دانستنی ها

غذاهای ضد التهاب: 12 خوراکی که با درد و التهاب مبارزه می کنند

آینده غذاهای ضد التهابی غذاهای مغذی هستند که کمبود ویتامین را جبران می کنند، درد را کاهش می دهند و التهاب را بهبود می بخشند. بسیاری از این مواد غذایی به راحتی در دسترس هستند و برخی از آنها تا به حال کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و برخی حتی برای ذائقه ما بسیار زیاد هستند. حال در این مقاله به معرفی این خوراکی های ضد التهاب با خواص آن ها می پردازیم.

۱ – روغن زیتون: مسکن طبیعی
به گفته فرارو، تحقیقات انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد که مواد شیمیایی اولئوکانتال موجود در روغن زیتون (خام) آنزیم‌های التهابی را به همان روشی که ایبوپروفن روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد، مهار می‌کند. می توانید روی سبزیجات و سالاد خود روغن زیتون بریزید و در نان ها به جای کره یا مارگارین از روغن زیتون استفاده کنید.

3 – آناناس: ضد التهاب قوی برای آرتریت و درد مفاصل
بروملین یک پروتئین آنزیمی گوارشی است که این میوه استوایی را به میوه تبدیل می کند. یکی به یکی از محبوب ترین غذاهای ضد التهابی تبدیل می شود. تحقیقات نشان می دهد که خوردن آناناس می تواند باعث کاهش درد در بیماران مبتلا به آرتریت و آرتریت زانو و تورم در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال شود.

3 – سیب: سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی است

فقط همین میوه محبوب یکی این ماده غذایی ضد التهابی است که تورم را کاهش می دهد زیرا حاوی کوئرستین، یک آنتی اکسیدان ضد التهابی است. بنابراین می گویند اگر روزی یک سیب بخورید از مراجعه به پزشک اجتناب می کنید.

4 – دانه ها و مغزها: حساسیت به درد را کاهش می دهد
غذاهای غنی از اسید آمینه تریپتوفان می توانند حساسیت درد را تنها یک ساعت پس از مصرف کاهش دهند. غذاهای غنی از تریپتوفان عبارتند از آجیل، دانه های کنجد، تخمه آفتابگردان، لبنیات، سویا، غلات کامل، برنج، لوبیا و عدس.

5 –اسفناج: منبع کاروتنوئیدهای ضد التهابی
سبزیجات برگدار مانند کرفس، اندیو، سبزی چغندر، اسفناج، کاهو و کلم بروکلی غذاهای ضد التهابی هستند زیرا حاوی کاروتنوئیدهای ضد التهابی هستند که رنگدانه های گیاهی هستند که رنگ های سبز و نارنجی را در گیاهان ایجاد می کنند.

3 – شکلات تلخ: طعم ضدالتهابی

بله درست متوجه شدید که غذای مورد علاقه شما در لیست غذاهای ضد التهابی قرار دارد! شکلات تلخ حاوی مواد شیمیایی است که التهاب را در بدن کاهش می دهد. بر اساس یک مطالعه بزرگ که در ایتالیا انجام شد، افرادی که هر سه روز یک تکه شکلات تلخ می‌خوردند، میزان پروتئین مرتبط با التهاب را در مقایسه با افرادی که اصلاً شکلات نمی‌خوردند، به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

۷- برنج قهوه ای: درد سندرم روده تحریک پذیر را تسکین می دهد
برنج قهوه ای و سایر غلات کامل ممکن است به مقابله با درد سندرم روده تحریک پذیر کمک کنند. غلات کامل نیز منبعی از منیزیم هستند که نشان داده شده است با کمک به آرامش اعصاب، عروق خونی و ماهیچه ها، دفعات میگرن را کاهش می دهد. نتیجه مثبت دیگر: طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد، زنانی که برنج قهوه ای می خورند نسبت به کسانی که کمتر از این ماده غذایی مصرف می کنند، چاق کمتری دارند.

۸ – انگور: سرشار از رسوراترول ضد التهابی است
برای دریافت دوز رسوراترول، یک ماده ضدالتهابی که مانند آسپرین، آنزیم های ضد التهابی را مهار می کند، چند عدد انگور بخورید.

۹ – نارنجی: خطر ابتلا به آرتریت را کاهش می دهد
محققان بریتانیایی که رژیم غذایی 25000 نفر را مورد بررسی قرار دادند دریافتند افرادی که غذاهای حاوی مواد شیمیایی طبیعی در پرتقال، زردآلو و شلیل و همچنین سایر میوه های نارنجی رنگ مصرف می کنند، کمتر به بیماری های التهابی دردناک مفصلی مبتلا می شوند.

غذاهای ضد التهاب: 12 خوراکی که با درد و التهاب مبارزه می کنند

۱۰ – آلبالو: با آنتوسیانین درد مفاصل را تسکین می دهد

گیلاس حاوی مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین است که رنگ آبی و قرمز آن را می دهد و مانند قرص آسپرین بر التهاب اثر می گذارد. تمشک و توت فرنگی نیز غذاهای ضد التهابی هستند.

۱۱ – پیاز و سیر: آنتی اکسیدان های ضد التهابی
غذاهای ضد التهاب این خانواده سبزیجات چلیپایی سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی و ترکیبات گوگردی است که سیستم ایمنی را تحریک می کند تا همه چیز را در حالت خوب نگه دارد.

۱۲ – چای سبز و سیاه: مبارزه با التهاب و بیماری های مزمن
چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئید است که می تواند به مبارزه با آسیب سلولی که شرایطی مانند آرتریت را بدتر می کند، کمک کند. همچنین حاوی یک ماده شیمیایی ضد التهاب است. بنابراین به جای یک فنجان قهوه، یک فنجان چای سبز مصرف کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا