اخبار ورزشی

عکس| ایمان خلیف یک هیولاست!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ عصر شنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی دسته 66 کیلوگرم بوکس زنان المپیک 2024، آنا لوکا هاموری از مجارستان و ایمان خلیف از الجزایر به مصاف هم خواهند رفت.

این مسابقه به‌دلیل ماجرای پربحث جنسیت ایمان خلیف از همین حالا دارای حساسیت شده است. لوکا هاموری، بوکسور مجارستانی ساعاتی پیش گفته بود به جنسیت خلیف اهمیتی نمی‌دهد و برایش مهم نیست او مرد/ترنس‌جندر است یا خیر. حالا این ورزشکار 23 ساله، یک استوری جنجالی را بازنشر کرده که در آن، یک زن و یک هیولای شاخ‌دار در رینگ بوکس با یک‌دیگر روبه‌رو شده‌اند؛ استوری‌ای که به‌نظر می‌رسد هدفش حمله به خلیف 25 ساله است.

با وجود همه این حواشی، شواهد زیادی نشان می‌دهد که جنسیت ایمان خلیف زن است. او از ابتدا دختر متولد شده و عکس‌های دوران کودکی‌اش نشان می‌دهد که او دختر است. غیر از این، عمل تطبیق جنسیت و صدور مدارک هویتی برای ترنس‌جندرها در الجزایر قانونی نیست و کمیته بین‌المللی المپیک با توجه به پاسپورت او که جنسیتش زن ثبت شده، اجازه رقابت در المپیک 2024 را صادر کرده است. ایمان خلیف با حمایت هم‌وطنان الجزایری‌اش روبه‌رو شده اما مخالفان به حکم اتحادیه بین‌المللی بوکس که در آن گفته شده بود بوکسور الجزایری دارای کروموزوم مردانه XY است، استناد می‌کنند.

257 251

منبع:بازتاب آنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا