اخبار روز سینما

عکس زیرزمینی دیده نشده از «نماز جمعه» در دوره قاجار

اردوگاه شکار وزیر ناصرالدین شاه، خواربارفروشی، برگزاری نماز جمعه تهران و قهوه خانه ای در شهر رشت؛ با این عکس ها شما را به دیدن گوشه هایی از زندگی مردم ایران در دوره قاجار می بریم.

می توانید این عکس ها را بارها و بارها تماشا کنید و هر بار چیزهای جدیدی ببینید. همه چیز، از لباس و جزئیات صورت گرفته تا شکل و ظاهر خانه ها و خیابان ها، در قرن حاضر دستخوش تغییرات زیادی شده است.

عکس اول امروز عکس قهوه خانه ای در حوالی شهر رشت است که توسط یک افسر سوئدی در حین ماموریتش به ایران عکس گرفته است.

عکس دوم نمایی از اردوگاه تفریحی و شکار امین السلطان (از تاثیرگذارترین شخصیت های سیاسی دوره قاجار) را نشان می دهد. امین السلطان عصایی در دست داخل خیمه نشسته و خادمان با بشقاب های غذا دور خیمه ایستاده اند.

سفر به دوره قاجار از قهوه گیلان

عکس سوم تصویری از بقالی است که در سلولش قلیان می کشد. در میان محصولات موجود در فروشگاه، نیشکر تولید شده در کارخانه های روسیه و مجارستان خودنمایی می کند.

آخرین عکس شاید قدیمی ترین تصویری باشد که از مراسم نماز جمعه ایران به دست ما رسیده است. از محل این عکس اطلاع دقیق و موثقی در دست نیست اما برخی اسناد مربوط به مسجد معیرالممالک و برخی دیگر مربوط به مسجد جمعه تهران است.

سفر به دوره قاجار از قهوه گیلان

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا