اخبار روز سینما

عکس آتاتورک در بازار تبریز سوژه فضای مجازی شد/ عکس




بازار مظفریه با سقف های بلند کاشی کاری شده زیباترین بازار سرپوشیده شهر تبریز به شمار می رود. در این بازار که توسط فروشندگان فرش ساماندهی شده است، می توانید انواع فرش را بیابید.

ویترین مغازه ها مملو از محصولاتی است که با رنگ و نقش خود جلب توجه می کند، از فرش های قدیمی ایرانی گرفته تا فرش های نوبافته. مغازه کوچکی در بازار که در آن قالی‌هایی با پرتره‌های چهره‌های تاریخی، ستاره‌های سینما و فوتبالیست‌های مشهور نقش بسته است، با فرشی متفاوت توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

پرتره آتاتورک که بهروز بیگلری فروشنده فرش جلوی مغازه خود به نمایش گذاشت، به یکی از فرش هایی تبدیل شد که بیشترین توجه را در بازار به خود جلب کرد.

بیگلری درباره پرتره آتاتورک که از نخ های ابریشمی بافته شده است به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: «ترک های ایرانی به مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه احترام می گذارند.» این فرش آتاتورک است. برای ما قابل احترام و ارزشمند است. بین ترکیه و ما به عنوان یک کشور همسایه پیوند دوستانه وجود دارد. به همین دلیل این فرش آتاتورک را به افتخار این دوست درست کردم.

وی با بیان اینکه مدت زیادی است که خانواده اش روی فرش کار می کنند، گفت: «خوشحالم که پرتره آتاتورک را روی فرش بدوزم و از این به بعد از او می خواهم آثار زیباتری خلق کند و به مردم ترکیه تقدیم کند. ”

بیگلری که از بافت پنج تکه فرش مورد نظر خبر داد، گفت: عکس های بیشتری از آتاتورک وجود دارد که در حال کار روی آن هستیم، امیدواریم پس از اتمام طرح، آن ها را عرضه کنیم.

این فرش فروش بازار مظفری تبریز با بیان اینکه هنوز فرش ها را نفروخته است، گفت: یکی از آنها را اینجا در مغازه آویزان کرده ایم، مردم می آیند و نگاه می کنند. امیدوارم زمانی که فرش های بیشتری وجود دارد، فروش آنها را در نمایشگاهی در استانبول ترکیه آغاز کنیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا