اخبار روز

علت مرگ سعید راد بازیگر سرشناس سینمای ایران.

بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ سعید راد بازیگر سرشناس سینمای ایران پس از تحمل یک دوره بیماری سه ماه قبل از تولد 80 سالگی خود درگذشت.

او در سال 1350 در اولین فیلمش «فاتحان صحرا» به ایفای نقش پرداخت و در ده‌ها فیلم به ایفای نقش پرداخت. سعید راد در فیلم هایی چون تنگنا، سفر سنگی و دوئل بازی کرده بود.

احمد سعید حق پرست راد در 4 آبان وی در سال 1323 در محله سنگلج تهران به دنیا آمد. سعید راد یکی از شناخته شده ترین بازیگران سینمای قبل از انقلاب بود. او پس از بازی در فیلم پرفروش «عقابها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان ممنوع الکار شد و سپس به کانادا مهاجرت کرد.

سعید راد پس از پانزده سال در سال ۱۳۷۸ به ایران بازگشت و در چند فیلم بازی کرد و برای بازی در فیلم گیرنده (۱۳۹۰) دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

از نقش های مهم او می توان به «صباح روز چواره» به کارگردانی کامران شیردل و «تنگنا» به کارگردانی امیر نادری اشاره کرد.

مراسم وداع با پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینمای ایران چهارشنبه چهارم مرداد ساعت 9:30 از ساختمان شماره 2 خانه سینما (خیابان وصل جنوبی، نبش کوچه شفیعی) به سمت بهشت ​​زهرا، قطعه هنرمند برگزار می شود.

  • بیشتر ببین:
  • ترفند جدید سارقان علیه سارقان بانک
  • حجاب زنان نروژی در جشن عروسی

بازنشر مطالب از شبکه های اجتماعی صرفاً به منظور اطلاع رسانی منتشر می شود و نظرات بیان شده در آن لزوماً منعکس کننده نظر رسانه بازتاب آنلاین نیست.

علت مرگ سعید راد بازیگر سرشناس سینمای ایران.

فوتبال روزانه اینستاگرام
علت مرگ سعید راد بازیگر سرشناس سینمای ایران.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا