به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، بیماری های قلبی عروقی سالانه افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سالانه 17.9 میلیون نفر بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند، البته وی توضیح داد که می توان از این بیماری پیشگیری کرد. انجام اقدامات پیشگیرانه ; انجام معاینات منظم سلامت، داشتن سبک زندگی سالم و اطلاع از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی نیز در این زمینه موثر است.

یکی از علائم بیماری های قلبی عروقی درد قفسه سینه است که البته این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی مانند تنش عضلانی، مشکلات گوارشی یا اختلالات تنفسی باشد، شدت و ماهیت درد قفسه سینه ممکن است متفاوت باشد. در زیر به بررسی علل درد قفسه سینه می پردازیم:

اختلال اسکلتی عضلانی

اختلالات اسکلتی عضلانی با مشکلاتی مرتبط است که بر عضلات، استخوان ها، تاندون ها، رباط ها و سایر ساختارهایی که از حرکت بدن پشتیبانی می کنند، تأثیر می گذارد. این نوع اختلال می تواند باعث درد قفسه سینه و کمر شود. شایع ترین علت این امر بلند کردن اجسام سنگین است که می توانند به قفسه سینه فشار وارد کنند.

مشکلات گوارشی

انواع مشکلات گوارشی می تواند باعث درد قفسه سینه شود، اما GERD اغلب باعث احساس سوزش یا ناراحتی در ناحیه قفسه سینه به دلیل برگشت اسید معده به مری می شود. زخم معده، گاستریت یا گاستروانتریت، یا اسپاسم معده نیز می‌تواند باعث درد قفسه سینه شود.

استرس و اضطراب

عوامل روانی مانند اضطراب، حملات پانیک یا استرس می توانند به صورت درد قفسه سینه ظاهر شوند، واکنش بدن به استرس می تواند باعث تنش عضلانی، تنفس سریع و کم عمق، سفتی قفسه سینه شود. افرادی که اضطراب یا حملات پانیک را تجربه می کنند ممکن است این علائم را به عنوان درد قفسه سینه تجربه کنند.

پانکراتیت

پانکراتیت حاد التهاب ناگهانی لوزالمعده است که اغلب با درد شدید شکمی که ممکن است به قفسه سینه تابش کند رخ می دهد. التهاب در لوزالمعده معمولاً توسط سنگ های صفراوی ایجاد می شود که رسوبات جامد و سنگریزه مانند هستند. زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به پانکراتیت هستند.

پریکاردیت

پریکاردیت، التهاب غشای اطراف قلب، باعث درد قفسه سینه می شود که اغلب هنگام دراز کشیدن یا تنفس عمیق بدتر می شود. این درد می تواند به شانه ها و گردن نیز سرایت کند.

کوتوکندریت

کوستوکندریت به التهاب بافت همبند بین دنده ها و استخوان سینه اشاره دارد. این اغلب باعث احساس فشار روی دیواره قفسه سینه و حساسیت به لمس هنگام فشار دادن بر روی ناحیه آسیب دیده می شود. علل شایع کوتوکندریت شامل آرتریت، ضربه به قفسه سینه، بلند کردن اجسام سنگین، عفونت های ناشی از جراحی، فعالیت بدنی شدید و غیره است.

درمان درد قفسه سینه

افرادی که درد قفسه سینه را تجربه می کنند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند، به خصوص اگر درد شدید است و با تنگی نفس، درد فک، درد بازو، حالت تهوع یا تعریق همراه است. متخصصان یک ارزیابی جامع را انجام خواهند داد که ممکن است شامل معاینه فیزیکی، تصویربرداری مانند اشعه ایکس و سی تی اسکن، آزمایش‌های قلب مانند EKG و تست استرس باشد. با انجام این آزمایشات علت واقعی درد قفسه سینه مشخص می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *