دانستنی ها

غذاهای ساده ای که به شما احساس خوبی می دهد

متخصصان تغذیه، پزشکان متخصص طب سنتی و داروسازان توصیه می کنند که نیاز بدن به ویتامین ها، ریزمغذی ها و مواد معدنی را با تغذیه سالم، مصرف انواع غذاها و در پیش گرفتن عادات صحیح غذایی تامین کنیم، اما گاهی اوقات ممکن است تغذیه ما کامل و غنی نباشد. و گاهی آن را مصرف می کنیم. برخی داروها بر جذب طبیعی مواد ضروری در بدن تأثیر منفی دارند.

به گزارش همشهری، کارشناس دانشگاه هاروارد دکتر. اوما نایدو توصیه می کند “اول تست کن، حدس نزن”! او تاکید می‌کند که قبل از مصرف مکمل‌ها باید با پزشک خود مشورت کنید، اما خبر خوب این است که ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین‌های B جزو ساده‌ترین ویتامین‌هایی هستند که می‌توان در رژیم غذایی روزانه ما گنجاند.

غذاهای غنی از یکی از ویتامین های B اغلب حاوی بسیاری از ویتامین های دیگر در این گروه هستند و اغلب به عنوان یک غذای کامل در نظر گرفته می شوند. در اینجا 6 غذای غنی از ویتامین B که می توانیم هر روز مصرف کنیم آورده شده است:

1. یک تخم مرغ حاوی یک سوم دوز توصیه شده روزانه ویتامین B7 است. تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر کمی از بسیاری از ویتامین های دیگر B است.

2. ماست سرشار از ویتامین B2 و ویتامین B12 و همچنین پروبیوتیک های طبیعی است که هم از سلامت روده و هم از سلامت روان حمایت می کند. اگر از ماست با پروتئین بیشتر و چربی کمتر استفاده کنید عالی خواهد بود.

3. حبوبات مانند لوبیا سیاه، نخود و عدس همگی به بهبود خلق و خو و سلامت مغز شما کمک می کنند. منبع عالی ویتامین B9 است و همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5 و ویتامین B6 است.

4. ماهی قزل آلا به طور طبیعی سرشار از تمام ویتامین های گروه B، به ویژه ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. از ماهی غافل نشوید! ماهی منجمد یا کنسرو شده نیز یک گزینه مقرون به صرفه است.

5. تخمه آفتابگردان یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین B5 است. شما می توانید 20 درصد از ارزش روزانه توصیه شده این ویتامین را تنها از 10 گرم هسته دانه دریافت کنید.

6. سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، چغندر و کلم منابع عالی ویتامین B9 هستند. دکتر. نایدو گفت: “این اولین غذایی است که به بیمارانی که می خواهند خلق و خوی خود را بهبود بخشند توصیه می کنم.”

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا