عکس رهبر انقلاب در کلاس درس یک روستای محروم

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مردم مازندران در نخستین روزهای دهه سوم زندگی می کردند مهر در سال ۱۳۷۴ میزبان رهبر معظم انقلاب بود. 22 مهر آیت الله خامنه ای امسال تا ششم اسفندماه به مازندران سفر کرد که از نظر اختلافات سیاسی گلستان امروزی را در بر می گرفت. مهر علاوه بر دیدار با مسئولان و اعضای شورای اداری و کمیسیون بانوان استان، فرهنگیان و دانشگاهیان، خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیون اهل سنت و شیعه مازندران، طلاب و طلاب حوزه های علمیه استان، فرماندهان و کارکنان سپاه و بسیج و شرکت در مراسم مشترک نظامی در پادگان لشکر 30 گرگان با اقشار مختلف مردم در شهرهای ساری، بابل، گنبدکاووس و گرگان دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، یکی یکی از برنامه های این سفر پنج روزه رهبر معظم انقلاب، بازدید از عملیات اجرایی سد شهید رجایی ساری بود که در آن زمان مراحل ساخت آن به نیمه رسید. سدی که عملیات اجرایی آن از سال 70 آغاز و در سال 75 و کمتر از یک سال پس از سفر رهبر معظم انقلاب به مازندران و بازدید ایشان از این پروژه مهم زیربنایی استان به بهره برداری رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای صبح روز بیست و چهارم مهر در سال ۱۳۷۴ از محل ساخت سد بازدید کردند و پس از بازدید از روند ساخت سد و نمایشگاه مربوطه که در محل برپا شده بود، پس از تشریح بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نیرو، جزئیات پروژه را به جعفر فهیمی تشریح کردند. ، مدیرعامل وقت شرکت آب منطقه ای مازندران در میان ازدحام جمعیت. مدیران صنعت آب و همچنین عوامل و کارکنان پروژه سد شهید رجایی ساری در بازدید عملیاتی از پروژه سد شهید رجایی ساری بر اساس فیلمی که شرکت آب منطقه ای مازندران در اختیار ایرنا قرار داده است به بیان سخنان و جزئیات بیانات خود پرداختند. برای اولین بار منتشر می شود.

رهبر معظم انقلاب 24 مهر در سال 1374 در سخنان خود گفتند: «چنین اقدامی مانند سدسازی برای من مژده و خبر بسیار شیرینی است، اما در اینجا در کنار این پدیده خوشایند و شیرین، پدیده دیگری نیز وجود دارد که کم نیست، بلکه از جهاتی کم نیست مهمتر است واقعیت این است که ساخت این سد توسط نیروهای ایرانی و کارشناسان خودی و بدون دخالت خارجی انجام شده است. این یک خبر بسیار خوب و یک پدیده شیرین است.

وی افزود: از برادرانی که برای ساخت این سد تلاش می کنند و عزیزانمان در آبفای کشور و وزارت نیرو تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: باید مشکل آب را جدی بگیریم. اگر بتوانیم کاری کنیم که حتی یک قطره از آب رودخانه های کشور هدر نرود، حق ماست که از این نعمت الهی برخوردار باشیم و این کار شما در این مسیر است. از رویاهای ما یکی یعنی

رهبر فرزانه انقلاب خاطرنشان کردند: به برادران دست اندرکار سدسازی اینجا و جاهای دیگر عرض می کنم که شجاعت، اعتماد به نفس و باور به توانایی هایشان، چیزهای ارزشمندی است که انقلاب به ما داده است. . زیرا قبل از انقلاب همه تلاش ها برای این بود که به ایرانی ها ثابت شود که نمی توانند این کار را انجام دهند. دقیقا برعکس چیزی که یک ملت به آن نیاز دارد.

وی گفت: تحقیر توانمندی های یک ملت یکی از برنامه های اصلی استکبار و استعمار است، چه در زمان استکبار و چه در زمان حال. ملت ها را تحقیر کنید، توانایی های آنها را انکار کنید و به آنها بفهمانید که بدون تکیه بر ما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. انقلاب دقیقا برعکس آن را انجام داد و خدا را شکر امروز نتایج و ثمرات آن را می بینیم.

عکس رهبر انقلاب در کلاس درس یک روستای محروم

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: باید این خط را ادامه دهند. البته سخت کار کن ایرانی ها باید به سخت کوشی عادت کنند تا جنسیت، کار و تولید ایرانی در داخل و خارج از کشور شناخته شود. زیرا این تعلیم اسلامی است و فرمود: رحمت خدا امر به عمل است; یعنی: «رحمت خدا بر کسی که کاری را انجام دهد و آن را محکم و استوار انجام دهد، به قدرت کار توجه داشته باشید و برای آن تلاش کنید، بیشتر و بهتر می توانید انجام دهید».

رهبر معظم انقلاب پس از این بازدید به اروست روستای کم برخوردار از توابع دهستان چهاردانگه شهرستان ساری سفر کردند و با اهالی این روستا دیدار کردند. بخشی از حضور وی در روستای اروست نیز به دیدار دانش آموزان دبستان «المهدی» آن روستا اختصاص داشت.

عکس رهبر انقلاب در کلاس درس یک روستای محروم

استقبال بی سابقه و پرشور رهبر معظم انقلاب از این سفر خاطره انگیز از سوی مردم مازندران، موجب شد تا پس از پایان سفر و بازگشت حضرت آیت الله خامنه ای به تهران، دفتر مقام معظم رهبری انقلاب با صدور نامه ای از وی از مردم مازندران تقدیر کرد با این عنوان: دفتر مقام معظم رهبری بر خود لازم می داند از زحمات بزرگ و بزرگ مردم شهیدپرور و قدرشناس در همه شهرها و روستاهای استان مازندران تشکر و قدردانی کند. استقبال محترمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نمایندگان آن و از درگاه خداوند متعال عزت و عظمت هر چه بیشتر، تا اسلام و سربلندی برای مردم وفادار استان مازندران باشد.

عکس رهبر انقلاب در کلاس درس یک روستای محروم

۲۷۲۱۱

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما