دانستنی ها

غذاهایی که نباید با موز مصرف شوند

موز به دلیل پتاسیم بالایی که دارد از سلامت قلب محافظت می کند و فیبر موجود در آن در تنظیم کلسترول خون موثر است. این میوه حاوی تریپتوفان است که در بهبود کیفیت خواب نقش دارد. برای تقویت ایمنی بدن، افزودن موز به رژیم غذایی در فصل زمستان توصیه می شود. موز انرژی بالایی دارد و یک غذای ایده آل برای کودکان و افراد فعال است. اما مصرف همزمان موز با برخی غذاها توصیه نمی شود زیرا باعث اختلالات گوارشی و تجمع مواد غلیظ در معده می شود که با احساس خستگی و تضعیف سیستم ایمنی بدن همراه است و موز در صورت وجود. ، باعث تجمع مواد غلیظ در معده می شود. اگر ادامه پیدا کند ممکن است باعث بیماری شود.

پس کدام غذاها را نباید با موز مصرف کرد؟

به گزارش بهداشت نیوز، میوه های ترش; متخصصان تغذیه توصیه می کنند که میوه های ترش مانند مرکبات، انار و توت فرنگی نباید همزمان با موز مصرف شوند. برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف موز همراه با این میوه ها ممکن است باعث مشکلاتی مانند حالت تهوع و سردرد شود.

دسر؛ نان ها و دسرهای فانتزی که با آرد سفید تهیه می شوند، زمان هضم طولانی تری دارند، زیرا حاوی قندهای ساده هستند، در حالی که موز فرآیند هضم را تسهیل می کند. بنابراین احتمال بروز اختلالات گوارشی در مصرف همزمان غذاهایی با طبیعت مخالف وجود دارد.

منابع پروتئینی؛ موز هضم نسبتاً سریعی دارد و ترکیب آن با غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ و گوشت در یک وعده غذایی بر سیستم گوارش تأثیر منفی می گذارد. در این صورت احتمال تخمیر و نفخ و گاز زیاد می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا