«عمو پورنگ» را به راحتی از دست نمی دهم.  با کپی نمی توان آن را پخش کرد

داریوش فضیایی در مورد شخصیت «عمو پورنگ» گفت که از این شخصیت که سال ها کار کرده است به راحتی در هیچ محیطی استفاده نمی کند.

بازتاب آنلاین به نقل از مهرداریوش فضیایی با حضور در گروه کودکان و خانواده های آسیب دیده اجتماعی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار، از فضای مجازی و حضور کودکان در آن گفت. مهر وی گفت: استفاده نامناسب از فضای مجازی یکی یکی از مهم ترین چالش های بین فرزندان و خانواده است. این فضا حتی بر برنامه سازان کودکان و نوجوانان نیز تأثیر گذاشته است. البته این تأثیرگذاری می تواند جنبه های مثبتی هم داشته باشد که در جای خود کاملاً ارزشمند است، اما چیزی که الان مرا آزار می دهد و چندین بار در گفتگو با بچه های حاضر در این مراسم بر این موضوع تأکید کرده ام، استفاده بیش از حد و بی ضابطه از این است. بازی های فضایی و موبایلی

ما در فرهنگ سازی برای کودکان شکست خورده ایم

وی گفت: فرهنگ سازی برای کودکان بیشتر از حضور بزرگسالان در این فضا مهم است. دسترسی کودکان به غذا و اطلاعات بدون نظارت خانواده بسیار خطرناک است.

فضیالی تصریح کرد: به نظر من خانواده ها نقش اصلی را برای جلوگیری از این وضعیت دارند. گاهی کلمات و عباراتی را از گفتار بچه ها می شنوم که می گوید حتی اگر معنای منفی یا غیراخلاقی نداشته باشد، مناسب سن آنها نیست. این برای من بسیار نگران کننده است، زیرا در دوران کودکی من و همسالانم زبان و تفکر متناسب با سن خود داشتیم و دوران کودکی را در یک روند طبیعی زندگی می کردیم.

وی گفت: حضور در لبه روز و تولید برنامه بر اساس نیازهای روزمره کودکان برای من همیشه یک اصل بوده است، اما حضور در لبه اول و فراهم کردن محیطی پاک و به دور از هیاهوی دوران کودکی در مقابل دفاع از حمله. فناوری های جدید نیز برای من مهم هستند. چالش برانگیز و جذاب است. درک دنیا و خواسته های کودکان امروزی دشوار است، اما این تفاوت ها و گفتگوهای مبتنی بر آنها جذاب است. به شرطی که پاسخ های معقول و قابل قبولی برای سوالات بچه ها داشته باشید.

نگرانی هایی که برای کودکان خیلی زود است

این مجری و بازیگر حوزه کودک تصریح کرد: مشکل دیگر ما شرایط سخت اقتصادی است. با این حال، من نیز در این جامعه زندگی می کنم و از هزینه های زیاد، کمبودها و محدودیت ها اطلاع دارم. در مراسم امروز در مورد شاد بودن و لذت بردن از کودکی صحبت کردم. از هر کدام از بچه ها در مورد رویاها و اهدافشان پرسیدم. پسری حدوداً هفت یا هشت ساله گفت که مهمترین درس برای من “اقتصاد” است. وقتی به او گفتم هنوز برای سنش زود است که به این موضوع فکر کند، خندید و به بستنی روی میزش اشاره کرد و گفت: چرا زود است؟

اگر فردا مجبور باشم این بستنی را با قیمتی بالاتر از امروز بخرم، صرفه جویی و پولدار شدن باید مهم باشد! من واقعاً مناسب هستم. چرا یک کودک در این سن باید اینقدر جدی درباره اقتصاد صحبت کند؟! انگار داشتم با یک فرد بالغ یا مردی صحبت می کردم که دغدغه های خودش را در بازار دارد. این خیلی عجیب است و من آن را ترسناک می دانم. این عبارت برای ظهور و انعکاس در جای دیگر نیاز به حمایت قبلی دارد و در خانواده صحبت می شود.

کم کم از «عمو پورنگ» اعتبار جمع کرده ام و به راحتی خرج نمی کنم.

فرزایی درباره لزوم حضور در این گونه نمایش ها نیز گفت: بارها گفته ام که اصلا نیازی به دیده شدن ندارم و نمی خواهم از خودم قهرمان کنم. من اغلب برای شرکت در برنامه های مختلف دعوت می شوم، اما نمی خواهم اعتبار “عمومی” را که اندک اندک بیش از بیست سال جمع کرده ام صرف چیزهای بی اهمیت کنم. من با کسی در این مورد موافق نیستم. من نه این اعتبار را خرج کرده ام و نه سود تجاری از آن برده ام. امیرمحمد عزیز (متقیان) نیز در این مورد با من موافق است. اگرچه در این سال ها بارها به او می گفتم که شما در انتخاب محیط کاری جدید آزاد هستید و می توانید با توجه به آموخته های خود انتخاب کنید.

صاحب شخصیت «عمو پورنگ» گفت: «عموپورنگ» را انتخاب کرده ام و نمی گذارم این آبرو را در ذهن بچه های این مملکت بریزم. هم جلوی دوربین و هم پشت دوربین همیشه سعی کرده ام در ذهن مردم نام خوبی برای خودم ایجاد کنم.

وی با اشاره به تابلویی که در این مراسم به وی تقدیم شد، افزود: اتفاقی که امروز رخ داد و محبتی که خانم رعنا نیرومند و همسرش به من داشتند برای من مایه خوشحالی بود، اما مهمتر از آن این فضایی بود که با آن خلق شد. حضور گرم این بچه های خوب، خوش بین و باهوش. خوشحالم که این فضای شاد و جذاب را به یاد دارند و همین برایم کافی است.

به صورت فرضی: یکی از بچه ها پرسید شما که در تلویزیون هستید پول زیادی دارید. در جواب تایید کردم و گفتم من و امیرمحمد آنقدر پول داریم که از موجودی همه بانک ها بیشتر است. ما این ثروت عظیم را در دل شما ذخیره کرده ایم و قابل شمارش نیست. وقتی به من پیشنهاد شد در این مراسم شرکت کنم، به خانم نیرومند گفتم که برای من ارزشمند است که این بچه ها را در فضایی شاد گرد هم بیاورم که آنها را برای مدتی از مشکلاتی که احتمال دارد آنها و خانواده هایشان با آن مواجه شوند جدا کند. صورت. او انجام می دهد.

وی گفت: هر که چهره است باید برای مخاطبان خود رسالتی داشته باشد و من همیشه سعی کرده ام بخش کوچکی از آن رسالت را انجام دهم. هرکس در هر مقامی باید تاثیرگذار باشد و خاطره خوبی از خودش به یادگار بگذارد. وقتی یک رفتگر نجیب و پرتلاش کار خود را به نفر بعدی می سپارد، آن نفر دوم باید از او به عنوان یک الگوی موفق و مسئولیت پذیر یاد کند و سعی کند همان راه را ادامه دهد.

امکان ایجاد برنامه استریم با کپی وجود ندارد

این مجری و بازیگر کودک یادآور شد: نمی توانم نسبت به جامعه خود بی تفاوت باشم. به همین دلیل در صفحه شخصی خود بارها به مشکلات مردم در تهیه دارو، زندگی در آپارتمان های اجاره ای، مشکل کودکان کار و … اشاره کرده ام. اعتماد به خانواده مهمترین اصلی است که در برنامه هایم بر آن تاکید می کنم.

فرضیایی اضافه کرد: اینکه من اغلب به شیوه خودم برای بچه ها توضیح می دهم که امن ترین حفاظ برای همه ما آغوش خانواده است یا اینکه به مضرات استفاده زیاد از تلفن همراه اشاره می کنم به همین سمت می رود. من واقعا نگرانم. امروز کلیپی از یک کودک چهار ساله دیدم که آهنگی را می خواند که کاملاً برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده بود. این نشان می‌دهد که ما هنوز در این زمینه‌ها خلاء داریم و باید فکری برای آن کرد، اما از یک سو صدایی وجود ندارد و باید موج رسانه‌ای ایجاد شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: خوشحالم که تلاش من و بسیاری از همکارانم ارزشمند بوده و شخصیت «عمو پورنگ» خاطرات زیبایی را برای بچه ها رقم زده است یا فاطمه بهارمست کار خود را از این برنامه تلویزیونی شروع کردند و اکنون وارد فیلمسازی شده اند و بازیگری برای من موفقیت بزرگی است. این روند باید ادامه پیدا کند اما نه با کپی و ایجاد کاراکترهای مشابه و اگر بخواهیم با همین روش ها برنامه بسازیم جواب قانع کننده ای برای بچه های این سن نخواهیم داشت و آنها آن را رد می کنند.

در این آیین به عمو پورنگ تابلویی اهدا شد که تصویری از خود به آن چسبیده بود. این تابلوی رنگ روغن که پرتره ای از عمو پورنگ را به تصویر می کشد اثر رعنا نیرومند نقاش است که علاوه بر داروساز بودن، هنرمند نیز بوده و پایه گذار این رویداد بوده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما