دانستنی ها

غذاهایی که کودکان نباید مصرف کنند

کریم مظهریون در مورد اضافه وزن کودکان در کشور گفت: متاسفانه به تدریج بر میزان چاقی در کودکان افزوده می شود و بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و کبد چرب که در بزرگسالی بیشتر رخ می دهد نیز در بین کودکان شایع است. کودکان و نوجوانان “تعداد افرادی که در سنین پایین از چنین بیماری هایی رنج می برند در حال افزایش است.”

به گزارش پانا، این عضو انجمن تغذیه ایران، 13 نوع سرطان ارتباط تنگاتنگی با چاقی و اضافه وزن دارد: کم تحرکی، تشویق نکردن بزرگسالان به ورزش و استفاده از بازی های رایانه ای باعث افزایش چاقی در کودکان می شود که این امر بسیار جدی و جدی است. مسئله هشدار دهنده.”

وی با اشاره به موضوع تغذیه کودکان و ارتباط مستقیم آن با چاقی، گفت: سوءتغذیه کودکان دو راه دارد. یکی دوم غذایی که والدین به آنها می دهند و دوم غذایی که از بوفه مدرسه می خرند. در حالت اول آب میوه های صنعتی، شیر کاکائو و انواع کیک و کلوچه، شیرینی و شکلات و در حالت دوم شامل انواع ساندویچ های ناسالم می شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه غذاهایی که برای کودکان در نظر گرفته می شود باید ارزش غذایی داشته باشند، گفت: غذاهای پر از کربوهیدرات و چربی نباید توسط کودکان مصرف شود زیرا اینها ذائقه کودکان را خراب کرده و آنها را به خوردن چربی و کربوهیدرات رغبت می کند. برای افزایش.”

مظهریون افزود: زمانی که کودک در سبد غذایی خود غذاهای ناسالم داشته باشد و کم تحرکی را نیز به آن اضافه کنیم، باعث چاقی کودکان می شود که این مشکل فوق العاده خطرناکی است و سلامت او را تهدید می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا