اخبار روز سینما

غذای عجیب روحانیون معروف به سبک چینی + عکس

به گزارش پی ام آپ، به نقل از خبرگزاری «حوزه»، مرحوم علامه عسکری در طول زندگی خود به کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و سوئد سفر کرد. او بارها از مصر، سوریه، لبنان، ترکیه، عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس دیدن می کرد. . انجام دادند

یکی از خصوصیات اخلاقی او این بود که در سفرهای خود به کشورهای دیگر به مطالعه سبک زندگی و فرهنگ مردم محلی به ویژه اهالی مسلمان و شیعه می پرداخت.

علامه در سفر پزشکی چند ماهه خود به چین از معابد، کتابخانه ها، مساجد، حوزه های علمیه و… بازدید کرد. وی بازدید و گفتگو و تبادل نظر با مردم، دانشمندان و دانشجویان داشت و غذا خوردن به سبک چینی یکی از تصاویری است که در خاطراتش باقی مانده است.

«مطالعه میدانی فرهنگ و سنت جامعه چین»، «مطالعه میدانی جامعه مسلمانان و شیعیان چین»، «سخنرانی ها و همایش ها در سالن اجتماعات سفارت ایران»، از جمله فعالیت های وی در سفر به چین بود. «بازدید»، «رفتن به مدارس علمیه استان‌های مسلمان‌نشین»، «ایران برای دیدار با دانشگاهیان و طلاب و تعیین حدود 30 نفر برای تحصیل»، «حضور در نماز جماعت اهل سنت»، «بازدید از کتابخانه‌ها»، «بازدید از معابد و معابد مکان های تاریخی در چین و غیره

یکی از مشاهدات علامه عسکری در این سفر این بود که مسلمانان چین به زبان عربی نماز می خوانند، اما با وجود اینکه به زبان چینی صحبت می کنند، نیات نماز خود را به زبان فارسی بیان می کنند.

وی این واقعه را به گونه ای تحلیل کرد که در قرون گذشته یک فرد ایرانی احتمالاً تاجر به این کشور آمد و اسلام را معرفی کرد و نیت نماز خواندن به زبان فارسی را به بومیان آموخت.

غذای عجیب روحانیون معروف به سبک چینی + عکس

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا