دانستنی ها

خوردن این غذاها با ماهی ممنوع است

در ادامه راهنمایی های لازم در مورد اینکه چه غذاهایی را به همراه ماهی بخورید یا نخورید صحبت می کنیم.

متخصصان تغذیه می گویند خوردن ماهی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد، اما جفت کردن آن با برخی غذاها می تواند تاثیر منفی داشته باشد و باعث ناراحتی گوارشی شود. در این مقاله به 6 غذای متداول که باید در کنار ماهی از مصرف آنها پرهیز شود، اشاره شده است.

محصولات لبنی

خوردن شیر، کشک یا سایر محصولات لبنی همراه با ماهی می تواند باعث ناراحتی گوارشی، نفخ، درد معده و حتی منجر به عفونت های پوستی و آلرژی شود. ترکیب شیر و ماهی می تواند روند هضم را مختل کند زیرا هم پروتئین بالایی دارند و هم ترکیباتی که می توانند بر هضم تأثیر بگذارند.

مرکبات و میوه های اسیدی

نتایج تعدادی از مطالعات نشان داده است که اسید موجود در مرکبات می تواند با پروتئین های موجود در ماهی واکنش داده و در نتیجه طعم یا بافت نامطبوعی ایجاد کند. البته مصرف ماهی با مرکبات یک موضوع ترجیحی شخصی است.

غذاهای فوق فرآوری شده

جفت کردن ماهی با غذاهای فوق فرآوری شده یا سرخ شده می تواند تأثیر زیادی بر مزایای سلامتی ماهی داشته باشد. سطوح بالای چربی اشباع شده و ترانس موجود در غذاهای سرخ شده می تواند برای سلامت قلب و عروق مضر باشد و بر سلامت بدن ماهی تاثیر معکوس بگذارد.

غذاهای نشاسته ای

متخصصان تغذیه همچنین توصیه می کنند از ترکیب ماهی با غذاهای سنگین یا نشاسته ای مانند سیب زمینی یا ماکارونی خودداری کنید، زیرا غذاهای نشاسته ای کالری و کربوهیدرات های زیادی را تامین می کنند و می توانند سیستم گوارش را کند کنند.

غذاهای تند

غذاهای تند می توانند بر طعم خاص ماهی غلبه کنند. جدای از این، ترکیب غذاهای بسیار تند با ماهی ممکن است باعث سوء هاضمه و نفخ شود.

حبوبات

لوبیا، حبوبات و ماهی سرشار از پروتئین هستند و در صورت مصرف با هم باعث ایجاد گاز و نفخ می شوند.

منبع: همشهری

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا