اخبار روز

علم الهادی به دنبال حضور گسترده افغان ها در ایران است؟ کاش ایران را دوست داشتی

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، عصر ایران با اشاره به ویدئویی از احمد علم الهادی امام جمعه مشهد نوشت:

اگرچه بین ایران و افغانستان شباهت های تاریخی وجود دارد و حسن همجواری ما را ایجاب می کند که با همسایه شرقی و مردمش رفتار دوستانه داشته باشیم، اما این سخنان علم الهادی که اخیراً به طور گسترده بازنشر شده است، معنایی که بنا به نظر شخصی فراتر از بیان است. در دولت سیزدهم تسهیلات ویژه ای برای حضور افغان ها در ایران ایجاد شد و حتی تصاویر شناسنامه ایرانی صادر شده برای اتباع افغانستانی در فضای مجازی جنجال به پا کرد.

ناگفته نماند علم الهادی هم اغراق می کند و می گوید «همه» غرور ایران متعلق به افغانستان است (انگار ایران بزرگ شخصیت برجسته ای نداشت جز غروری که زادگاهش افغانستان امروزی است و هر چه ما داریم مثل آن. ..علم الهادی گفت مال افغانستان است). زیرا زمانی افغانستان و ازبکستان و … جزو ایران بودند. و همه این افراد مغرور به همین دلیل صرفاً ایرانی بودند و تقسیمات سرزمینی بعدی نیز منکر ایرانی بودن آنها نیست.

عجیب است در زمانی که کشورها برای افزایش افتخارات خود تلاش می کنند، فردی در ایران پیدا می شود که افتخارات ایرانی را پشت تریبون به دیگران تقدیم می کند!

چرا؟ چون احتمالاً می خواهد سیاست عجیب و مرموز حضور گسترده افغان ها در ایران را تئوریزه کند! سیاست حتی به بحث های انتخاباتی هم رسید و رئیس مجلس که کاندیدای ریاست جمهوری بود، وعده ساخت دیوار مرزی بین ایران و افغانستان را برای کنترل حضور شهروندان افغان در ایران داد.

کاش علم الهادی ایران را دوست داشت! و ای کاش در مورد موضوعی که در آن تخصص ندارد صحبت نمی کرد! و ای کاش برای ایرانیان امروز ارزش قائل بودند همانقدر که در مورد ایرانیان متولد افغانستان و ازبکستان با شور صحبت می کنند. یکی این همان مریم میرزاخانی است که همین چند روز پیش در سالگرد درگذشتش در تبعید بود.

اغراق نیست!

27215

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا