دانستنی ها

غذای بهشتی آینده

وحید محمود از قره باغ; اگرچه بخش قابل توجهی از مردم نمی توانند مانند گذشته فرآورده های گوشتی بخرند، اما همچنان مشکلات زیادی در رژیم غذایی و فرهنگ برخی افراد وجود دارد. یکی یکی از این شرایط این است که این افراد با غذاهای گیاهی بیگانه شده اند. از سوی دیگر، اگرچه غذاهای گوشتی برای برخی افراد خوشایند و حتی توصیه می شود، اما مگر اینکه افراد فضا و وعده های غذایی خاصی را به غذاهای گیاهی اختصاص دهند، دیر یا زود طعم بیماری های قابل درمان یا متاسفانه صعب العلاج را خواهند چشید. در واقع دوری از غذاهای گیاهی ریشه بسیاری از کسالت ها، بیماری ها و حتی مشکلات روحی است.

شکل 1. فرهنگ تغذیه صحیح ضامن سلامتی است

وجود غذای گیاهی در برنامه هفتگی در بیشتر آیین ها برای پرهیز از غذای حیوانی در روزهای ماه یا سال مهم است و این امر اهمیت غذای گیاهی را بیشتر تایید می کند. انگار این غذا غذای بهشتی است. من باید بگویم یکی کلیه ها یکی از اندام های حیاتی هستند که هنگام مصرف غذای حیوانی تحت فشار بسیار بیشتری قرار می گیرند و جالب اینجاست که طبق تحقیقات انجام شده شادابی و سرزندگی فرد ارتباط مستقیمی با این اندام مهم دارد. این به قدری مهم است که پزشکان به افرادی که مشکلات کلیوی دارند توصیه می کنند از گوشت قرمز دوری کنند.

مهم است که به یاد داشته باشید که غذاهای گیاهی دارای کالری، چربی اشباع و کلسترول کم هستند. همچنین سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. همچنین خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و چاقی را کاهش می دهد. ناگفته نماند که یکی از خواص فیبر این است که در هنگام مصرف، فرد بدون نیاز به کالری اضافی احساس سیری می کند که منجر به کاهش وزن بیشتر می شود. همچنین به کاهش کلسترول، تعادل قند خون و رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست که عامل بسیاری از بیماری ها است، کمک می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای گیاهی اکثر افراد را قادر می‌سازد تا علائم دیابت را مدیریت کرده و مصرف داروهای دیابت را کاهش دهند. از سوی دیگر برخی می گویند رژیم گیاهخواری نمی تواند پروتئین و مواد لازم و کافی را برای بدن تامین کند و یک برنامه غذایی صحیح و علمی انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. این را می توان با ترکیب برنامه های گیاهی و حیوانی نیز به دست آورد.

در نهایت به این اصل معتقدیم که غذای ما داروی ماست و اگر فردی در برنامه غذایی خود به کمیت و تعادل توجه نکند، روزی به احتمال زیاد مجبور خواهد شد از بیشتر غذاها خودداری کند. باید دانست که اگرچه بیماری ها از قبل علائمی دارند، اما به مرور زمان به نقطه بحرانی و اوج خود می رسند و حتی برخی از آنها قابل درمان نیستند. پس بیایید از امروز شروع کنیم، شاید فردا خیلی دیر باشد، خیلی دیر.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا