اخبار روز

غرامت برای کدام دسته از مستمری بگیران انجام می شود؟

علی بهادریجهرمی، سخنگوی دولت درباره ابلاغ آیین نامه همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

«آیین نامه یکسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز ابلاغ شد. بر اساس این آیین نامه مبلغی به عنوان فاکتور برای مستمری بگیران واریز می شود. میزان دقیق افزایش حقوق هر یک از مستمری بگیران پس از نهایی شدن قانون برنامه و صدور تصمیمات جدید مشخص می شود.

بر اساس این گزارش، نمایندگان شورای اسلامی در بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی (1) ماده 29 این لایحه در خصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگی موافقت کردند.

در ماده 29 این لایحه آمده است: به منظور عادلانه بودن پرداخت حقوق کارکنان و مستمری بگیران و تناسب حقوق مستمری بگیران به نود درصد (90%) حقوق و پاداش جاری مشمول کسر مشابه و معادل حق الزحمه دولت تا پایان سال سوم به کارمندان موظف است. این افزایش در سال اول 40% (40%) و در هر یک از سالهای دوم و سوم 30% (30%) است که این تفاوت 90% (90%) است. مفاد اجرايي اين بند به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد. / آنانیوز

آخرین اخبار پرداخت غرامت مستمری بگیران تامین اجتماعی

همسان سازی حقوق بازنشستگان مدتی است که سوالاتی را مطرح کرده است که در ادامه به آنها پاسخ داده ایم. همسان سازی حقوق بازنشستگان به معنای افزایش دستمزد مردم در سال جدید است که همه مردم موظف به آن هستند.

از 30 خرداد ماه پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است.

طبق جدول اعلامی نهاد تامین اجتماعی حقوق پرداخت می شود خرداد بازنشستگان از 20 شروع می کنند و بر اساس حروف الفبا می روند. آخرین گروه بازنشستگان 31 خرداد مستمری خود را دریافت می کنید.

در عین حال طبق اعلام این سازمان معوقات پرداختی نیز وجود دارد فروردین بعد از پرداخت حقوق خرداد انجام خواهد شد؛ اکنون بازنشستگان در این فکر هستند که آیا این ودیعه در این ماه پرداخت می شود یا باید منتظر پرداخت در تیرماه باشیم؟

بازنشستگان می خواهند تاریخ دقیق بازپرداخت را تعیین کنند فروردین خود شما هستید و می گویید: قبلاً قول داده بودید که این بخشی از مطالبات مزدی مستمری بگیران تامین اجتماعی با حقوق تامین شود. خرداد واریز می شود./نبض بازار

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

تاریخ اجرای غرامت مستمری بگیران تامین اجتماعی بانک رفاه

احسان قاضی زاده هاشمی، سیاستمدار ایرانی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس و بخشداری احمدآباد و رضویه استان خراسان رضوی در دوره های دهم، یازدهم و دوازدهم شورای اسلامی است. قاضی زاده گرایش اصولگرا دارد و از اعضای ائتلاف بزرگ اصولگرایان به حساب می آید.

حقوق بازنشستگان در سال 1403 20 درصد افزایش می یابد. افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان زمانی اجرا شد که بازنشستگان از پایین بودن حقوق خود در سال 1402 شکایت کردند.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه جلسه ارائه گزارش و رسالت صندوق های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران گفت: همسویی حقوق بازنشستگی، منابع آنها. در بودجه و جداول نهایی، سهم 40 درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شده است.

وی گفت: این موضوع تا نهایی شدن برای رسیدگی به شورای نگهبان ارجاع می شود اردیبهشت ماه انشاءالله نهایی و نهایی است خرداد اجرا می شود. 40 درصد افزایش است و در سال 1404 و 1405 دو مورد افزایش 30 درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس تورم نیست، پاسخ داد: مجلس در این زمینه اولین ورود داشته است، اما این روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر نشد، اینطور نیست. به هر حال، بعد از هفتم در مجلس جدید خواهد بود.» خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی می شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: آنچه در حال حاضر داریم مصوبه قانونی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری است اما در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیگیری در مجلس دوازدهم این است که قانون و مبنای مجلس نرخ تورم و میزان تناسب آن توسط مجلس رصد می شود.

مرتضوی درباره تناسب و یکسان سازی حقوق بازنشستگی با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده، چه زمانی این اتفاق می افتد؟

مرتضوی درباره کفایت و یکسان سازی حقوق بازنشستگی چون هنوز مفاد برنامه هفتم اعلام نشده است که چه زمانی این اتفاق می افتد. برای اطلاعات بیشتر به اندیشه معاصر مراجعه کنید.

مرتضوی در توضیح اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد، با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده است، تصریح کرد: با ابلاغ قانون باید جبران آن اجرایی شود. اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه اصلاحیه ای را جابه جا کرده اند، آن اصلاحیه اصلاح می شود و در هر صورت یکسان سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ تصویب این قانون صورت می گیرد.

حقوق بازنشستگان

رقم نهایی جبرانی حقوق بازنشستگان اعلام شد

با توجه به ابلاغ بند دوم قانون بودجه سال 1403 کل کشور مقرر شد اعتبار در نظر گرفته شده برای تقسیم تناسبی حقوق هر یک از مستمری بگیران و مستمری بگیران در سال 1403 تقریباً «یک میلیون و ششصد هزار نفر» باشد. تومان” به طور متوسط.

بر اساس جداول اعلام شده بند دوم قانون بودجه سال 1403 کل کشور، مبلغی بالغ بر پنجاه هزار میلیارد تومان برای تناسب بازنشستگان کشوری، لشکری ​​و فولادی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر تعداد مستمری بگیران و مستمری بگیران حدود دو میلیون و ششصد هزار نفر است.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق ماده 29 برنامه هفتم را اصلاح کرده و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی مستمری بگیران تامین اجتماعی شده است، گفت: به نظر می رسد بند «دولت مکلف به پرداخت بدهی» حذف شده است. وی توضیح داد: با توجه به ایرادات مطرح شده از سوی شورای سادگی در برخی موارد؛ جایگزینی در این مورد چیست. متأسفانه همانطور که شما می گویید چنین چیزی در مجلس محقق شد و ما بلافاصله به آن اعتراض کردیم و به تیمی از نمایندگان مأموریت دادیم زیرا قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرده بود. همکاران ما ناامیدانه در تلاش برای بازگرداندن آن هستند.

درست اردیبهشت ماه ماه مستمری بگیران کشوری بانک صادرات با افزایش 2 میلیون و 300 هزار تومانی همراه خواهد بود. حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات از ابتدای سال تاکنون 2 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است.

روایتی جدید از اجرای یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

این مقام ارشد بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: در خصوص تعدیل حقوق بازنشستگی جلسات متعددی با مسئولان داشته ایم که در روزهای اخیر با وزیر کار، معاون رفاه و اقتصاد وزیر کار و مدیرعامل شرکت داشته ایم. از سازمان تامین اجتماعی وی توصیه کرد کارشناسان از ارائه فرمول های مختلف خودداری کنند. پس از مشورت و ارائه فرمول در چارچوب قانون مصوب مجلس باید آن را کتباً به کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور ارائه کنند. زیرا این اظهارات می تواند مضر باشد.

50 تلاشی برای تعدیل حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری ​​و فولادی است و ربطی به تامین اجتماعی ندارد.

حسین قاسمی کارشناس مسائل بازنشستگان در این خصوص گفت: تامین اجتماعی غرامت مستمری بگیران از محل بازپرداخت بدهی دولت را که امسال 130 همات است اجرا کند. این 50 تلاش به طور متوسط ​​1.8 میلیون در ماه برای حدود 2.3 میلیون بازنشسته کشوری و لشکری ​​مشمول غرامت جمع آوری می کند (حداقل 200000 نفر از مجموع 2.5 میلیون نفر در سال اول شامل نمی شوند). از سوی دیگر دولت موظف است مقررات را بر مبنای کارمندان مساوی و مساوی وضع کند و ضوابط آن قطعاً در هر نهادی متوسط ​​خواهد بود.

بازنشستگان عزیز اخیراً مقاله ای در مورد یکسان سازی حقوق بازنشستگان توسط یک یا چند نفر صرفاً جهت جلب توجه و بهره برداری شخصی از آن منتشر شده است. این محتوا حاوی اطلاعات نادرست و متناقض است

بیمه های اجتماعی از محل پرداخت بدهی های عمومی به موسسات بیمه اجتماعی در سال جاری 130 تلاش برای همسان سازی آنها در نظر گرفته شد.

تا زمان انتشار آیین نامه نمی توان در مورد نوع همسان سازی تصمیم نهایی گرفت.

نظرات بر اساس حدس و گمان و اینکه یک نفر این را گفته و دیگری گفته این جز ایجاد ناراحتی و استرس برای بازنشستگان عزیز نتیجه ای نخواهد داشت.

از سوی دیگر دولت موظف است مقررات را بر مبنای کارمندان مساوی و مساوی وضع کند و ضوابط آن قطعاً در هر نهادی متوسط ​​خواهد بود.

با توجه به اینکه در سال اول اجرای برنامه 40 درصد مابه التفاوت حقوق بازنشستگی و 90 درصد حقوق قابل کسر کارمندان مبنای محاسبه ارزیابی ها و در سال دوم 30 درصد و در سال سوم تا زمانی که حقوق حذف شده به 90 درصد حقوق کارمند مشابه و معادل آن برسد، این تفاوت 30 درصد فرض می شود./شایانوز

حقوق بازنشستگان

18 میلیون در سال جاری به بازنشستگان پرداخت می شود

مستمری بگیران متولد 1401 و 1402 که در موسسات مختلف از پاداش ویژه، ویژه یا رتبه ای بهره مند می شدند و این افزایش میانگین مستمری آنها را تحت تاثیر قرار می داد.

پس از صدمین روز مستمری بگیران سال های 1401 و 1402 که در موسسات مختلف از ویژه، ویژه یا رتبه بندی بهره مند شده اند و این افزایش میانگین مستمری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

البته مستمری بگیران سال های 1401 و 1402 که در موسسات مختلف از پاداش ویژه، ویژه یا رتبه ای بهره مند شده اند و این افزایش میانگین مستمری آنها را تحت تاثیر قرار داده است، در حال حاضر بالاتر از مستمری های سال های گذشته به اضافه 40 درصد هستند. جذب قوی تر است و در سال اول مورد توجه قرار نمی گیرد.

بیمه های اجتماعی از محل پرداخت بدهی های عمومی به موسسات بیمه اجتماعی در سال جاری 130 تلاش برای همسان سازی آنها در نظر گرفته شد.

نظرات بر اساس حدس و گمان و اینکه یک نفر این را گفته و دیگری گفته این جز ایجاد ناراحتی و استرس برای بازنشستگان عزیز نتیجه ای نخواهد داشت.

آنچه مسلم است 50 همات به طور متوسط ​​حدود 2.3 میلیون مستمری بگیر کشوری و لشکری ​​مشمول غرامت هستند (حداقل 200000 نفر از مجموع 2.5 میلیون نفر در سال اول مشمول غرامت نمی شوند) بنابراین به طور متوسط ​​ماهانه 1.8 میلیون نفر . باعث جذب خواهد شد

از سوی دیگر دولت موظف است مقررات را بر مبنای کارمندان مساوی و مساوی وضع کند و ضوابط آن قطعاً در هر نهادی متوسط ​​خواهد بود.

با توجه به اینکه در سال اول اجرای برنامه 40 درصد مابه التفاوت حقوق بازنشستگی و 90 درصد حقوق قابل کسر شاغلین مبنای محاسبه ارزیابی ها خواهد بود و در سال دوم 30 درصد و در سال سوم. سال تفاوت 30٪ است، تا زمانی که حقوق حذف شده 90٪ حقوق کارمند باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا