اخبار روز

غافلگیری شبانه دولت از احتمال افزایش ۷۶ درصدی حقوق بازنشستگان

عصر امروز پیام مهمی از سوی یک مقام دولتی مبنی بر افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان منتشر شد. حقوق بازنشستگان از هفته گذشته با اجرای قانون همسان سازی حقوق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در لایحه جدید برنامه هفتم توسعه و همسان سازی می خواهند بیشتر به بحث افزایش حقوق بازنشستگان بپردازند. حقوق بازنشستگان در چند ماه گذشته اعتراضات زیادی را آغاز کرده اند.

نحوه دریافت کارت اقساط مستمری بگیران و افزایش حقوق بازنشستگان

جعفر قدری در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعلی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: جلسه مشترکی بین رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق و همچنین نمایندگان دولت برگزار شد. ; بنابراین گزارش هنوز به کمیسیون ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه مستمری بگیران در شرایط سختی به سر می برند، گفت: علاوه بر این، برخی مجموعه های مدیریتی و برخی مجموعه های تخصصی نیز انتظاراتی دارند، بنابراین تنها یکی دو مشکل وجود ندارد، بلکه باید به همه آنها رسیدگی شود.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر محدودیت هایی در منابع وجود دارد و تخصیص بودجه کافی و پاسخگو نیست. بنابراین دولت مجبور است از بانک مرکزی استقراض کند و پایه پولی و نقدینگی را افزایش دهد که فشار مضاعف بر گروه‌های با درآمد ثابت مانند مستمری بگیران و کارگران را در پی خواهد داشت. بنابراین باید به گونه ای عمل کرد که حقوق و مزایای برخی گروه ها تسلیح شود و در عین حال میخ ضد تورمی برای کاهش تاثیر و تبعات آن وجود داشته باشد.

قدری تاکید کرد: اگر این تصمیمات بدون در نظر گرفتن تاثیر و تبعات تورم اتخاذ شود، شاهد همان اتفاقی خواهیم بود که در اواخر دولت قبل رخ داد و کار را دشوارتر کرد. یقیناً دولت آقای رئیسی از رویه فعلی استفاده نخواهد کرد که منجر به تشدید تورم می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این محدودیت هایی برای تصویب در شورای نگهبان داریم، زیرا در برنامه ششم درصد افزایش حقوق بازنشستگان پیش بینی شده بود که شورای نگهبان آن را رد کرد. بنابراین در برنامه هفتم باید نگاهی هم به محدودیت های شورای نگهبان داشته باشیم و در عین حال به انتظارات بازنشستگان نیز توجه کنیم.

خبر مهم از پرداخت مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

کارت خرید اقساطی یکی از مزیت های مستمری بگیران اجتماعی و کارمندان کشوری است. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی همواره یک راه آینده نگر و کارآمد برای آنها بوده است.

حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه اجتماعی، بیمه اضافی، مرخصی مرخصی و سالانه، کمک هزینه و سایر مزایا می باشد. ضمناً نهاد تأمین اجتماعی می تواند در صورت لزوم تغییراتی در حقوق مستمری بگیران ایجاد کند. یکی از عوامل مهم در تعیین استحقاق بازنشستگان، سابقه کار آنهاست. یک شاخص مهم برای محاسبه مستمری، سنوات خدمت یک فرد در سازمان یا شرکتی است که در آن کار کرده است.

کارت خرید اقساطی یکی از مزیت های مستمری بگیران اجتماعی و کارمندان کشوری است. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی همواره یک راه آینده نگر و کارآمد برای آنها بوده است. به همین دلیل کارا کارت در اختیار آنها قرار گرفته است که به آنها امکان می دهد کالاها و لوازم مورد نیاز خود را به صورت نقدی خریداری و به صورت اقساطی پرداخت کنند. کارت کارا به مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین کارمندان دولت امکان خرید اقساطی کالاهای مورد نیاز خود را می دهد. در ادامه آخرین اخبار حوضه را در سایت متوب نامه بخوانید.

علی اصغر بیات از پرداخت حقوق معوقه مستمری بگیران توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

علی اصغر بیات رئیس مرکز عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان بیمه اجتماعی از معوقات مستمری بگیران کارگری خبر داد.

رئیس شورای عالی مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی عدم پرداخت معوقات مستمری بگیران تامین اجتماعی را بدهی دولت به این سازمان عنوان کرد.

علی اصغر بیات با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت بدهی ملی به نقطه اوج منابع و مصارف خود رسیده و در پرداخت معوقات مستمری بگیران با مشکل مواجه است، گفت: عدم پرداخت حقوق بازنشستگان. بدهی ملی با بحران مواجه است».

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مستمری بگیران افزود: در حال حاضر مستمری بگیران با مشکلات مختلفی مواجه هستند به طوری که درصد بالایی از این افراد به دلیل نامناسب بودن حقوق و مزایای اجتماعی قادر به تامین هزینه های زندگی نیستند.

بیات با تاکید بر اینکه افزایش حقوق مستمری بگیران در سال جاری کمتر از نرخ تورم بوده است، گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی به میانسالی رسیده است بنابراین منابع و هزینه های سازمان به هم ریخته است و تنها دلیل این امر تعهداتی که دولت به سازمان تحمیل کرده است.» اما بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده است.

رئیس شورای عالی مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر دولت حدود 100 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و اگر این مبلغ را به صورت نقدی پرداخت نکند، تامین اجتماعی زودتر این کار را انجام می دهد. یا بعدا.» نزدیک شدن به نقطه بحران.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 700 هزار مستمری بگیر در تامین اجتماعی هستند، گفت: ماهانه تنها 2700 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق این افراد هزینه می شود در حالی که این سازمان برای پرداخت حقوق و معوقات مستمری بگیران مشکل دارد.

بیات تاکید کرد: تاخیر در پرداخت حقوق و معوقات مستمری بگیران فروردین ماه آنها و همچنین عدم همسویی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با مستمری بگیران سایر صندوق ها و … از جمله مشکلاتی است که تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت بدهی کشوری با آن مواجه است.

وی با اشاره به یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: از سال 1387 پیگیر این موضوع بوده ایم اما متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم و تبعیض و فاصله بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها یک موضوع است. مشکل.” مشکلی که وجود دارد. بازنشستگان ما به خاطر این تبعیض اعتراض دارند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در قبال مستمری بگیران تعهداتی دارد و باید با توجه به شرایط سخت معیشتی این افراد که یکی از آنها معوق است، آن را اجرا کند. فروردین یک ماه است که پرداخت نشده و همین مشکل باعث شده بسیاری از مستمری بگیران به مراکز بازنشستگی مراجعه کنند و این مراکز تحت فشار هستند.

بیات افزود: اگر دولت مبلغی را که برای این سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته به موقع پرداخت نکند، سازمان دچار مشکل می شود و اولین افرادی که متضرر می شوند مستمری بگیران خواهند بود.

وی از دولت خواست تا بدهی های تامین اجتماعی خود را به صورت نقدی پرداخت کند تا مستمری بگیران با مشکل مواجه نشوند و تاخیری در پرداخت حقوق و معوقات آنها ایجاد نشود. و در نهایت سازمان تامین اجتماعی با بحران مواجه خواهد شد.

جزئیات توافقنامه بین دولت و مجلس در مورد تناسب حقوق بازنشستگی

توزیع حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجفی خواه، مسئول علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه تهران 20 درباره صندوق های بازنشستگی گفت: در حال حاضر دولت 76 درصد از بودجه صندوق های بازنشستگی را برای بازنشستگان پرداخت می کند. حقوق.» 24 درصد باقیمانده را خود صندوق ها باید پرداخت کنند. به هر حال، این چنین نیست.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس نیز در این برنامه درباره مصوبات اخیر در مورد تناسب حقوق بازنشستگی گفت: بر اساس توافق دولت و مجلس، اصل تناسب حقوق بازنشستگی اعمال می شود. حقوق در 7 است. طرح توسعه باید قابل مشاهده باشد. در برنامه هفتم مقرر شد شکاف حقوق بازنشستگان و کارمندان کاهش یابد و با اجرای تناسب، این فاصله جبران شود.

وی افزود: برنامه هفتم تا چه حد و در چه سالی تعدیل می شود به صورت عمومی مشخص می شود. به عنوان مثال، برای برخی از بازنشستگان ممکن است این اتفاق در سال اول و برخی دیگر در سال دوم برنامه رخ دهد.

منبع: مهر

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا