ساختمان تائو ژو یین یوان، ملقب به برج باغ آگورا، به ارتفاع 93.2 متر و از 21 طبقه از سطح زمین تشکیل شده است. از این تعداد، 20 طبقه با بالا آمدن ساختمان 4.5 درجه در هر طبقه خم می شوند، بنابراین از پایین به بالا 90 درجه خم می شوند. ساختمان در واقع یک هدف عملی دارد. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر آپارتمانی نور روز را دریافت می کند.

به گزارش ایسنا، فضای داخلی آپارتمان ها در تصویر مشخص نیست، اما هر واحد از سه طرف با پنجره های بلند احاطه شده است که گردش طبیعی هوا را فراهم می کند. علاوه بر این، طراحی غیرمعمول برج با ایجاد فضاهای بدون ستون در طبقات با اعداد فرد، انعطاف پذیری ساکنان را افزایش می دهد. در طبقات مسطح ستون هایی فقط در لبه های ساختمان قابل مشاهده است.

این برج به گونه ای طراحی شده است که در برابر زلزله و سیل مقاوم باشد و از یک سری پدهای عایق لرزه تشکیل شده است که به جلوگیری از لرزش ساختمان کمک می کند و همچنین دارای سیل گیر و پنجره هایی برای مقاومت در برابر باد است.

تائو ژو یین یوان از سال 2021 از نظر ساختاری تکمیل شده است اما اخیراً گواهی استاندارد ساختمان سبز را دریافت کرده است که پایداری آن را ثابت می کند.

آسمان خراش مارپیچی 100 متری پوشیده از درخت

تقریباً 23000 درخت، درختچه و گیاه در طول پروژه کاشته شده است که شامل محوطه باغ، بالکن و تراس است و علاوه بر ایجاد فضایی دلپذیر، سالانه 130 تن از این فضای سبز تولید می شود. دی دی اکسید کربن را جذب می کند.

سیستم جمع آوری آب باران به آبیاری کمک می کند و مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مصرف برق به لطف پنل های خورشیدی کاهش می یابد که انتظار می رود سالانه تقریباً 40000 کیلووات ساعت برق تولید کند که برای 10 خانوار کافی است. همچنین از شش توربین بادی برای تامین انرژی تاسیسات عمومی ساختمان استفاده می شود که سالانه 1400 کیلووات ساعت برق اضافی تولید می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :