام و حرام است. اجرای قانون تناسب از این منظر ضروری است که معیشت مردم در مشکل است و بسیاری از قوانین مانند ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی اجرا نشده است.

دریابیگی تصریح کرد: انتظار داریم وزیر کار جدید نماینده بازنشستگان و کارگران ما در دولت باشد. اگرچه آقای قالیباف و پزشکیان در این زمینه قول هایی داده اند اما هنوز این تبعیض رفع نشده است و ما همچنان از آنها می خواهیم که این تبعیض آشکار را از بین ببرند.

این فعال حقوق بازنشستگی تصریح کرد: ما مستمری بگیران نیز مشکلات درمانی مختلفی داریم که باید به آنها رسیدگی شود. عمده هزینه های مستمری بگیران ما مربوط به درمان است. درمان بر اساس قانون اساسی و قانون تامین اجتماعی اجباری رایگان است اما ما بیمه تکمیلی می کنیم و عمده هزینه ها را از جیب خود تامین می کنیم.

نایب رئیس کانون بیمه بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بیمه تکمیلی ما نیز با مشکلات زیادی مواجه است. ماه هاست که سازمان بیمه اجتماعی حق بیمه و سهمی را که به این نمایندگی پرداخت کرده ایم به شرکت بیمه آینده حافظ که طرف قرارداد بیمه تکمیلی ما است پرداخت نکرده است. این امر باعث شده است که بسیاری از خدمات در این گروه بیمه تکمیلی از پذیرش اسناد خسارت پزشکی خودداری کنند.

وی با اشاره به سایر بدهی های تامین اجتماعی به بیمارستان ها، داروخانه ها، بیمه های ایران و سایر حوزه های قراردادی، گفت: تامین اجتماعی به تعهدات قانونی خود عمل نمی کند و اگر بخواهد نمی تواند به آنها عمل کند. زیرا پول کافی برای ایفای تعهدات خود را ندارد و به یک سازمان بدهکار تبدیل شده است. این بدهی ها قبلا نزد بانک رفاه بود اما امروز مستمری بگیران، بیمارستان ها، داروخانه ها و بیمه ها هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران خاطرنشان کرد: علت اصلی مشکلات درمانی سازمان تامین اجتماعی که شامل 10 میلیون مستمری بگیر و خانواده آنهاست، تقصیر کانون مستمری بگیران و شرکت آتیه سازان نیست، بلکه مشکل سازمان تامین اجتماعی است. مدیران سازمان حالا آقای احمد میدری باید در این زمینه اقدام کند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افرادی را برای ایفای وظایف معتمد مستمری بگیران و جامعه در حوزه مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی و معاونت روابط کار انتخاب کند. وزارت. دیدیم که کمیسر روابط کار کشور در چند وقت اخیر چگونه بسیاری از مردم و تشکل های بازنشستگی و کارگری را در کشور منزوی کرده است و مشکلات روابط کار و بازرسی کار ما را به نقطه ناکافی رسانده است.

وی افزود: افرادی در سازمان تامین اجتماعی داریم که به عنوان مستمری بگیر 9 ماه فیش هزینه های خود را ارائه کرده اند اما مبلغی دریافت نکرده اند. در چنین شرایطی رفع تعهدات بیمه تکمیلی اجتماعی و تسویه بدهی به شرکت بیمه تکمیلی ضروری و ضروری است. جمع آوری وجوه تعدیل حقوق بازنشستگان از تامین اجتماعی نیز باید با نظارت وزیر کار دولت باشد و این دو امر ضروری و ضروری است.

دریابیگی با تسلیت شهادت جمع کثیری از کارگران معدن طبس، اظهار کرد: روند خصوصی سازی به فاجعه ای برای کشور تبدیل شده است. در اثر حوادث صنعتی در جریان خصوصی سازی، کارگران در سکوت و بی صدا جان خود را از دست دادند. جریان قراردادها سرعت خود را افزایش داده است و همه شهرداری ها، سازمان های دولتی، بانک ها، شرکت های پتروشیمی، معادن و شرکت های تولیدی را شامل می شود. کارگران جوان ما که در پیمانکاران کار می کنند، تبعیض آشکار بین آنها و همکارانشان که کارهای مشابهی را خارج از پیمانکاران انجام می دهند، مشاهده می کنند. بریم پیش آقا مسعود پزشکیان ما به پیمانکاران رای ندادیم که به جای محدود کردن بیشتر خود، آزادانه تر عمل کنند. ما به امنیت شغلی، اجرای قانون و مراقبت های بهداشتی رایگان رأی دادیم.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: از آقای پزشکیان ما از او می خواهیم که تصمیم درستی برای بازگرداندن آرامش به جامعه کارگری و بازنشستگی کشور بگیرد. یکی یکی از دغدغه هایی که از رئیس جمهور انتظار داریم حل مشکل بانک رفاه کارگران است که در اختیار مردم و بخش خصوصی است. اما در چند ماه اخیر شاهد بودیم که می خواهند این بانک مستمری بگیران و کارگران را که باید جزء سیستم تامین اجتماعی باشد به نام بانک دولتی منتقل کنند. ما واگذاری حقوق مردم به بخش خصوصی را محکوم می کنیم. اگر فردا این بانک به سایر افراد خصوصی واگذار شود، تضمینی برای ادامه حیات نداریم.

این فعال صنفی افزود: با وجود اینکه بانک رفاه زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است و هنوز واگذار نشده است اما در حال حاضر تاخیر و مشکلاتی در وام گرفتن مستمری بگیران و پرداخت حقوق آنها وجود دارد. وای به روزی که به بخش خصوصی واگذار شود. در این شرایط باید فاتحه روابط مالی سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیران خوانده شود. 40 هزار مستمری بگیر امروز در نوبت دریافت وام هستند و هنوز وام چند ماه پیش را که باید دریافت می کردند، دریافت نکرده اند.

وی در پایان تصریح کرد: کارگران برای تحصیل، درمان، مسکن و حتی مایحتاج روزمره نیاز به وام دارند در این شرایط بانک وام نمی دهد و تعیین تکلیف برای بدتر شدن وضعیت است. انتظار داریم دولت و وزیر کار با عزم جدی در این زمینه تصمیم درستی بگیرند. انتظار داریم رئیس جمهور شخصا مستقیماً برای روشن شدن تناسب و برخورد بیمه تکمیلی و بانک رفاه وارد عمل شود.

۲۲۳۲۲۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما