دانستنی ها

عواملی که باعث ایجاد پینه در پا می شوند: درمان چیست؟

این متخصص پوست و مو علت ایجاد پینه در کف پا و نحوه درمان آن را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه پینه ضایعه ای است که گاهی در کف پا ایجاد می شود، گفت: این ضایعات پوستی عمدتاً به دلیل فشار وارده به قسمتی از پا ایجاد می شود.

وی افزود: در قسمتی از پا که در معرض فشار یا سوزش است، میخچه ایجاد می شود. این اساساً کف پا یا سطح خارجی انگشت کوچک پا است. البته افرادی که انگشتان نازک دارند ممکن است بین انگشتان پا نیز پینه ایجاد کنند.

ابراهیمی علل ایجاد پینه را اینگونه بیان کرد: استفاده از کفش های تنگ، نامناسب و غیر استاندارد. یکی یکی از عوامل مهمی است که باعث ایجاد میخچه می شود و کفش هایی با کفی نه چندان ضخیم نیز باعث ایجاد پینه می شوند.

این متخصص پوست هم زیاد پیاده روی می کند یکی وی خاطرنشان کرد و توضیح داد: در برخی از افراد که دچار مشکلات ساختاری در پا هستند، ابتدا قسمتی از کف پا به زمین می‌افتد و سپس قسمت‌های دیگر هنگام راه رفتن روی زمین می‌افتد و احتمال ایجاد پینه در بین آنها بیشتر است علل ایجاد کالوس را توضیح داد:

ابراهیمی با بیان اینکه پینه ها خطرناک نیستند، گفت: وجود این ضایعه در افراد تنها باعث ایجاد درد و ایجاد ناراحتی در راه رفتن افراد می شود.

وی در خصوص روش های درمان میخچه گفت: اولین قدم از بین بردن علت میخچه است، به عنوان مثال اگر فرد کفش تنگ یا نامناسب می پوشد باید کفش های راحت و استاندارد را جایگزین کند، زیرا تا زمانی که فشار وارد نشود. ایجاد شده، احتمال ظهور مجدد میخچه وجود دارد.

ابراهیمی گفت: پس از رفع عامل اصلی ذرت، برای درمان آن دارو تجویز می شود و در برخی موارد از لیزر یا جراحی نیز در کنار دارو استفاده می شود.

وی افزود: علاوه بر این در درمان این ضایعه پوستی از چسب ذرت نیز استفاده می شود.

این متخصص پوست و مو درباره تفاوت پینه با زگیل کف پا نیز بیان کرد: این دو بسیار شبیه هم هستند، اما زگیل ها در اثر عوامل ویروسی ایجاد می شوند به طوری که در هر نقطه از پا حتی روی انگشتان پا و مکان هایی که زگیل ایجاد می شود، ظاهر می شوند. نباید هیچ فشاری روی آن وارد شود.

وی افزود: از سوی دیگر لکه های سیاه روی زگیل وجود دارد که روی میخچه نمی توانیم آن ها را ببینیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا