اخبار روز سینمابیوگرافی هنرمندان

عکس عروسی حمیرا در سن ۱۸ سالگی لو رفت! /عکس

یک عکس از پروانه‌ امیر افشاری که با نام مستعار حمیرا شناخته می‌شود، در کنار نوه‌اش منتشر شده است.

پروانه امیر افشاری معروف به حمیرا در خانواده ای بانفوذ و ثروتمند ترک زبان بزرگ شد و بعدها در سال 1339 در سن 16 سالگی به دور از چشم پدر و با حمایت او به کلاس آواز رفت. او با حمایت مادرش زیر نظر  علی تجویدی موسیقی و آواز خواند و 3 سال بعد در 19 سالگی در آزمون صدای رادیو قبول شد و از آنجایی که نمی خواست پدرش او را بشناسد نام هنری حمیرا را انتخاب کرد و مشغول به کار شد.

عکس عروسی حمیرا در سن ۱۸ سالگی لو رفت! /عکس

ازدواج حمیرا

داستان خوانندگی حمیرا و زمانی که 18 ساله بود با حمایت همسر اولش که پس از مخالفت پدرش از آلمان بازگشت اما نام همسر اول حمیرا ثبت نشده است توانست به خوانندگی ادامه دهد.

همسر دوم: ازدواج با پرویز یاحقی

هومیرا

حمیرا که 8 سال همسر پرویز یاحقی آهنگساز ایرانی بود، آثار ماندگاری چون «مرا نفریبی»، «هدیهٔ عشق»، «بهار نو رسیده»، «مرا تنها نگذاری»، «پنجره‌ای به باغ گل»، «آهنگ محبت»، «با دلم مهربان شو»، «بهار عشق من»، «ای رفته از بر من»، «به‌خاطر تو»، «می عاشقانه»، «دل شکنی گناهه»، «چند با یادت فریبم این دل دیوانه را» و…

او پس از چند سال به دلیل مشکلات شخصی که در زندگی اش پیش آمد، پرویز یاحقی را ترک کرد. بعد از طلاق رابطه حمیرا با پرویز یاحقی به کلی قطع می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا