اخبار روز

غذاها و سبزیجاتی که به صورت خام مصرف شوند برای بدن مفیدترند

همه ما می دانیم که میوه ها و سبزیجات برای بدن بسیار مفید هستند و هر کدام برای مصارف مختلفی استفاده می شوند. بهتر است کارهایی انجام دهید تا این غذاها و خوراکی ها خواص بیشتری داشته باشند. گاهی بعضی از مواد در زمان پخت و پز بهتر عمل می کنند و گاهی خام هستند.

غذای خام منطقی است

چغندر

به گزارش نمناک، ریشه چغندر قرمز گیاهی سرشار از قند است، اما خواص بسیار خوبی برای بدن دارد زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین C، پتاسیم منگنز و فولات ویتامین B هستند و دارای خواص مختلفی هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی، افزایش تعادل بدن، مبارزه با التهاب، فشار خون اثرات منفی آنها را کاهش داده و از آنها جلوگیری می کند.

وقتی این گیاه را می‌پزید تا ۲۵ درصد فولات آن را از بین می‌برید که برای جلوگیری از نقص جنین مفید است. این باعث بدتر شدن خواص آن می شود، بنابراین این ماده را به صورت خام مصرف کنید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی یکی از مهم ترین سبزیجات با خواص بی شمار و حاوی ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است. همچنین حاوی سولفورافان است که با سلول های سرطانی مبارزه می کند، فشار خون را کاهش و افزایش می دهد سلامت قلب و افزایش آنتی اکسیدان ها به مقابله با پیری و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و همه اینها در مصرف خام این گیاه است، زیرا خواص آن راحت تر جذب بدن انسان می شود و با پخته شدن نیمی از خواص آن از بین می رود. تو میگیری

یک پیاز

یک پیاز یکی این یکی از آن موادی است که نمی توانید به درستی مصرف کنید و باید بخورید. داخل یک پیاز ماده ای به نام آلیسین وجود دارد که الف ماده مغذی گرسنگی را سرکوب می کند، از سرطان جلوگیری می کند و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد فشار خون بالا نابود

هرچه مقدار بیشتری از این ماده را وارد بدن خود کنید و پیاز خام مصرف کنید، فواید بیشتری می توانید به بدن منتقل کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که هم پیاز قرمز و هم پیاز سفید را مصرف کنید زیرا هر دو حاوی عوامل ضد التهابی هستند. ضد التهاب و ضد باکتری است و با انواع ویروس ها مانند: سرماخوردگی شما پرداخت می کنید

فلفل قرمز

فلفل خارش حاوی ویتامین C است که معمولاً خواص مشابهی دارد نارنجی ، لیمو و لیمو است. در واقع با مصرف این ماده به صورت خام می توانید روزانه ویتامین C بدن خود را تامین کنید. فلفل قرمز قرمز خام همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و منبع غنی ویتامین B6 است. ویتامین E و منیزیم است.

البته اگر این گیاه را بپزید حرارت تا زمانی که قندهایش باقی می ماند خواص آن را کاملا از بین می برد. از سرخ کردن، کباب کردن و پختن این گیاه به خصوص در دمای بالای ۳۷۵ درجه فارنهایت خودداری کنید و آن را به صورت خام مصرف کنید.

آجیل

آجیل ها کالری بالایی دارند و می توانند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. علاوه بر این، آنها منبع اسیدهای چرب سالم هستند که به تعادل تغذیه کمک می کنند. این چربی های ضروری در واقع کلسترول بد را کاهش می دهند، خطر کم خونی را کاهش می دهند و سلامت قلب را بهبود می بخشند.

بنابراین، باید انواع مختلفی از آن را به صورت خام در رژیم غذایی خود بگنجانید: بادام ها، بادام زمینی، گردو و غیره و غیره به این تنقلات نمک یا روغن اضافه نکنید. آجیل خام سرشار از آهن و منیزیم است و حاوی روغن های مضر نیست.

تمشک

افزودن تمشک خشک به آجیل می‌تواند خواص فوق‌العاده‌ای به آن اضافه کند و طعم شیرین و شوری به آن اضافه کند. متأسفانه تمشک خشک به خوبی تمشک خام نیست. وقتی تمشک خشک شود، تقریباً دو تا سه برابر قند بیشتری دارد و کالری و کربوهیدرات بیشتری دارد.

در نتیجه ویتامین ها و مواد معدنی محلول در آب با خشک شدن کاهش می یابد. پس حتما از تمشک تازه و خام استفاده کنید تا میزان کالری بدنتان زیاد افزایش نیابد و خواص بیشتری وارد بدنتان شود. تمشک غذاهای خام منجمد یا تازه بهترین انتخاب برای صبحانه هستند.

نارگیل

نارگیل خواص شگفت انگیزی دارد. نوشیدنی آب نارگیل آب خام می تواند بدن شما را در مقادیر زیاد آبرسانی کند و گاهی بهتر از آب معمولی عمل می کند. روغن موجود در گوشت نارگیل همچنین حاوی چربی های سالمی است که برای سلامتی مفید است تقویت مغز و دل مفید است. این مواد به این ترتیب پردازش می شوند شکلات من متوجه میشوم ، پاستا و غیره و اگر کردید آگاه باشید که به اندازه حالت خام از خواص آن بهره مند نخواهید شد.

سیر

سیر یکی یکی از غذاهایی است که معمولا به صورت پخته مصرف می شود. سیر مانند پیاز حاوی ماده مغذی آلیسین است که به صورت خام بسیار غنی است. مطالعات نشان می دهد که اگر دو بار در هفته سیر مصرف کنید، این خطر افزایش می یابد سرطان ریه از تو دور می شود البته سیر پخته خواص زیادی دارد اما اگر می خواهید از تمام خواص آن بهره ببرید باید آن را به صورت خام مصرف کنید.

آب میوه

آب میوه های متنوعی وجود دارد که فواید زیادی برای بدن شما به همراه دارد، البته به شرطی که هیچ اسانس یا مواد دیگری به این آب میوه ها اضافه نشود. آب میوه های خریداری شده و فرآوری شده را فراموش کنید و از آب میوه های خام و طبیعی و سبزیجات و میوه های آب گرفته در خانه برای پاکسازی و آبرسانی بدن، حمایت از سیستم گوارشی، افزایش انرژی و کاهش وزن راحت تر استفاده کنید.

شکلات

شکلات یا کاکائو خام سرشار از آنتی اکسیدان است و به کاهش فشار خون و سرطان کمک می کند که خلق و خو را بهبود می بخشد و همچنین میل شما به غذاهای مختلف را کاهش می دهد. بنابراین بهتر است کاکائو را خام بخرید و به صورت فرآوری شده استفاده نکنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا