غذاهایی که منابع قند پنهان هستند را بشناسید

شناسایی و اجتناب از قندهای پنهان یک نکته مهم برای کاهش وزن موفق و سلامت کلی است. قندهای پنهان علاوه بر اینکه باعث افزایش وزن می شوند، می توانند سطح قند خون را نیز مختل کرده و منجر به مشکلات مختلف سلامتی شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دانشمندان دانشگاه جورج تاون و دانشگاه ایالتی اوهایو کشف کرده اند که نوشیدنی های انرژی زا، نان، آب میوه و غلات ممکن است منابع پنهان قند باشند.

دانشمندان خاطرنشان کردند که قند اضافی در رژیم غذایی خطر ابتلا به مشکلات مختلفی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد. به همین دلیل، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت توصیه می کنند مصرف شکر رایگان را محدود کنید. شکر باید کمتر از ده درصد از کل کالری دریافتی روزانه شما باشد.

به گفته محققان آمریکایی، پیروی از چنین توصیه ای و نظارت بر مصرف قند در رژیم غذایی می تواند بسیار دشوار باشد. حقیقت این است که میزان بالای قند در برخی غذاها ناشناخته است. دانشمندان مطالعه ای را روی 35000 بزرگسال انجام دادند تا دریابند کدام غذاها ممکن است به دلیل سطوح بالای قندهای پنهان برای سلامتی مضر باشند. آنها از شرکت کنندگان خواستند در مورد رژیم غذایی خود صحبت کنند و در نهایت لیستی از غذاهای محبوبی که قندهای پنهان زیادی دارند تهیه کردند.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شد که نوشابه های گازدار، نوشابه های انرژی زا و آب میوه از جمله غذاهای حاوی قند پنهان هستند. همچنین در غذاهایی مانند نان و شیرینی، غلات، دسرهای شیر، خامه و برخی سس ها قند پنهان وجود دارد.

قندهای پنهان می توانند باعث افزایش سریع قند خون و به دنبال آن افت شدید شوند و همچنین باعث می شوند که شما احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن شیرینی جات بیشتری داشته باشید. این اثر مخرب می تواند متابولیسم را مختل کرده و از کاهش وزن جلوگیری کند.

نویسندگان این مطالعه امیدوارند که نتایج مطالعه آنها مردم را به انتخاب بهتر و سالم‌تر مواد غذایی آگاه و تشویق کند. دانشمندان توصیه کردند که افراد جداول کالری و انرژی روی بسته بندی محصول را به دقت مطالعه کنند تا از میزان دقیق قند موجود در یک محصول مطلع شوند.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما