اخبار روز

عوارض پرخوری قبل از خواب و بیماری های آن

چه آخرین وعده غذایی خود را اواخر شب بخورید یا تا زمان خواب به یخچال بروید، این پرخوری های شبانه می تواند به مرور زمان منجر به چیزی بیش از سنگین شدن معده شود. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن قبل از خواب می‌تواند عوارض جانبی بی‌شماری بر همه چیز از وزن گرفته تا عملکرد شما در محل کار داشته باشد.

چربی کمتری می سوزانید

به گزارش نمناک، اگر می خواهید لاغر شوید، ممکن است بخواهید قبل از خواب تنقلات سبک بخورید، اما مطالعات روی یک گروه 6 نفره بالای 50 سال نشان می دهد; کسانی که قبل از خواب یک وعده غذایی می‌خوردند، چربی کمتری نسبت به کسانی که وعده غذایی خود را چند ساعت قبل می‌خوردند، می‌سوزانند، حتی اگر هر دو گروه کالری و فعالیت بدنی یکسانی داشتند.

شما در حال افزایش وزن هستید

اگر نمی توانید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید. افرادی که به جای ساعت 6 بعدازظهر ساعت 10 صبح می خورند، بیشتر در معرض مشکلات عدم تحمل گلوکز و کاهش اکسیداسیون چربی هستند. پرخوری قبل از خواب خطر ابتلا به چاقی و سندرم متابولیک را افزایش می دهد.

احتمال ابتلا به سندرم متابولیک بیشتر است

سندرم متابولیک باعث افزایش چربی شکم می شود. فشار خون، قند خونکلسترول، احتمال عفونت دیابت نوع 2بیماری قلبی و سکته که کار می کند.

مطالعه ای که روی گروهی از بزرگسالان بین 40 تا 54 سال انجام شد نشان داد زنانی که قبل از خواب شام می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سندرم متابولیک هستند. علاوه بر این، این آزمایش نشان داد که مردان و زنانی که قبل از خواب بیش از حد غذا می خورند، سطح تری گلیسیرید و کلسترول بالاتر از حد طبیعی دارند.

دچار اختلال خواب خواهید شد

دیر غذا خوردن و احساس خستگی در صبح بیشتر از آنچه فکر می کنید با هم مرتبط هستند. مطالعه ای روی 52 نفر نشان داد افرادی که قبل از خواب پرخوری می کردند در مقایسه با افرادی که چند ساعت قبل از خواب شام خود را خوردند، مشکلات خواب بیشتری داشتند و کمتر می خوابیدند.

عملکرد شما کاهش می یابد

خوردن زیاد قبل از خواب فقط بر وزن شما تأثیر نمی گذارد. افرادی که قبل از رفتن به رختخواب غذاهای ناسالم می خورند، مشکلات جسمی بیشتری دارند، از جمله: سردرد و اسهال روز بعد و بنابراین عملکرد پایین تری در محل کار خود دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا