اخبار خودرو

علی آبادی در یک سال وزارت صمت چه کرد؟

علی آبادی در یک سال وزارت صمت چه کرد؟

بر اساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی در دولت سیزدهم حدود پنج درصد و بخش صنعت به طور متوسط ​​شش و نیم درصد در این مدت رشد داشته است. این وزارتخانه در سال 1402 رشد 4.4 درصدی را در بخش صنعت به ثبت رساند.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش ایسنا، تغییر مسیر تولید از منابع پایه و انرژی بر به صنایع دانش بنیان و تولیدات فناورانه از مهمترین دستاوردهای دولت شهید رئیسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

رشد صنعت 4.4 درصد

بر اساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی در دولت سیزدهم حدود پنج درصد و بخش صنعت به طور متوسط ​​شش و نیم درصد در این مدت رشد داشته است. این وزارتخانه در سال 1402 رشد 4.4 درصدی را در بخش صنعت به ثبت رساند.

برنامه های مرتبط با منابع انرژی

طی سال گذشته با توجه به رویکرد وزیر صنعت و درخواست وی که از بخش انرژی است، بخشی از توجه وزارت صلح به مقوله انرژی معطوف شد و با توجه به مشکلات کشور در تامین انرژی منجر به ایجاد گفتمان خاصی در این زمینه شد. این رشته زمینه ساز تغییر فرهنگ و رویکردهای موجود می شود. ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای برقی بخشی از اقدامات انجام شده در این بخش است. وزارت امنیت در سال گذشته با واردات خودروهای برقی، علاوه بر تلاش برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، افکار عمومی را بر لزوم همسویی با فناوری‌های روز جهانی بپذیرد.

از سوی دیگر، در بخش زیرساخت های تولیدی و در راستای مدیریت عدم تعادل انرژی، با مشارکت شرکت های بزرگ صنعتی- معدنی، سرمایه گذاری 850 همتی در پروژه تامین آب و برق انجام شد که نتایج آن تاثیر این سرمایه گذاری بر تامین انرژی کشور در آینده مشخص خواهد شد.

فعال سازی مجدد واحدهای تولیدی

فعالیت مجدد نزدیک به 9 هزار واحد تولیدی که بخشی از آن در سال گذشته انجام شد، از دیگر دستاوردهای وزارت حراست است.

فعال شدن مجدد 4 هزار و 627 واحد کوچک، متوسط ​​و بزرگ راکد، افزایش ظرفیت تولید شش هزار واحدی در کشور، میانگین افزایش 15 درصدی این واحدها از دیگر دستاوردهای این دوره سکوت است.

تاریخچه وزارت حریم خصوصی در فضای کسب و کار کشور

ثبت رکورد رشد 56 درصدی ارزش تجارت کشور، افزایش ارز در بخش تولید صنعتی با رشد 115 درصدی صادرات صنعتی و همچنین برقراری دیپلماسی فعال در حوزه تجارت خارجی با تاکید بر تجارت با کشورهای همسایه و افزایش تعداد مشاوران سازمان توسعه تجارت به 24 مشاور از جمله. دستاوردهای مهم در حوزه تجارت در وزارت دولت شهید رئیسی مسکوت مانده است.

در آخرین سال فعالیت وزارت حراست، صدور پروانه بهره برداری صنعتی رشد 17 درصدی را تجربه کرده است، همچنین سرمایه گذاری صنعتی بیش از 100 درصد و توسعه تجارت الکترونیک نیز 220 درصد رشد داشته است. در تعداد نمادهای تجارت الکترونیک اعطا شده است. این دستاوردها نقش بسیار مهمی در بهبود فضای کسب و کار داشته است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا