دانستنی ها

علت ذات الریه در تخت شما

کارشناسان می گویند: “باکتری که با آن می خوابید می تواند باعث عفونت در بدن شما شود.”

علاوه بر این، عادات به ظاهر بی ضرر شما قبل از خواب نیز می تواند وضعیت را بدتر کند.

هر هفته که از خواب بیدار می شوید، تخت خود را به مدت 30 دقیقه هوا دهید و ملحفه های خود را عوض کنید. هر روز صبح تشک خود را هوا دهید زیرا همانطور که قبلا ذکر شد، کنه ها و باکتری ها تشک شما را دوست دارند، اما هوای خنک و نور دقیقا برعکس چیزی است که آنها نیاز دارند. بنابراین، هنگامی که از رختخواب بیرون می آیید، به جای تمیز کردن سریع، لحاف را از روی تخت خود بردارید و اجازه دهید 30 دقیقه هوا بخورد. اگر بتوانید برای مدت طولانی تری اجازه دهید، تهویه اتاقتان عالی است، اما 30 دقیقه را فراموش نکنید.

هرگز در رختخواب خود چیزی نخورید و ننوشید و چیزی خیس روی تخت خود قرار ندهید. خوردن و آشامیدن در رختخواب می تواند توجه موجودات ناخوشایندی مانند مگس ها، مورچه ها و حتی سوسک ها را به رختخواب شما جلب کند.

هرگز در رختخواب جوراب نپوشید زیرا سودوموناس آئروژینوزا می تواند در جوراب شما زندگی کند.

همچنین از خوردن غذا در حالی که در رختخواب دراز کشیده اید خودداری کنید، زیرا این کار می تواند خواب شما را مختل کند و شما را در معرض خطر رفلاکس اسید قرار دهد و شما را در طول شب بیدار نگه دارد. در حالت ایده آل، حدود 3 ساعت قبل از خواب غذا بخورید و همیشه نوشیدنی ها را روی میز کنار تخت خود قرار دهید تا از ریختن روی تختتان جلوگیری شود.

دوش گرفتن در شب به شما کمک می کند وقتی به رختخواب می روید احساس تمیزی داشته باشید. عرق می تواند رطوبتی را در تشک شما ایجاد کند که رشد باکتری ها را تشویق می کند، به خصوص اگر اتاق خود را تهویه نکنید.

در حالت ایده آل، درست قبل از خواب دوش بگیرید، زیرا تغییر دما از دوش آب گرم به اتاق سرد می تواند دمای بدن شما را نیز کاهش دهد. دمای بدن شما به طور طبیعی در طول خواب کاهش می یابد، بنابراین این کاهش به شما کمک می کند سریعتر به خواب عمیق برسید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا